• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Laplander

Rolex
Ja det är den säkert. Vilken av dom andra tillverkarna kan du köpa en vitguldare med dessa komplikationer för det priset.
Men sen när du ska sälja så kanske inte KS ägg rätt forum
I slutet på september har jag ärende till Sthlm, jag ska kika på den då om den finns kvar.
Men det lutar åt en ny Classic Small Second, jag hoppas det finns både en medium och en large på Nymans så man får prova vilken storlek som känns bäst.
Är inne på JLC:s hemsida varje dag nu :D
 

DrDre

Patek
Saknar min titt som tätt

E46B564A-5317-4A57-BDAE-BA8B88606C8A.jpeg

Jag har varit sugen på den där ett tag (och fick ett väldigt bra pris från en handlare för ett tag sedan). Får man fråga varför du sålde den?
 

m_s

Patek
2-Faktor
Jag har varit sugen på den där ett tag (och fick ett väldigt bra pris från en handlare för ett tag sedan). Får man fråga varför du sålde den?
Inget annat skäl än vanliga flipparsjukan i kombination med en begränsad budget!

Grym klocka!

Enda minuset är att bandstiften sitter ganska lång in mot boetten så svårt att klämma på t ex ett Nato om man skulle vara sugen
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
I slutet på september har jag ärende till Sthlm, jag ska kika på den då om den finns kvar.
Men det lutar åt en ny Classic Small Second, jag hoppas det finns både en medium och en large på Nymans så man får prova vilken storlek som känns bäst.
Är inne på JLC:s hemsida varje dag nu :D
Skön känsla. Hoppas du kan prova och beställa det du vill ha. Har du kontaktat @Nymans Ur 1851 så dom kan ta hem om något saknas?
Lycka till och håll oss underrättade är du snäll!
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Inget annat skäl än vanliga flipparsjukan i kombination med en begränsad budget!

Grym klocka!

Enda minuset är att bandstiften sitter ganska lång in mot boetten så svårt att klämma på t ex ett Nato om man skulle vara sugen
@DrDre
Jag körde Tudor fabric på min, funkade fint, tyckte jag. Men det är jäkligt tight mellan bandstift och boett
51003791-EFC8-40CC-B50D-C39206AB634E.jpeg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Det var en förmaning att utmana min klocka i ålder. Men klockan har så lågt serienummer och med stilen o verket, så tror jag att klockan är från kring 1937, året då JLC slogs ihop. Finns ju äldre klockor, men då inte några JLC. Men jag håller på att ta fram en mer exakt ålder då jag skickat en förfrågan till snubbe som har listor över produktions nummer och år. Ber att få återkomma i ämnet.
 
Topp