Det är 21mm på dennaEller hur! Är det 21 eller 22mm bredd på det där ? Och var får du tag på dem ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är 21mm på dennaEller hur! Är det 21 eller 22mm bredd på det där ? Och var får du tag på dem ?
Fast frågan är väl om inte @Margarinkungen normalt är en stor best täkt i päls??
Kanske därför @TiE och @Pelarn gillar mig (Björnarna referens)För att du ska justera klockan eller för att du ofrivilligt omvandlas till en stor bäst täkt i päls?
Sant! Tackar som alltid för bra inspelJag ser nu på bilden att jag mindes fel. Min inspiration är Tudor 36 mm som jag tycker är riktigt lyckat. Svart tavla och en beige vintagelook på armbandet. Jag gillar ljusare armband ibland, men ser här att Tudor inte följt indikeringarnas färg när de valt armband. Kanske ger det några idéer ändå?
Fast ska man vara petnoga var det som mest fullmåne vid 14-tiden idag vilket innebär att man borde sova ungefär lika dåligt båda nätterna om man har den läggningen.
Nu ska inte du komma och förstöra alltFast ska man vara petnoga var det som mest fullmåne vid 14-tiden idag vilket innebär att man borde sova ungefär lika dåligt båda nätterna om man har den läggningen.
Fast ska man vara petnoga var det som mest fullmåne vid 14-tiden idag vilket innebär att man borde sova ungefär lika dåligt båda nätterna om man har den läggningen.
Sov skitdåligt, somnade sent och är trött nu. Oavsett när det ventenskapligt var...Nu ska inte du komma och förstöra allt
Bra kämpat i alla fall. Det finns så många modeller om du nu kan tänka dig lite äldre också så du kan ju alltid flytta fram beslutet och se vad som händer. Jag gillade min direkt och det är kanske så man måste känna. I början kändes den bara rätt till kavaj/kostym, men nu har jag den också till slappare klädsel, då med ett hål till ut så den hänger lite slappare. Användningsområdet har ökat från strikt och formell till lite mer avspänd. Håll ut.Blev en sjukt snabb visit hos Nymans idag i samband med lunch för att testa Reversos, var stressad så blev inga bilder men lite korta funderingar:
Det mesta blir väldigt smått på mina 18.5cm handleder. Tribute Duoface var ju ascool men blir precis för litet, är nog en vanesak men blir lite fjantigt på något sätt (fullt medveten om att det är min smak som säger det). Däremot fullständigt asball klocka och fantastiska detaljer, mums!
Testade även "vanliga" Classic Medium och den var på tok för liten, smalare än Tribute Duoface och bara försvann på handleden.
Classic Large kändes bättre, den hade däremot varit perfekt med någon millimeter till tjocklek på min handled.
Testade även det som idag motsvarar gamla GT serien som då heter Tribute Moon, men den blev ju ap-stor och tappade hela konceptet lite..
Kvar att testa kan då vara Classic Large Duoface Small Seconds, som då bygger lite mer höjd än Classic Large.
Även Reverso Tribute Small Seconds skulle kunna vara något men fanns inte inne.
Kan ju även summera det hela med att jag inte är man nog att bära en klassisk "som den var tänkt" Reverso.
Tyckte du att classic large var för tunn?Blev en sjukt snabb visit hos Nymans idag i samband med lunch för att testa Reversos, var stressad så blev inga bilder men lite korta funderingar:
Det mesta blir väldigt smått på mina 18.5cm handleder. Tribute Duoface var ju ascool men blir precis för litet, är nog en vanesak men blir lite fjantigt på något sätt (fullt medveten om att det är min smak som säger det). Däremot fullständigt asball klocka och fantastiska detaljer, mums!
Testade även "vanliga" Classic Medium och den var på tok för liten, smalare än Tribute Duoface och bara försvann på handleden.
Classic Large kändes bättre, den hade däremot varit perfekt med någon millimeter till tjocklek på min handled.
