Haha, jo jag skrev ju just det. 1/fi.Du vet mao inte. Synd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, jo jag skrev ju just det. 1/fi.Du vet mao inte. Synd.
Svara då på frågan. Vad är det som ligger innom denna kvot och hur stor är skillnaden modellerna emellan? Har du läst någonstans att just den boetten skulle ha det gyllene snittet?Haha, jo jag skrev ju just det. 1/fi.
Mej jag har ju tidigare ägt den och jag har provat majoriteten av reversos som finns och har funnits och tycker att 976 är den som har bäst proportioner i förhållande till 1/FI.Svara då på frågan. Vad är det som ligger innom denna kvot och hur stor är skillnaden modellerna emellan? Har du läst någonstans att just den boetten skulle ha det gyllene snittet?
Tror @Margarinkungen tänker på höjden i förhållande till bredden som är 1,61Svara då på frågan. Vad är det som ligger innom denna kvot och hur stor är skillnaden modellerna emellan? Har du läst någonstans att just den boetten skulle ha det gyllene snittet?
För att du tjatar om en boett med ett gyllene snitt du inte kan förklara. Då är det ju rätt intressant att höra vad det är på klockan som har denna kvot och hur många procent andra varianter avviker från samma kvot? Tyvärr vet du inte och därför kan du då inte tillföra något till tråden vilket leder till det du kallar spam. Synd.Mej jag har ju tidigare ägt den och jag har provat majoriteten av reversos som finns och har funnits och tycker att 976 är den som har bäst proportioner i förhållande till 1/FI.
Jag har inget mer att tillägga i frågan, du får gärna PMa mig om du har ytterligare frågor men jag jag svårt att se att spammningen av den här tråden för forumet framåt.
Så kan det vara, det jag försöker dra ur denne. Med eller utan bandhorn?Tror @Margarinkungen tänker på höjden i förhållande till bredden som är 1,61
Med tror jag (48,5 x 30 mm)Så kan det vara, det jag försöker dra ur denne. Med eller utan bandhorn?
Lite OT men ja... originals efterträdare är inte alltid det sammaTycker inte att man kan säga så. Som att säga att en ny G-wagen är en renodlad terrängbil bara för att originalet var det. Och även den jämförelsen haltar lite för hur sportig var reverson egentligen? Mer ett dressur i min mening, iaf dagens varianter. Oavsett så är den i mitt tycke alldeles för stor, åtminstone på handleden vi såg där och det hade jag tyckt oavsett vilken typ av klocka det var
Hehe, hade du haft en Reverso hade det aldrig hänt... heheLite OT men ja... originals efterträdare är inte alltid det samma
Får återkomma i den frågan helt enkeltHehe, hade du haft en Reverso hade det aldrig hänt... hehe
Lova!Får återkomma i den frågan helt enkelt
Du har faktist helt rätt. Lånat hem den för att testa men känns lite små dumt när den är så stor! Har du tips på en bättre ref?
Kan nog vänja mig med mindre ur som du nämner!
Håller med om att Classic medium är en bra storlek. Känns som en uppdatering av storleken som inte lider av elifantiasis, vilket annars är vanligt när klassiker ska få en ”modern” storlek. Jag gillar mindre klockor men den klassiska Reversostorleken kändes lite väl liten även för mig.Jag skulle föreslå en Grande Taille eller en Classic Medium. Jag tror att de två är väldigt lika eller tom identiska avseende storlek. De är lite större än originalstorleken som för mig känns för liten.
Jag tog några snabba slarviga bilder och kastade in två andra klockor som tjäna som referens och ge en bättre uppfattning om stl.
Jag har haft 20 mm på en GT. Det var okej. Däremot har jag hört/läst att bandstiftet enklare kan "ramla" av om bandet är bredare än lugg-bredden.Ser det snygg ut att klämma in ett 20mm band på en Reverso GT?
Finns lite minde utbud för 19mm
Personligen tkr jag väl att det viktigaste är att bäraren känner sig bekväm med storleken.Du har faktist helt rätt. Lånat hem den för att testa men känns lite små dumt när den är så stor! Har du tips på en bättre ref?
Kan nog vänja mig med mindre ur som du nämner!
Jag får sluta vara dumsnål och köpa nåt riktigt till min ReversoJag har haft 20 mm på en GT. Det var okej. Däremot har jag hört/läst att bandstiftet enklare kan "ramla" av om bandet är bredare än lugg-bredden.
Ser det snygg ut att klämma in ett 20mm band på en Reverso GT?
Finns lite minde utbud för 19mm
Tycker du nog ska köpa en så man får se lite mer JLCSåg en Jaeger-LeCoultre Reverso grande idag på en kille på ett fik i halmstad. Gick fram och sa snygg klocka. Killen var från england så vi pratade lite klockor medan jag tog en kaffe, ville inte fota den då den inte var min men väldigt snygg klocka och större än vad jag trodde de skulle vara... sjukt snygg med vit urtavla och brunt struts? skinn rem
Haha köpte precis en Seiko skx009 och en omega seamaster 300 från 1994 som jag väntar på... och jag har sagt att det räcker med omegan nu men fan blev lite sugen på sälja seiko och skaffa en JLC som fin klockaTycker du nog ska köpa en så man får se lite mer JLC
Det låter som en ypperligt val, jag säger kör...Drömmer om en JLC Master Control 140.8.89... Hade varit så roligt att testa en men jag får nöja mig med bilder här tills det kanske någon gång blir aktuellt att skaffa en.
har du kollat Chrono24.se? känns som om det är just en sån modell som faktiskt går att hitta relativt billigt?Jättefin, home time:en! Men jag tror inte jag skulle känna mig bekväm med något större än 37 mm. Har sneglat på 145.8.89, en master control på 34 mm. Dock verkar proportinerna på dess lugs lite märkliga, det blir för mycket luft mellan ett läderarmbad och själva klockan. Så 140.8.89 är drömmen
Men då vet du iaf vad du sparar till!https://www.chrono24.com/se/jaegerl...aper--id9160925.htm?SETLANG=en_SE&SETCURR=SEK
Har den här sparad på min notepad på Chrono24 Håller med, grymt prisvärd jämfört med så mycket annat. Men jag är student med endast liten inkomst från sidoarbete på halvtid plus att jag just köpte en Breitling Superocean II så jag kan inte rättfärdiga för mig själv att skaffa ytterligare en dyrgrip just nu...
Drömmer om en JLC Master Control 140.8.89... Hade varit så roligt att testa en men jag får nöja mig med bilder här tills det kanske någon gång blir aktuellt att skaffa en.