Den där var riktigt fin!Finns även i svart. Ovanligare, och kanske därför roligare?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där var riktigt fin!Finns även i svart. Ovanligare, och kanske därför roligare?
stämmer bra
Sjukt snygg men stör mig satan på datumfönstret med vita fyrkantenFinns även i svart. Ovanligare, och kanske därför roligare?
Spammar tråden lite så vi kommer upp på sidan 1 igen
Tack, ja hon har verkligen något!Perfektion..!
Missa inte denna tråd...Perfektion..!
Håhå, tack för tipset, så många underbara klockor!Missa inte denna tråd...
https://klocksnack.se/threads/fabriksbesök-hos-jaeger-tillsammans-med-nymans-ur-1851-krons.98150/
Några lyckliga som fick åka ner till paradiset...
Tycker inte de känns mer ömtåliga än andra dressur. Hade klarat mig väldigt bra med ett dressur från JLC och en sportstål.Ni som har koll, hur ska man tänka när det gäller JLC? Är det relativt ömtåliga saker som bärs vid särskilda tillfällen eller skulle ni kunna använda använda ett och samma JLC-ur dagligen? Är det osmart att köpa en JLC och ha i rotation med bara en annan klocka? (Jag funderar mest på en äldre 37 mm master control med kaliber 889.)
Jag använder alltid jlc nu för tiden. Det är ju sport ur. Polaris tex är ju deras motsvarighet till subben.Ni som har koll, hur ska man tänka när det gäller JLC? Är det relativt ömtåliga saker som bärs vid särskilda tillfällen eller skulle ni kunna använda använda ett och samma JLC-ur dagligen? Är det osmart att köpa en JLC och ha i rotation med bara en annan klocka? (Jag funderar mest på en äldre 37 mm master control med kaliber 889.)
Jag använder alltid jlc nu för tiden. Det är ju sport ur. Polaris tex är ju deras motsvarighet till subben.
Reverson är ju gjord för att använda när man spelar polo och den ska klara ett slag av en kula (eller vad det heter) jag säger kör!
Jag har tyvärr ingen möjlighet att testa saknar både häst, klubba, casa fagliano stövlar och själva kulan men jlc säger i sina reklamer att det är designad för att klara en stöt från en kula... ska se om jag hittar den videonTror du att en reverso klarar ett slag av en polo ”kula”? Har mycket svårt att tro att de kan lämna några garantier även om konstruktionen togs fram för just det ändamålet. Rätta mig om jag har fel och de faktiskt lovar det! Med det sagt känns ju många JLC vardagskompatibla om man lever ett normalt liv
Jag använder alltid jlc nu för tiden. Det är ju sport ur. Polaris tex är ju deras motsvarighet till subben.
Reverson är ju gjord för att använda när man spelar polo och den ska klara ett slag av en kula (eller vad det heter) jag säger kör!
Se klippet, nopeVar det inte för att skydda själva glaset som man gjorde Reverson? Perioden före safirglasen alltså.
Man pucklar väl på varandra och viftar med klubborna också vilket också är en risk för klockan?
De höll inte för polokulorna nej. Reverson kom typ samtidigt som safirglaset så hela konstruktionen var på så sätt lite överflödig. Men kul och verkar som det blev på modet bland bratsen att föra en personlig gravyr på baksidan.Var det inte för att skydda själva glaset som man gjorde Reverson? Perioden före safirglasen alltså.
Man pucklar väl på varandra och viftar med klubborna också vilket också är en risk för klockan?
Konstigt att jlc har med just det i sin reklam då, men ok. Säger du det så... hahahaDe höll inte för polokulorna nej. Reverson kom typ samtidigt som safirglaset så hela konstruktionen var på så sätt lite överflödig. Men kul och verkar som det blev på modet bland bratsen att föra en personlig gravyr på baksidan.
Vet du hur stötsäkringen såg ut? Boettkostruktionen? Den gjordes för att klara slag men inget säger att den verkligen gjorde det. Speciellt inte en ren träff. De moderna lär däremot klara av det mycket bättre.Konstigt att jlc har med just det i sin reklam då, men ok. Säger du det så... hahaha
Har du någon bild på din? Det vore intressant att se faktisktVet du hur stötsäkringen såg ut? Boettkostruktionen? Den gjordes för att klara slag men inget säger att den verkligen gjorde det. Speciellt inte en ren träff. De moderna lär däremot klara av det mycket bättre.
Inte här men du ser nedan att balansen inte är stötsäkrad. Boetten var inte heller speciellt solid eller tjock.Har du någon bild på din? Det vore intressant att se faktiskt
Tack, nä håller med digInte här men du ser nedan att balansen inte är stötsäkrad. Boetten var inte heller speciellt solid eller tjock.
Det enda jag vet att det lätt blir DYRT med äldre verken...Sitter någon på information gällande JLC Memovox gällande urverket och dess tillförlitlighet. Jag tänker spontant att alarmfunktionen medför fler delar och därmed fler saker som kan gå fel. Vad tror ni?
Det enda jag vet att det lätt blir DYRT med äldre verken...
Hur gammal är den?Vad kan en helrenovering gå på tror du/ ni?
Kan nog tyvärr bli dyrt och kommer nog även tyvärr att ta några månader innan du ser den igen.Skulle nog säga att det är en sextiotalare i det här fallet.