• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Brunt!
image.jpeg
image.jpeg

Min DSC började gå fort, väldigt fort (+15spd). Skickade in den till JLC som ruckade den (tror jag), tillbaka efter några veckor går den nu enligt JLC inom deras specifikationer. Har bara haft den tillbaka i två dygn; +3 sekunder totalt sedan dess. Har mätt upp den i timegraphern hemma för att ta reda på vilken nattposition som jämnar ut gången bäst. :)

+1,5spd är ju riktigt trevligt, hoppas den fortsätter så.

Min DSC började gå fort, väldigt fort (+15spd). Skickade in den till JLC som ruckade den (tror jag), tillbaka efter några veckor går den nu enligt JLC inom deras specifikationer. Har bara haft den tillbaka i två dygn; +3 sekunder totalt sedan dess. Har mätt upp den i timegraphern hemma för att ta reda på vilken nattposition som jämnar ut gången bäst. :)

+1,5spd är ju riktigt trevligt, hoppas den fortsätter så.

Att du aldrig får vara nöjd med den...
riktigt måndagsex du fått tag i där... verkar ju bara vara "problem" med den.

Att du aldrig får vara nöjd med den...
riktigt måndagsex du fått tag i där... verkar ju bara vara "problem" med den.
Nä, första grejen var ju ett riktigt problem. Dammkornet var ju slarv och att ruckning kan behövas efter service är inget ovanligt.

Jobbiga väntetider dock.

trist oavsett... men kanske gör att suget efter nytt inte blir så stort...
Äh, även om det varit jäkligt segt så har jag nu en nyservad klocka med förlängd garanti, som dessutom är ruckad efter en inkörningsperiod. Ser det snarare som ett plus än som ett minus. Är fortfarande sugen på att komplettera med en Master Calendar. :)

Fick denna bild av urmakaren hur min Reveso går, tydligen fick de till ruckningen rätt bra.
Kan någon hjälpa mig att svara på lägga klockan för att den ska tappa tid under natten, jag fattar inte riktigt :)

20151207_163118.jpeg

Efter att ha klickat runt här på forumet lite har jag insett att JLC inte är speciellt populärt i Sverige jämfört med andra märken, hur kan det komma sig? JLC gör enligt mig några av de snyggaste klockorna på marknaden till ett rimligt pris och med en historia som få andra märken kan mäta sig med. Rolex verkar vara det enda gångbara här.

Efter att ha klickat runt här på forumet lite har jag insett att JLC inte är speciellt populärt i Sverige jämfört med andra märken, hur kan det komma sig? JLC gör enligt mig några av de snyggaste klockorna på marknaden till ett rimligt pris och med en historia som få andra märken kan mäta sig med. Rolex verkar vara det enda gångbara här.
Tillgång. Det finns en återförsäljare av JLC i Sverige och 6? återförsäljare av Rolex. Rolex är ju det märke gemene man känner till, har de inte råd med Rolex så känner de till Omega. :D JLC har cred och är poppis inom klock-kretsar men hos allmänheten är ju inte JLC känt, precis som att AP, PP, FP, Zenith mm inte är känt utanför klockkretsar.

Tillbaka
Topp