• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

EED15B45-A7C9-4665-9C11-6281F099E427.jpeg
Är det där Large eller Medium? Går nämligen i tankarna om att inhandla just en sådan, ska in och prova båda storlekarna så småningom :)

Är du nöjd med den? Fördelar/nackdelar? :D
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Är det där Large eller Medium? Går nämligen i tankarna om att inhandla just en sådan, ska in och prova båda storlekarna så småningom :)

Är du nöjd med den? Fördelar/nackdelar? :D
Hej
Det är en large, jag gillar storleken passar min 18cm handleder fint.
Nackdel: ingen stopp sekund, inget viklås som standard, fick köpa till mitt
Fördel: graverar baksida, vacker tavla, propositionerna stämmer fint!
 
Hej
Det är en large, jag gillar storleken passar min 18cm handleder fint.
Nackdel: ingen stopp sekund, inget viklås som standard, fick köpa till mitt
Fördel: graverar baksida, vacker tavla, propositionerna stämmer fint!
Tack för lite input! Vad gick viklåset på? Trodde att det fanns med men på JLC:s hemsida finns det inte någon bild på det så har antagit att det satt på!
 

VOES

Omega
Då var det dags! Idag är dagen jag fyller 25 och självklart ska det firas med en klocka jag velat haft sedan klockintresset startade :D (vägen dit har dock inte varit spikrak...)
Det är såklart en Reverso jag pratar om.
När jag först fick upp ögonen för denna klassiker så var den lite dyr för min lilla student plånbok.. och jag började leta substitut, det landade några år senare i en Cartier Tank Solo
81C307CD-8FDD-40AD-B7B8-83C080620F36.png

Jag tyckte klockan var lite för liten och fastnade aldrig för den, då en modern Quartz klocka inte var lika kul som jag kanske trodde...
Jag letade därför vidare, nästa försök blev en Cartier Basculante. En större mekaniskt klocka som går att vända, nu borde jag vara på rätt spår!
4C32F2A0-732A-4E16-9FF1-14056C830D94.png

Den såldes också efter några veckor då den kändes för skör och som ni alla förstår var den fortfarande inte exakt det jag sökte...
Jag har under tiden haft möjlighet att prova olika modeller av reverson men jag har aldrig fastnat för någon modell som suttit perfekt på min handled, närmast har GT varit men alltid tyckt den är lite för ”kort” och ”hög”..vilket var anledningen till att jag först fastnade för den plattare basculanten
946516BA-27DF-4171-8487-5365E07B7881.png

Men nu var som sagt dagen inne! Jag fyller 25 och tar examen senare i vår så vad passar bättre än att fira det med en klocka som jag aldrig ska sälja (tror jag nu i varje fall ...)
Och det blev en Reverso Classic small second
144A16A7-D81F-4CC5-9047-F4530E37461F.jpeg

Äntligen en modell som jag tycker sitter perfekt på min handled och äntligen har jag köpt den klocka jag under så lång tid drömt om!
9CF790DB-2563-4113-A7B8-3C04ED9A44C5.jpeg

Tack till Ernesto för all hjälp! Och sorry alla er andra för jag smutsar ner denna tråd med massa text och bilder på Cartier... haha
 

F32

Panerai
2-Faktor
Då var det dags! Idag är dagen jag fyller 25 och självklart ska det firas med en klocka jag velat haft sedan klockintresset startade :D (vägen dit har dock inte varit spikrak...)
Det är såklart en Reverso jag pratar om.
När jag först fick upp ögonen för denna klassiker så var den lite dyr för min lilla student plånbok.. och jag började leta substitut, det landade några år senare i en Cartier Tank Solo
81C307CD-8FDD-40AD-B7B8-83C080620F36.png

Jag tyckte klockan var lite för liten och fastnade aldrig för den, då en modern Quartz klocka inte var lika kul som jag kanske trodde...
Jag letade därför vidare, nästa försök blev en Cartier Basculante. En större mekaniskt klocka som går att vända, nu borde jag vara på rätt spår!
4C32F2A0-732A-4E16-9FF1-14056C830D94.png

