• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

galácticon

Patek
2-Faktor
Äntligen på handleden! Premiär idag. Vad tycks?
EBAA4D2B-935E-49B1-80FE-7F99E6CB83D1.jpeg

A5CE3ADD-54DD-4477-B39F-2EB764257D7C.jpeg
8A851493-5255-4977-8430-04E57962D7D6.jpeg

https://klocksnack.se/threads/nytt-projekt-inte-en-jlc-reverso-men.65119/
Grymt fin!
 

Knypplarn

Cartier
Någon som har erfarenhet från Master Control triple calendar 140.8.98S? 37 härliga mm och ca 11 hög. Ultimat? Dyr att serva? Säkert hehe.

JLCB.JPG
JLCW.JPG
Enligt Krons serviceprislista kostar automatur med komplikationer 7500:- exkl polering. Känns rätt standard.

Jättefin modell i övrigt, känns dessutom väldigt prisvärd sett till vad man får.
 

JesperO

Rolex
Någon som har erfarenhet från Master Control triple calendar 140.8.98S? 37 härliga mm och ca 11 hög. Ultimat? Dyr att serva? Säkert hehe.

JLCB.JPG
JLCW.JPG

Ultimat dress - fick låna en under en vecka och ytterst trevlig (svår att lämna tillbaka). Kuliga komplikationer, skön att bära och riktigt snygg (hade den vita i stål).
Var grymt prisvärda ett tag men tycker de har rusat en del sista åren (som allt annat...)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Haft en I Platina en kort sväng, grymt trevlig och inte anskrämligt dyr service.
Hehe platina, tänkte nog stål iofs men hur upplevde du storleken? Bygger den på höjden mkt?

Enligt Krons serviceprislista kostar automatur med komplikationer 7500:- exkl polering. Känns rätt standard.

Jättefin modell i övrigt, känns dessutom väldigt prisvärd sett till vad man får.
Är ju typ vad en vanlig service kostar, nice!
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Attention!!!
Har ni sett nya JLC klockorna?
http://www.jaeger-lecoultre.com/ww/.../jaeger-lecoultre-plrs-automatic/9008180.html
41mm och 11,x mm tjock! nu blir det roligare att spara några månader... här är ju min nästa iaf!

1640777_png_crop_400_high.png

1648946_jpeg_crop_400_high.png

1648947_jpeg_crop_400_high.png

1648948_jpeg_crop_400_high.png

1651685_png_crop_400_high.png

1651688_png_crop_400_high.png

Jaeger-LeCoultre Calibre : 898E/1
Case : Stainless Steel, Water-resistance : 10 bar, Diameter : 41mm, Thickness : 11.2mm
Functions : Hour - Minute, Rotation rehaut, Seconds
Recto Hands Bâton à facette
Movement : Automatic, self-winding, Vibrations per hour : 28800, Barrel : 1
Dial : Blue, White luminescent numerals
Strap/bracelet Stainless Steel
Någon som vet vad den kommer ligga i för prisläge?
 

Duckie

Omega
Denna finns väl med meteorittavlan fortfarande? Måste ses då det inte alls är som på bild. Dock en smaksak om man gillar just den varianten.
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Åsikten får stå för mig så klart och jag tänker så här: Vad har den som motiverar priset? Då hamnar jag på ca 70K. Det är en klocka i stål och det saknas detaljer som skulle försvara listpriset.
Yes! Men så harvdet ju alltid vart med Jaeger väll? Alltid vart svindyra!
Tror min ME listade 169! Det är ju sjukt för en stålis! Mycket komplikationer men endå!
 
Topp