• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Jag har en Grande Taille (15 år gammal, present från frugan). Var lite osäker på om du provade en sådan. Om inte skulle jag rekommendera den storleken. Inte jättestor men inte heller så liten att den framstår som ett damur.

Det är alltså denna kag syftar på. Den har bytt ref nummer genom åren och lite små förändringar på urtavlan, men i övrigt är den oförändrad.

http://www.tourneau.com/watches/jaeger-lecoultre/reverso-grande-taille-q2708410-JLC0125668.html

Jag har en Grande Taille (15 år gammal, present från frugan). Var lite osäker på om du provade en sådan. Om inte skulle jag rekommendera den storleken. Inte jättestor men inte heller så liten att den framstår som ett damur.

Det är alltså denna kag syftar på. Den har bytt ref nummer genom åren och lite små förändringar på urtavlan, men i övrigt är den oförändrad.

http://www.tourneau.com/watches/jaeger-lecoultre/reverso-grande-taille-q2708410-JLC0125668.html

Provade inte en sådan då de tydligen inte produceras längre. Men ska se till att prova en beggad vid tillfälle!

Höga nog? Tunna nog menar ni väl hoppas jag? Här min gamla och tjocka, en Classic.
DE99A73A-56A4-44A5-A749-37CDE0103C78.jpeg
E432F65C-0967-4AB8-9E86-BF511AB24F93.jpeg

Min modernare Classique är däremot tunn.
B5E48012-73C7-42F5-B257-E1CE737D68B5.jpeg

https://klocksnack.se/threads/jaeger-lecoultre-tråden.30658/page-124#post-2301231

Fick tillfälle att prova nya Polaris (ett potentiellt köp har det känts som sedan den lanserades). Sitter lika taskigt som bara en inplastad klocka med alldeles för lång länk kan, men jag tyckte ändå att den kändes något mindre än sina 41mm? Vad säger KS-eliten?

IMG_0099.jpg

Fick tillfälle att prova nya Polaris (ett potentiellt köp har det känts som sedan den lanserades). Sitter lika taskigt som bara en inplastad klocka med alldeles för lång länk kan, men jag tyckte ändå att den kändes något mindre än sina 41mm? Vad säger KS-eliten?

IMG_0099.jpg
Vad har du för omkrets? Tycker den ser lite stor ut

IMG_0099.jpg
Tom jag fick korta länken och jag har 18,5-19 Cm handleder...
Jag säger KÖP!! Men köp till skinnbandet och gummit direkt. Annars ska du ändå handla sen

Vad har du för omkrets? Tycker den ser lite stor ut
Nu har jag inte full koll på det, men runt 17-17,5 om jag inte minns fel. Med det sagt har jag rätt platta handleder, vilket brukar göra att jag även kan bära upp större klockor utan att det ser absurt ut (min Heuer Autavia är t.ex. 42mm) och bilderna gör det inte helt rättvist. Dock tyckte jag rent spontant att klockan kändes väldigt bra, även om jag inte riktigt har bestämt mig för vilken stil jag är ute efter på nästa inköp.

IMG_0099.jpg

Så här sitter den på min 17,5-arm. Den sitter ok men jag tycker att den är lite åt det stora hållet.

Pro-tip: Be att få låna ett par klock-provar-handskar, rulla ihop en och kläm in den mellan länk och undersidan av handleden för att fylla ut.

3BE25131-419C-4091-B29A-5147960A8C21.jpeg

Så här sitter den på min 17,5-arm. Den sitter ok men jag tycker att den är lite åt det stora hållet.

Pro-tip: Be att få låna ett par klock-provar-handskar, rulla ihop en och kläm in den mellan länk och undersidan av handleden för att fylla ut.

Tycker den sitter kanon. Men beror ju mycket på vad man är van att bära för storlek. Älskar den blåa tavlan

Tycker den sitter kanon. Men beror ju mycket på vad man är van att bära för storlek. Älskar den blåa tavlan
Jo, så är det ju. Jag provade ett gäng sport-stålisar under samma dag och överraskande nog så var det Piaget Polo S som satt bäst jämfört med Polaris. Å andra sidan så tar det lite längre tid att vänja sig vid utseendet.

2EC2FA34-D8AA-46C9-94BF-823946E52389.jpeg

IMG_0099.jpg
Vad väntar vi på!!!
-köp och gå vidare....
F4C741B7-6EDC-49A0-8502-C1B71E1EB36C.jpeg

Tillbaka
Topp