Den såldes också efter några veckor då den kändes för skör och som ni alla förstår var den fortfarande inte exakt det jag sökte...
Jag har under tiden haft möjlighet att prova olika modeller av reverson men jag har aldrig fastnat för någon modell som suttit perfekt på min handled, närmast har GT varit men alltid tyckt den är lite för ”kort” och ”hög”..vilket var anledningen till att jag först fastnade för den plattare basculanten
946516BA-27DF-4171-8487-5365E07B7881.png

Men nu var som sagt dagen inne! Jag fyller 25 och tar examen senare i vår så vad passar bättre än att fira det med en klocka som jag aldrig ska sälja (tror jag nu i varje fall ...)
Och det blev en Reverso Classic small second
144A16A7-D81F-4CC5-9047-F4530E37461F.jpeg

Äntligen en modell som jag tycker sitter perfekt på min handled och äntligen har jag köpt den klocka jag under så lång tid drömt om!
9CF790DB-2563-4113-A7B8-3C04ED9A44C5.jpeg

Tack till Ernesto för all hjälp! Och sorry alla er andra för jag smutsar ner denna tråd med massa text och bilder på Cartier... haha
Grattis till klockan och 25år. Riktigt fin Reverso, storleken var kanon!
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Då var det dags! Idag är dagen jag fyller 25 och självklart ska det firas med en klocka jag velat haft sedan klockintresset startade :D (vägen dit har dock inte varit spikrak...)
Det är såklart en Reverso jag pratar om.
När jag först fick upp ögonen för denna klassiker så var den lite dyr för min lilla student plånbok.. och jag började leta substitut, det landade några år senare i en Cartier Tank Solo
81C307CD-8FDD-40AD-B7B8-83C080620F36.png

Jag tyckte klockan var lite för liten och fastnade aldrig för den, då en modern Quartz klocka inte var lika kul som jag kanske trodde...
Jag letade därför vidare, nästa försök blev en Cartier Basculante. En större mekaniskt klocka som går att vända, nu borde jag vara på rätt spår!
4C32F2A0-732A-4E16-9FF1-14056C830D94.png

Den såldes också efter några veckor då den kändes för skör och som ni alla förstår var den fortfarande inte exakt det jag sökte...
Jag har under tiden haft möjlighet att prova olika modeller av reverson men jag har aldrig fastnat för någon modell som suttit perfekt på min handled, närmast har GT varit men alltid tyckt den är lite för ”kort” och ”hög”..vilket var anledningen till att jag först fastnade för den plattare basculanten
946516BA-27DF-4171-8487-5365E07B7881.png

Men nu var som sagt dagen inne! Jag fyller 25 och tar examen senare i vår så vad passar bättre än att fira det med en klocka som jag aldrig ska sälja (tror jag nu i varje fall ...)
Och det blev en Reverso Classic small second
144A16A7-D81F-4CC5-9047-F4530E37461F.jpeg

Äntligen en modell som jag tycker sitter perfekt på min handled och äntligen har jag köpt den klocka jag under så lång tid drömt om!
9CF790DB-2563-4113-A7B8-3C04ED9A44C5.jpeg

Tack till Ernesto för all hjälp! Och sorry alla er andra för jag smutsar ner denna tråd med massa text och bilder på Cartier... haha
Grattis och välkommen!
 

Zingo77

Cartier
2-Faktor
Ska det komms ett klickande ljud (som när man vrider en 120 klicks bezel) när jag vrider upp min manuella Reverso?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Då ”klickar” min. Låter inte helt som det ska med andra ord.
Beror helt på vad man har för referensram, men jag känner inte igen mig i din beskrivning. Du tycker kanske att den klickar markant medan jag som är van vid manuella råa verk inte reagerar. Markant skillnad mellan manuella och automatiska verk i den aspekten. Så jag skulle säga att du borde jämföra med annat manuellt ur eller kolla med AD/urmakare om allt är som det skall. Svårt att avgöra saker som dessa i text på ett forum.
 
Topp