• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Utanklocka44

Breitling
Hej!
Tack för svar!
Klockan är nog från sent 1990-tal. Angående glasögon har jag linser i och skulle nog behöva glasögon för att se på nära håll. Tycker det blir för bökigt att ta på mig glasögon för att se vad klockan är.
Ska prova att lägga ut klocka här till försäljning. Har inte bråttom och tycker det käns hårt med 20% provision på auktion.
 

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
Hej!
Tack för svar!
Klockan är nog från sent 1990-tal. Angående glasögon har jag linser i och skulle nog behöva glasögon för att se på nära håll. Tycker det blir för bökigt att ta på mig glasögon för att se vad klockan är.
Ska prova att lägga ut klocka här till försäljning. Har inte bråttom och tycker det käns hårt med 20% provision på auktion.
Du har väldigt många tusenlappar att använda i "prutmån" för 20 procent. Sen misstänker jag att klockan inte är jättelätt att sälja, men det är bara en gissning. Om du inte har erfarenhet av att sälja tidigare, så är den viktigaste regeln: pengar på kontot innan klockan lämnar dig.
 

DrDre

Patek
Hej!
Tack för svar!
Klockan är nog från sent 1990-tal. Angående glasögon har jag linser i och skulle nog behöva glasögon för att se på nära håll. Tycker det blir för bökigt att ta på mig glasögon för att se vad klockan är.
Ska prova att lägga ut klocka här till försäljning. Har inte bråttom och tycker det käns hårt med 20% provision på auktion.

Det kan nog vara ide att prova andra alternativ innan du lämnar in den på auktion. Det är ju (nästan?) 20% som båda betalar. Dvs om den säljs för 50 (bara ett exempel) så betalar köparen 60 och du får ut 40. Med så stor skillnad vore det väl f-n om man inte skulle kunna komma överens med en säljare så att båda blir hyggligt nöjda.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Reverso baby, Reverso!!
900A98D2-73CE-43A5-AC54-9FB189EF1B32.jpeg
 

JesperO

Rolex
Ingen i tråden/på forumet som har en polaris av nyare modell?
Börjar bli sjukt sugen på en polaris date.
Vet ni om länken (till automataren) funkar även på daten?
 

Laplander

Rolex

R38148

Cartier
2-Faktor
Jag behöver ert stöd. Jag beställde en Reverso Medium Thin Q2548520 via nätet. När mitt exemplar levereras och jag förväntansfullt öppnar paketet, hittar jag en liten klocka. Klart mindre än jag föreställt mig. Jag visste förstås att Reverson är relativt liten med tanke på mina andra klockor som regelmässigt är runt 42 m.m. Men ändå. Inte blev det bättre av hustruns spontana kommentar: "Det ser ut som ett damur."

Jag har 17,5 cm platt handled.

Jag behöver inspiration, glada tiilrop och/eller den bistra sanningen: är Reverson för liten en man eller är den helt rätt?
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Jag behöver ert stöd. Jag beställde en Reverso Medium Thin Q2548520 via nätet. När mitt exemplar levereras och jag förväntansfullt öppnar paketet, hittar jag en liten klocka. Klart mindre än jag föreställt mig. Jag visste förstås att Reverson är relativt liten med tanke på mina andra klockor som regelmässigt är runt 42 m.m. Men ändå. Inte blev det bättre av hustruns spontana kommentar: "Det ser ut som ett damur."

Jag har 17,5 cm platt handled.

Jag behöver inspiration, glada tiilrop och/eller den bistra sanningen: är Reverso för en man eller är den helt rätt?
Välkommen till klubben!!

på med den och posta en massa bilder!!!

jag har min large på mig just nu och den är grym på mina 18,5 cm handleder. Du kanske bara behöver vänja dig lite. Kör en vecka och snälla glöm inte posta 100 bilder under den veckan.

Edit den är ju 1,4 mm bredare än Classique så defensivt ingen damklocka
 

Henrip

Omega
2-Faktor
Jag har funnit en Geophysic True Second i Tjeckien via Chrono24 som jag tycker ser mycket fin ut.
Ser ni några tokigheter med den? Vad säger expertisen? Serienumret visas helt öppet iaf...
Det verkar vara en legitim butik också:
https://www.chrono24.se/jaegerlecoultre/geophysic-true-second--id10131052.htm
https://www.chronoshop.cz/jaeger-lecoultre-geophysic-true-second-komise-420190001
(Moderator får flytta inlägget om det kommit fel)

Riktigt snygg länk. Var själv lite sugen på att köpa länk till min True second men avstod när jag fick prisuppgiften...
 

R38148

Cartier
2-Faktor
Välkommen till klubben!!

på med den och posta en massa bilder!!!

jag har min large på mig just nu och den är grym på mina 18,5 cm handleder. Du kanske bara behöver vänja dig lite. Kör en vecka och snälla glöm inte posta 100 bilder under den veckan.

Edit den är ju 1,4 mm bredare än Classique så defensivt ingen damklocka

Ok, här kommer ett par snabba

JLC 1.jpg
JLC 2.jpg
JLC 3.jpg
 
Topp