• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja, och även om det är rätt färg så förändras ju ytstruktren över åren (patineras). Svårt att få det att se lila ut såvida man inte polerar efter lasersvetsningen (?).

Ja, det blir ett annat exemplar ändå. Dock ska jag nog fråga dem om de utför svetsningen, mkt intressant.
De polerar efter de lagt till guld, omöjligt att få den ytan tillräckligt bra utan polering. Finns exempel omline lasersvetsade boetter. Ser väldigt fula ut direkt efter lasern.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Nu är det eftermiddag och andra åtaganden. Vitt gör sig inte så bra i stallet. Landor matchas med nytt brunt band.. ;)
B5489CC6-F419-4BC0-8A77-05AA548B65E6.jpeg
9D68423D-7FD5-48C6-BC1B-6C981345007E.jpeg
Vad är det för band?
Jag letar efter ett liknande till min Reverso.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Är det någon som har eller har haft en JLC Geophysic 1958? Tycker de verkar rätt sköna, soft dressklocka utan några onödigheter, ocean och lättläst tavla. De gula visarna (försöket att få till nåt som liknar patinering) tillför lite "skoj" till helheten. Jag gillar den.
Dessutom verkar den gå att använda som en riktig strykpojk, som Rolex Explorer ungefär.. 100m wr tex.

Nyfiken på personliga erfarenheter om modellen.
Geophysic-22.jpg
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Är det någon som har eller har haft en JLC Geophysic 1958? Tycker de verkar rätt sköna, soft dressklocka utan några onödigheter, ocean och lättläst tavla. De gula visarna (försöket att få till nåt som liknar patinering) tillför lite "skoj" till helheten. Jag gillar den.
Dessutom verkar den gå att använda som en riktig strykpojk, som Rolex Explorer ungefär.. 100m wr tex.

Nyfiken på personliga erfarenheter om modellen.
Geophysic-22.jpg
Nej inte ägt någon men håller verkligen med dig! Det är verkligen en trevlig klocka! Passar till allt!
 

Shadyboy

Cartier
BF07244E-7EE6-4F9D-9A4F-2572716BCFCC.png

Dåligt med dykare i denna tråd nu tycker jag! Länge leve Deep Sea! Denna är kanske den mest balanserade tavlan någon klocka jag någonsin ägt. Och magisk i dagsljus. Ser enkel ut på bild men är ett litet äventyr att utforska IRL. Dessvärre får den pga mitt jobb i princip noll handledstid så förmodligen dyker den upp på K&S inom kort om ingen JLC-älskare hör av sig innan...
 
Topp