Livskvalitén!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för tipsen! Blev en till Cartier istället så Reverson får vänta ett tag.Som tidigare sagt det är en lite rackare motsvarande small nu, den jag har är large.
Bör provas innan du budar, lycka till och jag hoppas vi ser dig med en Reverso snart!
Din cartier var väldigt fin så du gjorde säkert rätt val. Men jag ser fortfarande fram emot din reverso och hoppas hon snart finner digTack för tipsen! Blev en till Cartier istället så Reverson får vänta ett tag.
Har alltid varit svag för Jaeger men aldrig ägt någon, nu måste jag dock ha en så enkelt är det. Letar efter en modell som kan komplettera min 16610 som ett lite mer
dressat och stilfullt alternativ men som ändå inte är en ren kostymklocka utan funkar till vardags. Någon som kan guida mig lite i djungeln av modeller?
Budget 40-70tkr ungefär. Vad skulle du köpt?
Reverso grande om du tänker på reversos annars master modellerna med några få undantag.Någon som vet en Jaeger-LeCoultre med svart tavla och Reverso så man ser det fina uret på baksidan när man vänder runt den
Är de dyra i service och hur ofta ? Sköra ?Reverso grande om du tänker på reversos annars master modellerna med nägra få undantag. Men viktigt att tänka på att alla verk, alla detaljer allt även om du det det eller inte är finisherat och allt gjort för hand. Kvalitet på riktigt. #Fuckrolex
Happy hunting
Nej inte dyra.Är de dyra i service och hur ofta ? Sköra ?
Jag är så himla sugen på en
@TiEProvade idag för första gången en Reverso, närmare bestämt en Duoface i medium storlek. Ett riktigt konstverk, en given medlem i min framtida samling. Har haft svårt att avgöra storleken på dem bara genom att kolla på mått och bilder men medium satt som ett smäck. Någon som äger eller har ägt en Duoface och kan dela med sig av sin erfarenhet med funktionen att skifta mellan tavlorna? Har ni upplevt det som användbart?
Man är ju inte lite sugen på denna
Hade den varit svart så hade ja klippt den, men vit är inget ja är sugen på.
2 år från jaeger och 1 år från AD (Krons och nymans) totalt 3 årVa är garantin på en ny JL ?
Har haft en Grand Reverso Ultra Thin Duoface sen 2014. I början växlade jag en hel del mellan sidorna men ganska fort tröttnade jag på den svarta och kör bara den vita sidan. Använt möjligheten till tidszoner nån gång på resa men reser sällan till andra tidszoner i jobbet o föredrar något mer robust på privata resor (kört Rolex Batman några år). Så mest en design-grej för min del. Men är samtidigt inte säker på att jag skulle valt en vanlig om jag köpt en ny idag. Gillar möjligheten även om jag sällan använder den andra sidan.Provade idag för första gången en Reverso, närmare bestämt en Duoface i medium storlek. Ett riktigt konstverk, en given medlem i min framtida samling. Har haft svårt att avgöra storleken på dem bara genom att kolla på mått och bilder men medium satt som ett smäck. Någon som äger eller har ägt en Duoface och kan dela med sig av sin erfarenhet med funktionen att skifta mellan tavlorna? Har ni upplevt det som användbart?
https://www.jaeger-lecoultre.com/eu.../jaeger-lecoultre-plrs-automatic/9008170.htmlHade den varit svart så hade ja klippt den, men vit är inget ja är sugen på.
Har inte provat den, men ska ja köpa en jl så blir det inte en rund klocka.https://www.jaeger-lecoultre.com/eu.../jaeger-lecoultre-plrs-automatic/9008170.html
Har du provat denna? Jag har ju blåa, otroligt fin! Och glasbakboett. Länken är grym
Haha, ska du bara ha en JLC?Har inte provat den, men ska ja köpa en jl så blir det inte en rund klocka.
Inte riktigt lika såld på jl, men en måste ja haHaha, ska du bara ha en JLC?
Jag vill ha alla modeller dom någonsin gjort
Har haft en Grand Reverso Ultra Thin Duoface sen 2014. I början växlade jag en hel del mellan sidorna men ganska fort tröttnade jag på den svarta och kör bara den vita sidan. Använt möjligheten till tidszoner nån gång på resa men reser sällan till andra tidszoner i jobbet o föredrar något mer robust på privata resor (kört Rolex Batman några år). Så mest en design-grej för min del. Men är samtidigt inte säker på att jag skulle valt en vanlig om jag köpt en ny idag. Gillar möjligheten även om jag sällan använder den andra sidan.
Jag använder själv mestadels den vita sidan. För min del fanns det bara ett alternativ när jag skulle välja Reverso. Det var Duoface och mellanstorleken. Passade mig perfekt. Åker man på en kortare resa, tex till London eller Helsingfors, så kan man ju lika gärna ställa om hela klockan en timme och ha valfritt vilken sida du vill visa. Den svarta travel-sidan är bra vid längre resor. Sonen brukar åka till Japan några månader per år, då är det bra att ha koll på deras tidProvade idag för första gången en Reverso, närmare bestämt en Duoface i medium storlek. Ett riktigt konstverk, en given medlem i min framtida samling. Har haft svårt att avgöra storleken på dem bara genom att kolla på mått och bilder men medium satt som ett smäck. Någon som äger eller har ägt en Duoface och kan dela med sig av sin erfarenhet med funktionen att skifta mellan tavlorna? Har ni upplevt det som användbart?
Jag använder själv mestadels den vita sidan. För min del fanns det bara ett alternativ när jag skulle välja Reverso. Det var Duoface och mellanstorleken. Passade mig perfekt. Åker man på en kortare resa, tex till London eller Helsingfors, så kan man ju lika gärna ställa om hela klockan en timme och ha valfritt vilken sida du vill visa. Den svarta travel-sidan är bra vid längre resor. Sonen brukar åka till Japan några månader per år, då är det bra att ha koll på deras tid
Tack, alltid kul när man kan sprida lite kunskap. Frugan har också en tvåtavlad Reverso, men det är dammodellen Duetto och den har inte GMT-funktion.Jag är överraskad att den andra sidan används just till andra tidszoner och jag läser nu på JLC's hemsida att det faktiskt är grundidéen! Min uppfattning var att det var mer av en funktion för att kunna "matcha klädseln" eller något i den stilen... tack för att du delade med dig @TiE
Tack, alltid kul när man kan sprida lite kunskap. Frugan har också en tvåtavlad Reverso, men det är dammodellen Duetto och den har inte GMT-funktion.
Sköna siffror på frugans klocka.