• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
IMG_1021.jpeg
IMG_1020.jpeg
Välkommen till klubben!
image-jpg.187264
 

iap

Breitling
Har de sagt när de ny master control klockorna börjar komma ut till butikerna? Tycker det är lite svårt att få en bra bild av vilken färg tavlan har.
 

daniel_se

Omega
Nån som har en vettig lista eller liknande som visar skillnader mellan alla Reverso-referenser?

Är ute efter en Classique på C24, vad är skillnaden på 250.8.08 och 250.8.86 till exempel?
 

krelleg

Omega
2-Faktor
Nån som har en vettig lista eller liknande som visar skillnader mellan alla Reverso-referenser?

Är ute efter en Classique på C24, vad är skillnaden på 250.8.08 och 250.8.86 till exempel?
Mailade JLC häromveckan om jag kunde få en storleksjämförelsematris (om det är storlekskillnader du är ute efter), men det kunde de inte ge ut, men kanske går att maila dem på [email protected] och fråga? Hade gärna hjälpt dig om jag kunnat.
 

daniel_se

Omega
Mailade JLC häromveckan om jag kunde få en storleksjämförelsematris (om det är storlekskillnader du är ute efter), men det kunde de inte ge ut, men kanske går att maila dem och fråga?
Ja bland annat, skillnaden mellan de två referenserna jag nämnde är bland annat storleken i en lista jag har, men på C24 står det 23x38 på båda.

Men 250.8.86 är den vanligaste classique 23x38 referensen, om jag förstått det rätt.

Någon smart här inne förklarar nog skillnaden strax, om jag känner KS rätt :)
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Mailade JLC häromveckan om jag kunde få en storleksjämförelsematris (om det är storlekskillnader du är ute efter), men det kunde de inte ge ut, men kanske går att maila dem på [email protected] och fråga? Hade gärna hjälpt dig om jag kunnat.
Hej
250.8.08 är Quartz och 250.8.86 mekaniska versionen av samma modell, nämligen den legendariska Classique som motsvarar medium i dagens modellserie dvs ca 23 mm bred
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Tack! Det var just detta jag fastande för när jag såg den för första gången - ingen tjafs, inga konstigheter :)
Flippar rätt mycket själv med denna var en självklar keeper från början.

_2043350.JPG
Fantastiskt, kul när det känns och man hamnar så rätt :) Då är det bara att behålla! Diggar den sjukt mycket!
 

[Bobo]

Rolex
Finns det något speciellt man ska tänka på eller ta hänsyn till om man letar efter en JLC Club?
Blev plötsligt sugen, men den verkar leva i ett stort prisspann... Typ 30000 mellan dyraste och billigaste jag tittat på.
Är det bara skick som spelar roll, eller finns det hemligheter för den oinvigde?

Edit: var otydlig. Det är en stålklocka jag letar efter.
 
Senast ändrad:
Topp