Flyg till Genève och sen hämtade av JLC gissar jagRoligt! Hur åker ni dit? Kan rekommendera tåget från Le Day och som går förbi Le Pont. En udda resväg men trevlig plus att man åker längs med sjön i dalen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Flyg till Genève och sen hämtade av JLC gissar jagRoligt! Hur åker ni dit? Kan rekommendera tåget från Le Day och som går förbi Le Pont. En udda resväg men trevlig plus att man åker längs med sjön i dalen.
Fan jag börjar bli rejält sugen på en Reverso alltså, lär inte bli bättre av resan heller.
Jag är dock relativt obevandrad kring storlekarna.
Vad jag har förstått finns det manuell och automatiskt "Classic" version i lite olika storlekar, sen finns det ju massvis med andra modeller med Duo Face (jag är bra jävla sugen på den som Nymans har på pre-owned). Har bland annat testat @stelah 1931 Tribute och den är ju råtuff. Är det någon som har lite koll på storlekarna och vad man bör gå på?
Jag har ju typ 18.5cm handled så viktigt att det inte blir frimärks-känsla på handleden också..
Thx man. När du säger Medium och höjden, är det tjock eller tunn du tänker då?Jag har också 18,5 i handleder och Grande är STOR, jag vill minnas att den mäter 29 i bredd och 44 i höjd. Den sitter bra på mig. Dem nyare Medium och Large blir ganska höga vilket jag personligen inte gillar. Classique är kanske liten men det är ju nära originalet. personligen gillar jag Grande och Tribute bäst. Även om Medium är en bra storlek bortsett från höjden.
och du, Reverso ska precis som Panerai vara manuella.
Tjock, den är lite för hög för sitt eget bästa... hittade en bild på en medium thin här...Thx man. När du säger Medium och höjden, är det tjock eller tunn du tänker då?
och här är en Large DuoTjock, den är lite för hög för sitt eget bästa... hittade en bild på en medium thin här...
Jag tycker Reverso är svår. Det finns så många storlekar och så många tjocklekar. Stilarna är många från det tuffa till det vattenkammade som inte gör något annat än det mamma säger. Sen tillkommer åsikterna om hur en Reverso ska sitta. Hittar man rätt är det en av de vackraste klockmodellerna som finns. Jag provade modellen mindre än Tribute 1931 med vit tavla. Den skulle nog de flesta säga satt väldigt bra, men min upplevelse var att klockan var väldigt tråkig. Jag gillar min Tribute 1931 och letar efter en till men med vit tavla. Sen drömmer jag om en duo i gulguld, men den drömmen är uppbyggd från bilder. Man får nog prova många många.... En annan iaktagelse är prisbilden på Reverso. Som tur är är de lättare att hitta till listpris än en sportrolex, men det är vansinnigt vad utgående modeller har skjutit i höjden. Spontant känns det som att en Tribute 1931 eller en duo borde kunna sitta rätt bra på din arm.Fan jag börjar bli rejält sugen på en Reverso alltså, lär inte bli bättre av resan heller.
Vad jag har förstått finns det manuell och automatiskt "Classic" version i lite olika storlekar, sen finns det ju massvis med andra modeller med Duo Face (jag är bra jävla sugen på den som Nymans har på pre-owned). Har bland annat testat @stelah 1931 Tribute och den är ju råtuff. Är det någon som har lite koll på storlekarna och vad man bör gå på?
Jag har ju typ 18.5cm handled så viktigt att det inte blir frimärks-känsla på handleden också..
Du har fått rätt bra tips, återstår för dig att avgöra vem som hade rätt. De som designade den ursprungligen eller kapitalisterna idag som följer rådande trend och levererar ur i storlekar som inte är gjorda för handlederna utan i mått vad folk tror de vill ha. 1931 var tex tvungen att få ett specialband då den annars ser tokigt stor ut på de flestas handleder. En av de största problemen när man blåst upp storleken här är att baksidorna är platta och inte böjda som de borde vara vid dessa stora boettstorlekar. Bara att gå och testa dig fram, du som ska leva med uret.Fan jag börjar bli rejält sugen på en Reverso alltså, lär inte bli bättre av resan heller.
säg till om vi ska göra sällskap!Bra snack - tack för inspelen. Drar helt enkelt en Reverso sväng på stan senare i veckan
Gott med en biffig reverso! Min är 11.3 .och här är en Large Duo
Förlåt!Gott med en biffig reverso! Min är 11.3 .
Nice!!
Den passar dig.
Finns det automatiska Reverso? Jag har varit så inne på att alla är manuella.Jag har också 18,5 i handleder och Grande är STOR, jag vill minnas att den mäter 29 i bredd och 44 i höjd. Den sitter bra på mig. Dem nyare Medium och Large blir ganska höga vilket jag personligen inte gillar.
Classique är kanske liten men det är ju nära originalet.
Personligen gillar jag Grande och Tribute bäst.
Även om Medium är en bra storlek bortsett från höjden.
Och du, Reverso ska precis som Panerai vara manuella.
Yes. Det finns ett flertal automatiska såvitt jag vet. Många av dem kommer dock i större boetter såsom Grande, tyvärr (imho).Finns det automatiska Reverso? Jag har varit så inne på att alla är manuella.
Fråga om de har en sådan här liggandes i någon byrålåda för jag letar efter en sån. Det är en Tribute 1931 där hela namnet Jaeger-LeCoultre står utskrivet i tavlan.Vi är såååå redo för att åka och hälsa på JLC! T minus 17 dagar
Hade jag tänkt till lite så hade jag förstått det. Det är bara det att jag alltid tänkt Reverso som manuella. Vilken liten rotor det måste vara i de minsta.Yes. Det finns ett flertal automatiska såvitt jag vet. Många av dem kommer dock i större boetter såsom Grande, tyvärr (imho).
Gissa om jag ångrar mig för att jag sålde min grande!!Den passar dig.
Ja, flera av dom nya är faktiskt automatiska.... känns bara fel! Anser jagFinns det automatiska Reverso? Jag har varit så inne på att alla är manuella.
Den där klockan skojar man inte bort.Smile......
Nej, den ser ut som en riktig masterpiece. Troligen inte inom min budget. Den är vacker och det räcker för mig att bara få titta på den och bli hänförd.Den där klockan skojar man inte bort.
För min del får det finnas både och, t.o.m. kvartsverk, men det är ren skär njutning att få vrida upp sin Reverso på morgonen.Ja, flera av dom nya är faktiskt automatiska.... känns bara fel! Anser jag