• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Vad säger panelen. Är den för stor för mig?
Jag är inte riktigt bekväm med dom mindre modellerna än.
D19A107C-5EEB-41CD-90E8-839CDEE5F125.jpeg

Vad säger panelen. Är den för stor för mig?
Jag är inte riktigt bekväm med dom mindre modellerna än.
D19A107C-5EEB-41CD-90E8-839CDEE5F125.jpeg
Tycker helt klart att storleken förtar den elegans designen är gjord för. Det med storlekar handlar om att ge det tid. Inte så kul om det innebär ett relativt dyrt köp för att kunna testa. Krävs väl typ en vecka för oerfarna att vänja sig skulle jag gissa. Får du tillfället kan jag rekommendera det. Kan ju aldrig skada iaf.

Tycker helt klart att storleken förtar den elegans designen är gjord för. Det med storlekar handlar om att ge det tid. Inte så kul om det innebär ett relativt dyrt köp för att kunna testa. Krävs väl typ en vecka för oerfarna att vänja sig skulle jag gissa. Får du tillfället kan jag rekommendera det. Kan ju aldrig skada iaf.
Du har faktist helt rätt. Lånat hem den för att testa men känns lite små dumt när den är så stor! Har du tips på en bättre ref?
Kan nog vänja mig med mindre ur som du nämner!
F14D5844-520A-4CDA-97BD-5B309D63EFD0.jpeg

Du har faktist helt rätt. Lånat hem den för att testa men känns lite små dumt när den är så stor! Har du tips på en bättre ref?
Nej, har faktiskt inte koll. Personligen hade jag föredragit originalstorleken, vilken jag även köpte, men det beror ju på handled och personlig smak.

jag försår vad du menar men håller inte med, just granden är den som har bäst gyllene snittet och är den bästa även om den är lite stor så tycker jag att det är den snyggaste.

• Like
Reactions: Bas
Tycker personligen att den är alldeles för stor. Ett sådant dressat ur ska inte täcka hela handleden imo - knappt så att det funkar på en beater. Fin klocka hursomhelst

meh, det är ju just det det är, en beater det är ju första sportklockan...
Tycker inte att man kan säga så. Som att säga att en ny G-wagen är en renodlad terrängbil bara för att originalet var det. Och även den jämförelsen haltar lite för hur sportig var reverson egentligen? Mer ett dressur i min mening, iaf dagens varianter. Oavsett så är den i mitt tycke alldeles för stor, åtminstone på handleden vi såg där och det hade jag tyckt oavsett vilken typ av klocka det var

Förstår inte? Du vet vad du gillar men vet inte varför. Du vet vad boetterna har för formspråk men kan inte sätta ord på det? Vad avser boetterna (JLC?)
gyllenesnittet, men VI kommer nog inte längre i den här diskussionen

Gyllene snittet eller φ (grekiska bokstaven fi), på latin: sectio aurea, är det förhållande som erhålls när en sträcka delas i en längre del a och en kortare del b så att hela sträckan a + b förhåller sig till a som a förhåller sig till b: Ofta används också det omvända förhållandet 1/φ.

Källa Wikipedia

gyllenesnittet, men VIkommer nog inte längre i den här diskussionen
Var ser du gyllene snittet i ena boetten och varför finns det inte i andra? Låter ju som du bara helt enkelt fått för dig att du gillar en boett framför de andra? Helt ok men försök inte krågla till det genom att prata om proportioner som är annorlunda när du inte kan förklara vad som är annorlunda. Hade varit kul att förstå vad du menar.

Var ser du gyllene snittet i ena boetten och varför finns det inte i andra? Låter ju som du bara helt enkelt fått för dig att du gillar en boett framför de andra? Helt ok men försök inte krågla till det genom att prata om proportioner som är annorlunda när du inte kan förklara vad som är annorlunda. Hade varit kul att förstå vad du menar.
jag menar att Grande 976 har dom absolut bästa proportionerna i förhållande till 1/fi

Vilka proportioner? Och hur skiljer sig de olika modellerna åt om vi ser till detta värde?
Titta på klockorna soda vid sida så ser du proportionerna, det skiljer ganska mycket på tex GT och 976 och jag anser 976 som den som har bäst proportioner i förhållande till 1/FI
Matematiskt och vad jag anser är snyggast

Tillbaka
Topp