• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Tillgång. Det finns en återförsäljare av JLC i Sverige och 6? återförsäljare av Rolex. Rolex är ju det märke gemene man känner till, har de inte råd med Rolex så känner de till Omega. :D JLC har cred och är poppis inom klock-kretsar men hos allmänheten är ju inte JLC känt, precis som att AP, PP, FP, Zenith mm inte är känt utanför klockkretsar.
Låter rimligt. För många handlar det nog mest om status och har man en Rolex så vet ju alla att man har en dyr klocka. Själv förstår jag inte hypen men det kan ju ha sin förklaring i att jag inte gillar divers.

Låter rimligt. För många handlar det nog mest om status och har man en Rolex så vet ju alla att man har en dyr klocka. Själv förstår jag inte hypen men det kan ju ha sin förklaring i att jag inte gillar divers.
De har ju annat än diver's. ;)
Rolex är kul att köpa men tråkigt att äga. Säkra kort som håller och behåller sina värden men det finns oftast inga roliga detaljer att studera. Vissa gillar det, andra inte. :)

Min duo gillar svarta urtavlan bäst och att uppdragningen blir felvänd, kul detalj på duo.
image.jpg

Tillgång. Det finns en återförsäljare av JLC i Sverige och 6? återförsäljare av Rolex. Rolex är ju det märke gemene man känner till, har de inte råd med Rolex så känner de till Omega. :D JLC har cred och är poppis inom klock-kretsar men hos allmänheten är ju inte JLC känt, precis som att AP, PP, FP, Zenith mm inte är känt utanför klockkretsar.
1 återförsäljare i Sverige? Det var väl lite lågt räknat...

1 återförsäljare i Sverige? Det var väl lite lågt räknat...
Jaså? Finns det fler än Nymans STHLM som säljer JLC? Fram med dem i så fall.

Edit: Såg nu på JLCs hemsida att även Krons och NK STHLM säljer JLC. Det hade jag ingen aning om. Krons har väl dock samma ägare som Nymans?

JLC smygvisade nya modeller av Reverso inför SIHH 2016 idag. Länk: http://www.watchesbysjx.com/2015/12/jaeger-lecoultre-unveils-five-new.html?m=1

Min favorit är den blåa här under. Snygga visare, vettig komplikation och tycker själv att blått gör en Reverso än mer lockande om man är yngre (jag som är 20 funderar nu på hur jag ska kunna samla ihopa pengarna snabbt som ögat).
Vad säger ni?
Jaeger-LeCoultre Reverso Tribute Duo steel.jpg
Jag gillade denna:
Jaeger-LeCoultre%2BReverso%2BTribute%2BDuo.jpg

Blånerade visare och index på vit strukturtavla är ruggigt nice. Hoppas de släpper fler modeller med den färgkombon.

Från kvällen googling:
image.jpeg
image.jpeg

^Master ultra thin Calendar i WG.

image.jpeg

^Master Calendar

Kan inte påstå att köpsuget minskade av att surfa JLC. :D

vitguldarens tavla är ju magiskt.. tänk om den tavlan fanns på stålversionen... då hade jag slagit till...

och du ser ju att 37 mm Master Moon med automatique är så fint så fint... svart tavla är inte dumt det heller

Senast ändrad:
vitguldarens tavla är ju magiskt.. tänk om den tavlan fanns på stålversionen... då hade jag slagit till...

och du ser ju att 37 mm Master Moon med automatique är så fint så fint... svart tavla är inte dumt det heller
Mina 18,5cm handleder gillar 39mm-boetten. Tycker MC i 39mm sitter klockrent och är alldeles lagom storleksmässigt. Ser ingen anledning att kika på 37mm förutom att de är billigare.

Jag var den som satte in forumets första säljannons för en JLC. Dummaste jag någonsin gjort. JLC är så mycket valuta för pengarna (eller heter det; "dåligt andrahandsvärde?")så de ska man inte sälja.

Har precis varit och kikat på MUT moon 39 efter intensivt researcharbete på nätet, suget blev inte mindre och fick rätt bra prisförslag. Bor inte i Sverige men kommer hem över jul. Någon som har koll på ungefärlig prutmån på ovan nämnda ur hos svensk AD? Finns väl tre? Hade på något sätt känts bättre att köpa den i Sverige om inte prisskillnaden är allför stor.

Flyger via Schipol, någon som råkar ha koll på priserna hos Gassan?

Jag är inte mycket för guldklockor egentligen men denna hade man nog kunnat överleva med. Några riktigt fina klockor som presenterades. Inte konstigt man blir besatt och alltid hittar en ny klocka man vill ha.

Jaeger-LeCoultre%2BReverso%2BTribute%2BCalendar%2Bpink%2Bgold.jpg

Klockar tyvärr in på 49.4mm x 29.9mm x 12.06mm vilket gör den mer eller mindre obärbar... men så jäkla cool.
Den dagen de lyckas klämma lite komplikationer (förutom duo då) i en GT boett, så är jag redo... (gärna en 8 dagars PR)

Klockar tyvärr in på 49.4mm x 29.9mm x 12.06mm vilket gör den mer eller mindre obärbar... men så jäkla cool.
Den dagen de lyckas klämma lite komplikationer (förutom duo då) i en GT boett, så är jag redo... (gärna en 8 dagars PR)
Ja, det var i största laget. På min lilla handled skulle det se minst sagt absurt ut. Ankelsmycke kanske? Eller pannband för den delen.

Har precis varit och kikat på MUT moon 39 efter intensivt researcharbete på nätet, suget blev inte mindre och fick rätt bra prisförslag. Bor inte i Sverige men kommer hem över jul. Någon som har koll på ungefärlig prutmån på ovan nämnda ur hos svensk AD? Finns väl tre? Hade på något sätt känts bättre att köpa den i Sverige om inte prisskillnaden är allför stor.

Flyger via Schipol, någon som råkar ha koll på priserna hos Gassan?
Kolla i flygplatstråden, la in lite bilder med priser från Schiphol förra veckan. Om jag förstår det rätt avseende modell så år priset 7190 EUR, bifogar bild!
3wHpCs1.jpg

Kolla i flygplatstråden, la in lite bilder med priser från Schiphol förra veckan. Om jag förstår det rätt avseende modell så år priset 7190 EUR, bifogar bild!
3wHpCs1.jpg
Det stämmer, var precis inne i butiken. Skönt att det inte var billigare än vad jag köpte den för för ett par dagar sen. ;)

Kändes generellt lite "urplockat", ska man ha något specifikt känns det som man får kontakta dem innan. Ingen jättekul service heller.

Kanske scrollat igenom för snabbt och missat tidigare inlägg kring detta, men någon som har några pros and cons på Memovox Tribute to Deep Sea? case-diametern tilltalar mig, men har inte haft möjlighet att kika på någon live :/

Tillbaka
Topp