Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gör det oftareFotade min Deep Sea Chronograph lite.
Thanks, I love it. Subtle, yet detailed.yonsson - beautiful chronograph ! cannot understand why there (in general) is not more owners of this perfect piece. love it to the hilt
Har inget svar, men hittar du original så hojta till om plats och pris. Funderar på att ha reservstift hemma och har inte kollat med Nymans...Tjo,
Behöver hitta nya bandstift till min DSC. Behöver antingen böjda eller raka 1,8mm 21mm stift med rundade "singelaxlar" alternativt 22mm raka stift som jag kan böja själv. Någon som sitter och klämmer på detta, 21mm original JLC-stift alternativt ett bra ställe att införskaffa detta på? Jag har kollat på de flesta ställen man kan köpa bandstift men inte hittat något klockrent.
Jaghar alternativa 1,8mm bandstift idag som funkar men vill ha klockren inpassning vilket jag inte tycker jag får med dessa.
Najs, visste jag inte.Visste ni att katalogen finns online?
http://catalogue.jaeger-lecoultre.com/ecatalogue2015-16/en/cover-en/
Jag har den som bok men tänkte att det kunde vara kul för de som inte har.
JLCs hemsida är under uppgradering men tillfälligt går det att via direktlänkar komma in på vissa modeller. Priserna är knas just nu, någon som vet om de precis beslutat om prisförändringar?
Hittade denna bild i en annan tråd från 2014.
Prisbild från Nymans Ur från 2015.
11,7% prisökning mellan 2014 och 2015 på den vanliga DSC och 13% på Certmet alltså.
Den är riktigt fin!Fotade min Deep Sea Chronograph lite.
Indikerar kronografens läge.Den är riktigt fin!
Men den där ''grejen'' som skiftar I rött och vitt, vad är den till för?
Guld och blått, flott!Hämtade ut min från service idag och det visade sig att den skall inte skifta datum klockan 12 utan "senast klockan 01.00".....vilket i sig verkan konstigt, men det är väl så om urmakaren säger så......
Gångreserven som jag tyckt varit skral, var det inte heller något fel på, enligt dem.....så nu är den i alla fall kollad ordentligt.......
Gratis är gottNågon som vet vad som händer med JLCs hemsida? Alla priser verkar borttagna.
Det kanske är så enkelt att AD vill sälja och att de har klagat hos JLC på att priserna där legat uppe och konkurrerat mot AD.Någon som vet vad som händer med JLCs hemsida? Alla priser verkar borttagna.
Hur är det ens möjligt?Nymans offert var 4.000 kr högre än JLC estimerade servicepriset.
Det undrar jag med, ..... Nymans ville dessutom ha 500 kr för kostnadsförslaget......men eftersom de inte sagt något om det innan så behövde jag inte betala det.Hur är det ens möjligt?
Nu är priserna uppe men i USD då kostar klockan 10800 plus moms i dagens kurs så pratar vi 125k en ordentlig höjning i sådantfall. PS. verkar bara finnas priser om man väljer USA som land står inga priser för Sverige.Någon som vet vad som händer med JLCs hemsida? Alla priser verkar borttagna.
Jag trodde du menade att Nymans skulle serva den åt dig. Menar du att Nymans ville ha 4000kr för att FÖRMEDLA servicen åt dig?Det undrar jag med, ..... Nymans ville dessutom ha 500 kr för kostnadsförslaget......men eftersom de inte sagt något om det innan så behövde jag inte betala det.
Frakt ToR blir väl kanske närmare 2.000 kr så i slutändan så kanske inte skillnaden blir så stor.....men, men nu har jag valt att göra så och hoppas det blir bättre än det din klocka råkade ut för...
Nope....jag är tydlig som ett blurrat foto...Jag trodde du menade att Nymans skulle serva den åt dig. Menar du att Nymans ville ha 4000kr för att FÖRMEDLA servicen åt dig?
De vill ju tjäna pengar på servicen dem med. Samma med Rolex AD vad jag vet och ru råkade väl ut för samma sak med Zenith?Hur är det ens möjligt?
Kul modell, vitguld från en pantbank?
Det kanske är så enkelt att AD vill sälja och att de har klagat hos JLC på att priserna där legat uppe och konkurrerat mot AD.
Nu står det ring för pris.
Nu har jag sett till att bli kund hos FedEx så nu ska jag skicka iväg min Reverso till dem. Nymans offert var 4.000 kr högre än JLC estimerade servicepriset.......vi får se om priset går upp när de väl får den.....
De vill ju tjäna pengar på servicen dem med. Samma med Rolex AD vad jag vet och ru råkade väl ut för samma sak med Zenith?
Kul modell, vitguld från en pantbank?
Nehe! Kommer ihåg att jag var sugen på en sådan som låg osåld på en pantbank nämligen. Hade jag inte ogillat vitguld hade jag klart slagit till!Skall serva den först, sedan får det väl bli pantbank.....
Det hade jag förträngt. I fallet med Zenithen var det en prisgissning från Nymans sida, de kollade aldrig med Zenith utan trodde att en service hos Zenith skulle kosta 7-8000kr. Jag svarade att priserna står på Zeniths hemsida och att det stod 4,5. De svarade då att frakt och moms tillkommer och att det därför blir 7-8.De vill ju tjäna pengar på servicen dem med. Samma med Rolex AD vad jag vet och ru råkade väl ut för samma sak med Zenith?
Förlåt att jag är otydlig...... Jag gör ett nytt försök. (är det så här man får 23.000 inlägg genom att vara blurrig)Tycker fortfarande du är otydlig @bjrn eller så är jag bara för trött/dum för att förstå. Vem skulle serva den för 8000kr enligt Nymans? Skulle Nymans göra det eller skulle Nymans bara förmedla servicen?
Står inte några priser för något land i Europa, så man får utgå från USD istället.Nu är priserna uppe men i USD då kostar klockan 10800 plus moms i dagens kurs så pratar vi 125k en ordentlig höjning i sådantfall. PS. verkar bara finnas priser om man väljer USA som land står inga priser för Sverige.
Tack! Inte konstigt att det diffar ibland, JLCs delar är nog inte helt gratis att köpa in. Sen är ju frågan vad som ingår också, i Nymans service utgår jag ifrån att allt ingår eftersom de gjort en uppskattning på vad som behöver bytas. JLC kanske gett dig ett pris för service medan delar kanske tillkommer?Förlåt att jag är otydlig...... Jag gör ett nytt försök. (är det så här man får 23.000 inlägg genom att vara blurrig)
Nymans hade den i Västerås och gav mig ett pris på drygt 8.000 kr för service, och de skulle serva själva. JLC gav mig ett pris per telefon på c:a 400 Euro, så då tog jag tillbaka den från Nymans, för att själv skicka den till JLC.