då hoppas jag verkligen att du blir biten... @TiEHärligt! Jag har ingen JLC (ännu), blir helt säkert sugen efter resan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
då hoppas jag verkligen att du blir biten... @TiEHärligt! Jag har ingen JLC (ännu), blir helt säkert sugen efter resan
Kul David ska du med ner nu i september?Härligt! Jag har ingen JLC (ännu), blir helt säkert sugen efter resan
Yes, blir extremt trevligt!!Kul David ska du med ner nu i september?
Ja det kommer det bli!Yes, blir extremt trevligt!!
Jag gillar också reverso. Men tycker i ärlighetensnamn att dom nyare har blivit alldeles för tjocka och om jag ändå gnäller så anser jag dom ska vara manuella och inte automater...Med största sannolikhet! Dom har gjort några riktigt bra släpp och alltid suktat efter en trevlig reverso..
Håller med fast mest om att de ska vara manual wind. Hade en Reverso 8 days (från 2010) tidigare i år, den är lite tjockare men manual wind. Är de för små boetter och man har grövre handled väger tjockleken upp.Jag gillar också reverso. Men tycker i ärlighetensnamn att dom nyare har blivit alldeles för tjocka och om jag ändå gnäller så anser jag dom ska vara manuella och inte automater...
Fast man har nog snarare fel preferens om man inte hittar en tillräckligt stor manuell Reverso...Håller med fast mest om att de ska vara manual wind. Hade en Reverso 8 days (från 2010) tidigare i år, den är lite tjockare men manual wind. Är de för små boetter och man har grövre handled väger tjockleken upp.
beror på hur man resonerar, 29mm bred är inte så stort för vissa, även om 46mm hög såklart inte är litet... (Reverso 8 days ref 240.8.14 = 29 x 46 mm)Fast man har nog snarare fel preferens om man inte hittar en tillräckligt stor manuell Reverso...
Klart det är alla fritt att bestämma vad man vill ha, men har aldrig sett Tribute 1931 tex sitta riktigt bra på någon handled. För stor. 29 mm låter riktigt brett på en Reverso.beror på hur man resonerar, 29mm bred är inte så stort för vissa, även om 46mm hög såklart inte är litet... (Reverso 8 days ref 240.8.14 = 29 x 46 mm)
Den verkar vara lite för liten? Testat den? Annars är det ju bara på att köra på den förra Classique, det är originalstorleken på Reverson. Finns både som manuell och kvarts i guldboett.Jag är lite sugen på Reverso Classic Small men är egentligen mer taggad på något i guld, vilket inte verkar erbjudas. Vad finns det för äldre modeller i liknande storlek?
Time only, kvarts eller manuell.
Båda har fina band, men funderar på mocka alternativt nubuck. Gärna med ton i ton söm.Vad saknade du hos dessa?
Lågt pris är väl precis vad Hirsch erbjuder.Lågt pris kanske
Inte haft möjlighet att testa på armen än, kan mycket väl vara som du säger. Kikat på den i skyltfönster men det är lätt att bli storleksblind utan armen där för jämförelse. Tack för tips!Den verkar vara lite för liten? Testat den? Annars är det ju bara på att köra på den förra Classique, det är originalstorleken på Reverson. Finns både som manuell och kvarts i guldboett.
Sushi!!Ska den där va nått....
Tror han är gammal och segSushi!!
Helt rätt miljö för en Reverso! Fattas bara en klubba i handen nu.Nu är det eftermiddag och andra åtaganden. Vitt gör sig inte så bra i stallet. Landor matchas med nytt brunt band..
Jag måste ju sadla först.Helt rätt miljö för en Reverso! Fattas bara en klubba i handen nu.
Nu blev det för tekniskt för migJag måste ju sadla först.
Har hört att Cartier erbjuder tjänsten att lasersvetsa bort gravyren, hör med dem.Nu blev det för tekniskt för mig
Jag har en fråga till tråden: I flera månader har jag letat Reverso och har nu hittat en. Tyvärr har den dock gravyr. Den är inte särskilt diskret utan jag vill faktiskt polera bort den.
- Hur djupt kan man polera baksidan på en Reverso i guld? (baksidan menar jag alltså baksidan av den vändbara delen).
Låter schysst. Med lasersvetsning "fyller man i" gravyren istället för att polera ner den?Har hört att Cartier erbjuder tjänsten att lasersvetsa bort gravyren, hör med dem.
Ja precis, man fyller i med smält guld. Skulle gissa JLC har den tjänsten men vet inte. Är gravyren riktigt grund kan man slipa ner den, men det gäller mest maskingjorda gravyrer.Låter schysst. Med lasersvetsning "fyller man i" gravyren istället för att polera ner den?
Tror den här gravyren i fråga är 1mm+, blir svårt att slipa ner den utan att förlora för mkt kött.Ja precis, man fyller i med smält guld. Skulle gissa JLC har den tjänsten men vet inte. Är gravyren riktigt grund kan man slipa ner den, men det gäller mest maskingjorda gravyrer.
Iom att du tillför guld måste det vara exakt rätt färg. Bör dock inte vara ett problem om JLC själva fixar. Men vet som sagt inte säkert att de gör detta och har inte sett något exempel. Själv hade jag nog köpt utan ist.Tror den här gravyren i fråga är 1mm+, blir svårt att slipa ner den utan att förlora för mkt kött.
Lasersvetsning verkar intressant. Kan man se tydliga spår av det?
Ja, och även om det är rätt färg så förändras ju ytstruktren över åren (patineras). Svårt att få det att se lila ut såvida man inte polerar efter lasersvetsningen (?).Iom att du tillför guld måste det vara exakt rätt färg. Bör dock inte vara ett problem om JLC själva fixar. Men vet som sagt inte säkert att de gör detta och har inte sett något exempel. Själv hade jag nog köpt utan ist.