• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

FF13DEBD-9ECC-423E-9B54-F51FFAAE3346.jpeg

Funderar på det ljusa Polaris Chronograph lädret till min Date - Vad tror ni?

8678D98B-B3B0-49A2-BF07-F540931C8BB5.jpeg

Eller det lite mörkare?

8A031945-0EDF-4C52-AC5B-DB50E1B7AE15.jpeg
Jag hade nog letat efter ett beige skinn som matchar indexeringarna, möjligen med svart tråd i för att ta upp färgen i tavlan. Får jag samtidigt fråga om inte @Margarinkungen kan ha ditt gummi eller ännu hellre om det fanns i blått? Era klockor tillhör väl samma serie? Ditt gummi tycker jag är riktigt snyggt.

Jag hade nog letat efter ett beige skinn som matchar indexeringarna, möjligen med svart tråd i för att ta upp färgen i tavlan. Får jag samtidigt fråga om inte @Margarinkungen kan ha ditt gummi eller ännu hellre om det fanns i blått? Era klockor tillhör väl samma serie? Ditt gummi tycker jag är riktigt snyggt.
Enligt Jaeger själva så ska det inte passa. Men sen om det är en 10del som inte stämmer så kan jag leva med det!
Ska kolla i morgon när jag är på nymans

Kanske, men får inte bli för matchy matchy. Ser kanske isf hellre ljus stitching som plockar upp lumens färg.. svårt är det. Ska förbi och kika lite i veckan i samband med Reverso tester

Kanske, men får inte bli för matchy matchy. Ser kanske isf hellre ljus stitching som plockar upp lumens färg.. svårt är det. Ska förbi och kika lite i veckan i samband med Reverso tester
Jag ser nu på bilden att jag mindes fel. Min inspiration är Tudor 36 mm som jag tycker är riktigt lyckat. Svart tavla och en beige vintagelook på armbandet. Jag gillar ljusare armband ibland, men ser här att Tudor inte följt indikeringarnas färg när de valt armband. Kanske ger det några idéer ändå?
21db808773c38a844be7a5b2e023f901.jpg

Tillbaka
Topp