• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Strindberg

Patek
2-Faktor
Schägher-lekultr?
7602EC8E-1848-418E-A54C-F37F2A636D30.jpeg
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Jaeger har släppt en ny blå variant av sin Polaris Date. Inte alls dum, men frågan är dock om ändå inte den vanliga svarta är finare?

https://monochrome-watches.com/jaeg...te-limited-edition-gradient-blue-specs-price/




1 Jaeger-LeCoultre-Polaris-Date-Limited-Edition-Gradient-Blue-Q9068681-6.jpg

Jaeger-LeCoultre-Polaris-Date-Limited-Edition-Gradient-Blue-Q9068681-7.jpg


Den "vanliga" svarta.

Jaeger-LeCoultre-Polaris-Date-2018-ref-9068670-16.jpg
Fin, men måste nog ses irl, är gummit också blått? Tycker nog faktiskt att den vanliga automatique är finare, datumet och kräm indexen blir lite för mycket? Men som sagt måste nog ses irl innan jag lägger en köporder

Edit: hittade denna på Instagram. Kanske inte så dum ändå
14A7CF28-8C6C-453C-A3DC-32114CB1C0A0.jpeg
 
Senast ändrad:

PE76

Cartier
2-Faktor
Fin, men måste nog ses irl, är gummit också blått? Tycker nog faktiskt att den vanliga automatique är finare, datumet och kräm indexen blir lite för mycket? Men som sagt måste nog ses irl innan jag lägger en köporder

Den svarta var riktigt, riktigt fin irl. Fint djup i tavlan och kontrasterna i de tre olika svarta områdena är skitsnygga. Skönt gummi har den också. (Ser ut att vara blått gummi på den blå) Bild från Nymans då jag provade den.
20190808_152644.jpg
Då jag gillar blå tavlor så gissar jag att den är ännu bättre. Satt som ett smäck på handleden oxå.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Den svarta var riktigt, riktigt fin irl. Fint djup i tavlan och kontrasterna i de tre olika svarta områdena är skitsnygga. Skönt gummi har den också. (Ser ut att vara blått gummi på den blå) Bild från Nymans då jag provade den.
20190808_152644.jpg
Då jag gillar blå tavlor så gissar jag att den är ännu bättre. Satt som ett smäck på handleden oxå.
Jo den är riktigt bra men är inte den här lite bättre? Då passar ju länken också. Och den är någon mm lägre. Ångrar som fan att jag var tvungen att lämna in den för Hulken.
1FD3F72B-B5E4-448E-B098-ADE606F9BFE7.jpeg
 

Psykel

Patek

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Den här Reverson som just nu finns på LW är lite intressant, vad beskriver skalan som går från 0 till 29,5 under sekundvisaren?
Värd sitt pris på 79K utan historik, box och papper?
https://luxurywatches.se/produkt/grande-reverso-ultra-thin-duoface-blue/
Ja det är den säkert. Vilken av dom andra tillverkarna kan du köpa en vitguldare med dessa komplikationer för det priset.
Men sen när du ska sälja så kanske inte KS ägg rätt forum
 
Topp