• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
817ADF45-3B02-4DF2-9B1E-614A5E6DD794.jpeg

Livskvalitén!!
 

DrDre

Patek
416B1BFC-985F-471C-BA3A-11C4CBE315E6.jpeg FA3D3032-4BC0-4FE5-8A4E-688FFEB23FFF.jpeg
Har alltid varit svag för Jaeger men aldrig ägt någon, nu måste jag dock ha en så enkelt är det. Letar efter en modell som kan komplettera min 16610 som ett lite mer
dressat och stilfullt alternativ men som ändå inte är en ren kostymklocka utan funkar till vardags. Någon som kan guida mig lite i djungeln av modeller?
Budget 40-70tkr ungefär. Vad skulle du köpt?

En Reverso (tex en GT) vore väl ett lämpligt komplement? Ett annat alternativ är en Control med sector dial. Väldigt snygg.
Polaris är ju också väldigt snygg, men överlappar mer med vad du redan har.

992B3CBC-3635-439B-93E5-C44CE27F16FC.jpeg


416B1BFC-985F-471C-BA3A-11C4CBE315E6.jpeg


FA3D3032-4BC0-4FE5-8A4E-688FFEB23FFF.jpeg
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som vet en Jaeger-LeCoultre med svart tavla och Reverso så man ser det fina uret på baksidan när man vänder runt den :)
Reverso grande om du tänker på reversos annars master modellerna med några få undantag.
Men viktigt att tänka på att alla verk, alla detaljer allt även om du inte kan se det eller inte är finisherat och allt gjort för hand. Kvalitet på riktigt. #Fuckrolex
Happy hunting
 
Senast ändrad:

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Är de dyra i service och hur ofta ? Sköra ?
Jag är så himla sugen på en
Nej inte dyra.
En sedvanlig service inkl polering kostar 5 000kr för tre visare. Utan datum. Men köper du en vintage. Ja då jäklar är dom dyra. Min Reverso guld och stål skulle kostat 68 000kr men då saknade jag guld boetten... men det var också ett kompispris för att jag är deras hora... hehe
 

OldSport

Omega
Provade idag för första gången en Reverso, närmare bestämt en Duoface i medium storlek. Ett riktigt konstverk, en given medlem i min framtida samling. Har haft svårt att avgöra storleken på dem bara genom att kolla på mått och bilder men medium satt som ett smäck. Någon som äger eller har ägt en Duoface och kan dela med sig av sin erfarenhet med funktionen att skifta mellan tavlorna? Har ni upplevt det som användbart?
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Provade idag för första gången en Reverso, närmare bestämt en Duoface i medium storlek. Ett riktigt konstverk, en given medlem i min framtida samling. Har haft svårt att avgöra storleken på dem bara genom att kolla på mått och bilder men medium satt som ett smäck. Någon som äger eller har ägt en Duoface och kan dela med sig av sin erfarenhet med funktionen att skifta mellan tavlorna? Har ni upplevt det som användbart?
@TiE
 

Rotkiv

Omega
2-Faktor
Provade idag för första gången en Reverso, närmare bestämt en Duoface i medium storlek. Ett riktigt konstverk, en given medlem i min framtida samling. Har haft svårt att avgöra storleken på dem bara genom att kolla på mått och bilder men medium satt som ett smäck. Någon som äger eller har ägt en Duoface och kan dela med sig av sin erfarenhet med funktionen att skifta mellan tavlorna? Har ni upplevt det som användbart?
Har haft en Grand Reverso Ultra Thin Duoface sen 2014. I början växlade jag en hel del mellan sidorna men ganska fort tröttnade jag på den svarta och kör bara den vita sidan. Använt möjligheten till tidszoner nån gång på resa men reser sällan till andra tidszoner i jobbet o föredrar något mer robust på privata resor (kört Rolex Batman några år). Så mest en design-grej för min del. Men är samtidigt inte säker på att jag skulle valt en vanlig om jag köpt en ny idag. Gillar möjligheten även om jag sällan använder den andra sidan.
 

OldSport

Omega
Har haft en Grand Reverso Ultra Thin Duoface sen 2014. I början växlade jag en hel del mellan sidorna men ganska fort tröttnade jag på den svarta och kör bara den vita sidan. Använt möjligheten till tidszoner nån gång på resa men reser sällan till andra tidszoner i jobbet o föredrar något mer robust på privata resor (kört Rolex Batman några år). Så mest en design-grej för min del. Men är samtidigt inte säker på att jag skulle valt en vanlig om jag köpt en ny idag. Gillar möjligheten även om jag sällan använder den andra sidan.

Tack för input @Rotkiv, intressant att använda den till olika tidszoner men förstår att GMTn är något smidigare!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Provade idag för första gången en Reverso, närmare bestämt en Duoface i medium storlek. Ett riktigt konstverk, en given medlem i min framtida samling. Har haft svårt att avgöra storleken på dem bara genom att kolla på mått och bilder men medium satt som ett smäck. Någon som äger eller har ägt en Duoface och kan dela med sig av sin erfarenhet med funktionen att skifta mellan tavlorna? Har ni upplevt det som användbart?
Jag använder själv mestadels den vita sidan. För min del fanns det bara ett alternativ när jag skulle välja Reverso. Det var Duoface och mellanstorleken. Passade mig perfekt. Åker man på en kortare resa, tex till London eller Helsingfors, så kan man ju lika gärna ställa om hela klockan en timme och ha valfritt vilken sida du vill visa. Den svarta travel-sidan är bra vid längre resor. Sonen brukar åka till Japan några månader per år, då är det bra att ha koll på deras tid;)
 

OldSport

Omega
Jag använder själv mestadels den vita sidan. För min del fanns det bara ett alternativ när jag skulle välja Reverso. Det var Duoface och mellanstorleken. Passade mig perfekt. Åker man på en kortare resa, tex till London eller Helsingfors, så kan man ju lika gärna ställa om hela klockan en timme och ha valfritt vilken sida du vill visa. Den svarta travel-sidan är bra vid längre resor. Sonen brukar åka till Japan några månader per år, då är det bra att ha koll på deras tid;)

Jag är överraskad att den andra sidan används just till andra tidszoner och jag läser nu på JLC's hemsida att det faktiskt är grundidéen! Min uppfattning var att det var mer av en funktion för att kunna "matcha klädseln" eller något i den stilen... tack för att du delade med dig @TiE :)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Jag är överraskad att den andra sidan används just till andra tidszoner och jag läser nu på JLC's hemsida att det faktiskt är grundidéen! Min uppfattning var att det var mer av en funktion för att kunna "matcha klädseln" eller något i den stilen... tack för att du delade med dig @TiE :)
Tack, alltid kul när man kan sprida lite kunskap. Frugan har också en tvåtavlad Reverso, men det är dammodellen Duetto och den har inte GMT-funktion.:D
 
Topp