• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

galácticon

Patek
2-Faktor
Vår Jaegertrippel;)
IMG_3642.JPG

Forumets första Duometré?
235E7F72-A264-4386-88D7-1B29A62FE4E6.jpeg

4AC02015-F99A-4DB2-9BC0-668CCC295088.jpeg
Lyfter på hatten!
 
  • Like
Reactions: TiE

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Attention!!!
Har ni sett nya JLC klockorna?
http://www.jaeger-lecoultre.com/ww/.../jaeger-lecoultre-plrs-automatic/9008180.html
41mm och 11,x mm tjock! nu blir det roligare att spara några månader... här är ju min nästa iaf!

1640777_png_crop_400_high.png

1648946_jpeg_crop_400_high.png

1648947_jpeg_crop_400_high.png

1648948_jpeg_crop_400_high.png

1651685_png_crop_400_high.png

1651688_png_crop_400_high.png

Jaeger-LeCoultre Calibre : 898E/1
Case : Stainless Steel, Water-resistance : 10 bar, Diameter : 41mm, Thickness : 11.2mm
Functions : Hour - Minute, Rotation rehaut, Seconds
Recto Hands Bâton à facette
Movement : Automatic, self-winding, Vibrations per hour : 28800, Barrel : 1
Dial : Blue, White luminescent numerals
Strap/bracelet Stainless Steel
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Attention!!!
Har ni sett nya JLC klockorna?
http://www.jaeger-lecoultre.com/ww/.../jaeger-lecoultre-plrs-automatic/9008180.html
41mm och 11,x mm tjock! nu blir det roligare att spara några månader... här är ju min nästa iaf!

1640777_png_crop_400_high.png

1648946_jpeg_crop_400_high.png

1648947_jpeg_crop_400_high.png

1648948_jpeg_crop_400_high.png

1651685_png_crop_400_high.png

1651688_png_crop_400_high.png

Jaeger-LeCoultre Calibre : 898E/1
Case : Stainless Steel, Water-resistance : 10 bar, Diameter : 41mm, Thickness : 11.2mm
Functions : Hour - Minute, Rotation rehaut, Seconds
Recto Hands Bâton à facette
Movement : Automatic, self-winding, Vibrations per hour : 28800, Barrel : 1
Dial : Blue, White luminescent numerals
Strap/bracelet Stainless Steel
Nice, bra att de kunde lägga band på sig och hålla dem rel små, deras extremedykare är enligt mig för stora för desktop use, allt över 44mm känns för stort tycker jag och märket är ju främst känt för slimmade dressare typ Reverson...
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Attention!!!
Har ni sett nya JLC klockorna?
http://www.jaeger-lecoultre.com/ww/.../jaeger-lecoultre-plrs-automatic/9008180.html
41mm och 11,x mm tjock! nu blir det roligare att spara några månader... här är ju min nästa iaf!

1640777_png_crop_400_high.png

1648946_jpeg_crop_400_high.png

1648947_jpeg_crop_400_high.png

1648948_jpeg_crop_400_high.png

1651685_png_crop_400_high.png

1651688_png_crop_400_high.png

Jaeger-LeCoultre Calibre : 898E/1
Case : Stainless Steel, Water-resistance : 10 bar, Diameter : 41mm, Thickness : 11.2mm
Functions : Hour - Minute, Rotation rehaut, Seconds
Recto Hands Bâton à facette
Movement : Automatic, self-winding, Vibrations per hour : 28800, Barrel : 1
Dial : Blue, White luminescent numerals
Strap/bracelet Stainless Steel

gillar verkligen den (men så har jag också en fetisch för interna vridningar)
77500 hamnar den tydligen på på länk
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Nice, bra att de kunde lägga band på sig och hålla dem rel små, deras extremedykare är enligt mig för stora för desktop use, allt över 44mm känns för stort tycker jag och märket är ju främst känt för slimmade dressare typ Reverson...
framför allt blev tjockleken ok tycker jag, Memovox är ju 13,X mm tjock...
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Polaris känns som ett extremt bra släpp. Sjukt snygg, bra storlek och dessutom till ett för JLC bra pris. Om man får vara nitpicky var det kanske onödigt att sätta glasbaksida på det där urverket, ser oftast dumt ut när det som på denna klocka blir ett litet "titthål" i mitten och urverket inte täcker hela glasbaksidan. Det är dock enbart en liten parentes till en i övrigt till synes grym klocka.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Dum fråga kanske, men vad menas egentligen med 1000 Hours Control som det står på baksidan av boetten?
Ahh, hittade svaret själv och kanske fler har undrat så publicerar svaret nedan:

means that it has to undergo checks that are sharper than those laid down in the chronometer certification guidelines and requirements. The label "1000 Hours Control" and the engraving on the back of the models confirm that they have successfully passed all tests for accuracy, resistance to temperature and barometric pressure changes, vibrations and magnetic fields as well as water resistance.
https://www.watch-wiki.net/index.php?title=Jaeger-LeCoultre_Master_Control
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Inget varar för evigt
Fan också! Detta kändes inte alls bra nu! Överilat jäkla impulsbeslut att dunka ut den! Får sansa mig dra tillbaka den! omvärdera! Ursäktar mig för att jag skrämde jaegertråden! Det va ju jägers år i år det bestämde vi ju! Sorry för slöseri med allas tid! Jäkla impuls ibland!
 

evki

Audemars
2-Faktor
JLC Polaris är nog bland det mest spännande som visats på SIHH i år. Mina favoriter är nog de vanliga automatiska (med eller utan datum). Rimliga priser också.
Monochrome hade en bra överblick över hela serien:
https://monochrome-watches.com/jaeg...018-memovox-automatic-date-chronograph-price/

Jaeger-LeCoultre.jpg
Jaeger-LeCoultre 2.jpg
Jaeger-LeCoultre 3.jpg
Jaeger-LeCoultre 4.jpg
Jaeger-LeCoultre 5.jpg

Jag håller med. Polaris är en fantastisk klocka!
Det som jag gillar mest är att JLC verkar ha fattat att man måste ha två versioner av samma klocka - med och utan datum!
 
Topp