Du menar Classic förmodar jag? Lite förvirrande då classique var originalstorleken.Har hittat bilden på taggen. Det är en Large classique
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du menar Classic förmodar jag? Lite förvirrande då classique var originalstorleken.Har hittat bilden på taggen. Det är en Large classique
Nymans kunde ju sätta på ett nytt band så att den känns fräschare.Tror vi är många som pillat på den duon, förvånad att den inte gått än
Perfekt på dig, dessutom fin proviens då det med största sannorlokhet är min gamla...Vad säger panelen. Är den för stor för mig?
Jag är inte riktigt bekväm med dom mindre modellerna än.
Bifall på den, men oandra sidan kanske det går att deala om ett band när man väl ska göra affär?Nymans kunde ju sätta på ett nytt band så att den känns fräschare.
Det är din gamlaPerfekt på dig, dessutom fin proviens då det med största sannorlokhet är min gamla...
Tycker helt klart att storleken förtar den elegans designen är gjord för. Det med storlekar handlar om att ge det tid. Inte så kul om det innebär ett relativt dyrt köp för att kunna testa. Krävs väl typ en vecka för oerfarna att vänja sig skulle jag gissa. Får du tillfället kan jag rekommendera det. Kan ju aldrig skada iaf.Vad säger panelen. Är den för stor för mig?
Jag är inte riktigt bekväm med dom mindre modellerna än.
Du har faktist helt rätt. Lånat hem den för att testa men känns lite små dumt när den är så stor! Har du tips på en bättre ref?Tycker helt klart att storleken förtar den elegans designen är gjord för. Det med storlekar handlar om att ge det tid. Inte så kul om det innebär ett relativt dyrt köp för att kunna testa. Krävs väl typ en vecka för oerfarna att vänja sig skulle jag gissa. Får du tillfället kan jag rekommendera det. Kan ju aldrig skada iaf.
Nej, har faktiskt inte koll. Personligen hade jag föredragit originalstorleken, vilken jag även köpte, men det beror ju på handled och personlig smak.Du har faktist helt rätt. Lånat hem den för att testa men känns lite små dumt när den är så stor! Har du tips på en bättre ref?
Kan nog vänja mig med mindre ur som du nämner!
Du har så rätt! Blev lite tokigt där!Du menar Classic förmodar jag? Lite förvirrande då classique var originalstorleken.
jag försår vad du menar men håller inte med, just granden är den som har bäst gyllene snittet och är den bästa även om den är lite stor så tycker jag att det är den snyggaste.Tycker helt klart att storleken förtar den elegans designen är gjord för. Det med storlekar handlar om att ge det tid. Inte så kul om det innebär ett relativt dyrt köp för att kunna testa. Krävs väl typ en vecka för oerfarna att vänja sig skulle jag gissa. Får du tillfället kan jag rekommendera det. Kan ju aldrig skada iaf.
se min kommentar till herr Aurum, tycker den är helt rätt i storlekDu har faktist helt rätt. Lånat hem den för att testa men känns lite små dumt när den är så stor! Har du tips på en bättre ref?
Nej, den har inget gyllene snitt? Snarare modestor. Vad är det för proportioner du syftar på och hur skiljer de sig jämfört med annat?jag försår vad du menar men håller inte med, just granden är den som har bäst gyllene snittet och är den bästa även om den är lite stor så tycker jag att det är den snyggaste.
Tycker personligen att den är alldeles för stor. Ett sådant dressat ur ska inte täcka hela handleden imo - knappt så att det funkar på en beater. Fin klocka hursomhelstDu har faktist helt rätt. Lånat hem den för att testa men känns lite små dumt när den är så stor! Har du tips på en bättre ref?
när du har båda så ser du, inte helt lätt att förklara med det finns där, ska se om jag hittar någon video och länka, återkommerNej, den har inget gyllene snitt? Snarare modestor. Vad är det för proportioner du syftar på och hur skiljer de sig jämfört med annat?
meh, det är ju just det det är, en beater det är ju första sportklockan...Tycker personligen att den är alldeles för stor. Ett sådant dressat ur ska inte täcka hela handleden imo - knappt så att det funkar på en beater. Fin klocka hursomhelst
Nej, det var aldrig en beater. Man kan skämtsamt säga att det var ett sportur men den var egentligen aldrig speciellt tålig.meh, det är ju just det det är, en beater det är ju första sportklockan...
Nej, den har inget gyllene snitt? Snarare modestor. Vad är det för proportioner du syftar på och hur skiljer de sig jämfört med annat?
Tycker inte att man kan säga så. Som att säga att en ny G-wagen är en renodlad terrängbil bara för att originalet var det. Och även den jämförelsen haltar lite för hur sportig var reverson egentligen? Mer ett dressur i min mening, iaf dagens varianter. Oavsett så är den i mitt tycke alldeles för stor, åtminstone på handleden vi såg där och det hade jag tyckt oavsett vilken typ av klocka det varmeh, det är ju just det det är, en beater det är ju första sportklockan...
Nej, förstår inte.sista klockan är grande 976, här kan du se vad jag menar
så kan det gåNej, förstår inte.
Och du vet inte vad det är för proportioner som är rätt eller skiljer sig från andra boetter?så kan det gå
så kan det vara men jag vet vad JAG gillar och hur deras formspråk är och vad dom avserOch du vet inte vad det är för proportioner som är rätt eller skiljer sig från andra boetter?
Förstår inte? Du vet vad du gillar men vet inte varför. Du vet vad boetterna har för formspråk men kan inte sätta ord på det? Vad avser boetterna (JLC?)så kan det vara men jag vet vad JAG gillar och hur deras formspråk är och vad dom avser
gyllenesnittet, men VI kommer nog inte längre i den här diskussionenFörstår inte? Du vet vad du gillar men vet inte varför. Du vet vad boetterna har för formspråk men kan inte sätta ord på det? Vad avser boetterna (JLC?)
Var ser du gyllene snittet i ena boetten och varför finns det inte i andra? Låter ju som du bara helt enkelt fått för dig att du gillar en boett framför de andra? Helt ok men försök inte krågla till det genom att prata om proportioner som är annorlunda när du inte kan förklara vad som är annorlunda. Hade varit kul att förstå vad du menar.gyllenesnittet, men VIkommer nog inte längre i den här diskussionen
jag menar att Grande 976 har dom absolut bästa proportionerna i förhållande till 1/fiVar ser du gyllene snittet i ena boetten och varför finns det inte i andra? Låter ju som du bara helt enkelt fått för dig att du gillar en boett framför de andra? Helt ok men försök inte krågla till det genom att prata om proportioner som är annorlunda när du inte kan förklara vad som är annorlunda. Hade varit kul att förstå vad du menar.
Vilka proportioner? Och hur skiljer sig de olika modellerna åt om vi ser till detta värde?jag menar att Grande 976 har dom absolut bästa proportionerna i förhållande till 1/fi
Titta på klockorna soda vid sida så ser du proportionerna, det skiljer ganska mycket på tex GT och 976 och jag anser 976 som den som har bäst proportioner i förhållande till 1/FIVilka proportioner? Och hur skiljer sig de olika modellerna åt om vi ser till detta värde?
Du vet mao inte. Synd.Titta på klockorna soda vid sida så ser du proportionerna, det skiljer ganska mycket på tex GT och 976 och jag anser 976 som den som har bäst proportioner i förhållande till 1/FI
Matematiskt och vad jag anser är snyggast