• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

ECDD7B5C-E709-4470-9B03-1C4269C247EB.jpeg

Fredag mina vänner, FREDAG!!

@Aurum och alla andra. Hur lyder domen för det här bandet!?
1770ABB2-9C4F-469E-B683-CA6A123910E5.jpeg
06670F5C-1EA1-4A8C-BC48-EF6DD26B6981.jpeg
3095134A-28E1-4776-BD2A-BB023142C642.jpeg

Ska hämta OEM bandet och låset till polarisen på måndag, men jag gillar det här marinblåa!
Fy f-n, det var en rejäl hornback. Domen var det ja. Det var väl inget som direkt lyfte uret till nästa nivå, men jaa, jag hade nog fortsatt att laborera.

Senast ändrad:
Det är inte lätt att hitta något kul gummi, jag har verkligen försökt. Har du några förslag så tas dem tacksamt emot min vän
Nej det har jag inte tyvärr. Har inte JLC något förslag från sitt egna lager så kanske blått tjusigt cordovanläder kan vara något från någon oberoende tillverkare? Kanske @Aurums förslag https://www.casafagliano.com/bespoke/accessories/ kan ta fram ett riktigt exklusivt cordovanstrap i en fin passande blå nyans? Det kostar ingenting att fråga dem.
correa.jpg

Nej det har jag inte tyvärr. Har inte JLC något förslag från sitt egna lager så kanske blått tjusigt cordovanläder kan vara något från någon oberoende tillverkare? Kanske @Aurums förslag https://www.casafagliano.com/bespoke/accessories/ kan ta fram ett riktigt exklusivt cordovanstrap i en fin passande blå nyans? Det kostar ingenting att fråga dem.
correa.jpg
Jag har kontakt dom faktiskt, ett band till min förra grande kostade typ 5500. Men det är ju kavlitet!
Ska plocka upp oem bandet på måndag så jag ska köra det några dagar. Gillar att ha länken men är nog en skinn kille

Jag har kontakt dom faktiskt, ett band till min förra grande kostade typ 5500. Men det är ju kavlitet!
Ska plocka upp oem bandet på måndag så jag ska köra det några dagar. Gillar att ha länken men är nog en skinn kille
Den klockan du köpte ska ha högsta kvalite rakt igenom så 5500 kr är mycket pengar, men inte dyrt per dag som det håller och är snyggt.

Uppdatering på reversoliket?
E14179B1-CB16-4B73-A883-B9AB38D9F90E.jpeg

Delarna befinner sig hos Richemont och @Echo Delta hjälper mig med delarna och renovering. Kommer att bli jävligt dyrt men samtidigt jäkligt kul att rädda en Reverso från skritlådan. Just nu inväntar jag offerten från JLC och av en slump ska jag dit så jag ska om tillfälle ges smöra lite extra för VDn så han ger mig lite rabatt eftersom jag tror att guldboetten kommer att bli Jävligt dyr!! Och det är tydligen bara han som kan ge mig rabatt!
Håller er underrättade

Tillbaka
Topp