Testade även det som idag motsvarar gamla GT serien som då heter Tribute Moon, men den blev ju ap-stor och tappade hela konceptet lite..
Kvar att testa kan då vara Classic Large Duoface Small Seconds, som då bygger lite mer höjd än Classic Large.
Kan ju även summera det hela med att jag inte är man nog att bära en klassisk "som den var tänkt" Reverso.
Eventuellt, nu var det första provningen men i min skalle så gillade jag storleken på klockan och tänkte för mig själv "om den bara var någon mm tjockare".. men snart dags att prova igen så vi får se vad som händer!Tyckte du att classic large var för tunn?
Lite förvånad bara, tycker alla reversos är för tjocka då konstruktionen gör att det bygger på höjden. Tror iofs aldrig jag tyckt att ett ur var för tunt, tunnhet är ren lyx i klockvärlden. En lyx som mer eller mindre försvunnit från dagens utbud.Eventuellt, nu var det första provningen men i min skalle så gillade jag storleken på klockan och tänkte för mig själv "om den bara var någon mm tjockare".. men snart dags att prova igen så vi får se vad som händer!
Mmm smaken är som den är, skönt är väl det! Jag är väl van vid stora sportklockor så är ju mkt vanesak också.Lite förvånad bara, tycker alla reversos är för tjocka då konstruktionen gör att det bygger på höjden. Tror iofs aldrig jag tyckt att ett ur var för tunt, tunnhet är ren lyx i klockvärlden. En lyx som mer eller mindre försvunnit från dagens utbud.
Kunde inte sagt det bättre själv.. Tror man behöver lite mer tid för att vänja sig? Blir kul att testa lite extra när vi väl är där!Blev en sjukt snabb visit hos Nymans idag i samband med lunch för att testa Reversos, var stressad så blev inga bilder men lite korta funderingar:
Brukar ge tipset om att bära uret varje dag i en vecka. Bär själv idag vad jag ansåg orimligt litet förr. Dock lite svårt att låna hem i en vecka...Kunde inte sagt det bättre själv.. Tror man behöver lite mer tid för att vänja sig? Blir kul att testa lite extra när vi väl är där!
Haha ja det är ju det...Brukar ge tipset om att bära uret varje dag i en vecka. Bär själv idag vad jag ansåg orimligt litet förr. Dock lite svårt att låna hem i en vecka...
Hoppas de har visning av kollektionen.. hos Panerai var det ju noll sådantKunde inte sagt det bättre själv.. Tror man behöver lite mer tid för att vänja sig? Blir kul att testa lite extra när vi väl är där!
Finns en ny på Chrono24 till ett rimligtprisDen här är jag rejält nyfiken på, tyvärr hade Nymans ingen inne.
Hemskt nato men förutom det så ser den schysst ut på nato.@yonsson om jag inte missminner mig efterlyste du Nato bilder på polarisen?
Tog camo Naton till tudorn. Tycker den är ball!
Hemskt nato men förutom det så ser den schysst ut på nato.
Jävla fin den där.
Kul! Trotsa eventuellt fotoförbud!!Vi är såååå redo för att åka och hälsa på JLC! T minus 17 dagar
@yonsson om jag inte missminner mig efterlyste du Nato bilder på polarisen?
Tog camo Naton till tudorn. Tycker den är ball!
Hahaha ha
Bandet alltså...
Måste säga att dina jävligt fina dinkor förtjänar schyssta band också men plus för experimentlustan.Hahaha ha
Måste ju testa lite... vem vet det kanske hade varit en riktig hit! Men ärligt talat så kanske inte Cammo var rätt val?!Måste säga att dina jävligt fina dinkor förtjänar schyssta band också men plus för experimentlustan.
Lite synd med de böjda bandstiften som böjer till NatotMåste ju testa lite... vem vet det kanske hade varit en riktig hit! Men ärligt talat så kanske inte Cammo var rätt val?!
Haha vill gärna bli bjuden på fler resor framöverKul! Trotsa eventuellt fotoförbud!!