• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Japocc

Omega
Tycker generellt att de leker bra med olika blåa färger på sina limiter edition på senare år.. denna med både mörk och ljusblå och såklart gradientblåa polaris.. och så de små röda detaljerna..
 

DrDre

Patek
Om jag förstod det rätt så släpper man även en "vanlig" Memovox med uppdaterat urverk. Den har dock inte den där nedräkningsfunktionen som Ltd ed har. Snygg.
602A9750-D370-4F1D-B250-89D7C234B00D.jpeg
 

Espresso

Cartier

iap

Breitling
Hittade lite bilder på nya Master Control Calenda på nätet.
diva20200427mastercontrol007.jpg


Tycker att tavlan har en bättre färg än de äldre modellerna.

diva20200427mastercontrol009.jpg




diva20200427mastercontrol008.jpg


Kan hända att färgerna ser lite urvattnade ut men det är förmodligen bara bilden.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Hittade lite bilder på nya Master Control Calenda på nätet.
diva20200427mastercontrol007.jpg


Tycker att tavlan har en bättre färg än de äldre modellerna.

diva20200427mastercontrol009.jpg




diva20200427mastercontrol008.jpg


Kan hända att färgerna ser lite urvattnade ut men det är förmodligen bara bilden.
Tack! Tyckte redan tidigare att det såg ut att vara en annan nyans på tavlan, här ser man det tydligt.
Men vilken färg har månen? Var säker på att gamla var gul/guld och nya var silver. På dessa bilder ser den ut att vara i silver på bilden i mitten men guld på de andra?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hittade lite bilder på nya Master Control Calenda på nätet.
diva20200427mastercontrol007.jpg


Tycker att tavlan har en bättre färg än de äldre modellerna.

diva20200427mastercontrol009.jpg




diva20200427mastercontrol008.jpg


Kan hända att färgerna ser lite urvattnade ut men det är förmodligen bara bilden.
Bandhornen ser oproportionerligt små/korta ut. Är väl för att boettdiametern är stor.
 
  • Like
Reactions: PNM

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Köpt till läderband och box. Annars handlar det väl mest om att jag hellre behåller den om jag inte får det jag önskar. Går ingen nöd på mig om jag får behålla den:D
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Det förstår jag, min favorit-sökning på Chrono24 i vår, den är otroligt fin! Testat den med ngt annat band? Bärs den stort/litet?
Tack :) Nope har inte testats något annat band på dessvärre. Men lite komiskt att du frågar för idag gick jag inom och skulle bara frågade vad priset var på ett OEM band. Det är nämligen skit dålig kvalitet egentligen , men jag beställde ett likaväl korkad som jag är. Angående storleken hade jag väl önskat att den var 40mm. Men Storleken på boetten är inte mitt största problem utan det är dom långa bandhornen som tar mycket yta på mina ganska taniga handleder (16.5 cm). Men den är nästan perfekt och jag bryr mig inte om detta då det blir en petitess i sammanhanget. Tavlan är helt makalöst bra!
 

Marshall

Omega
2-Faktor
Det förstår jag, min favorit-sökning på Chrono24 i vår, den är otroligt fin! Testat den med ngt annat band? Bärs den stort/litet?

Jag har kört med ett par mörkgröna band senaste året. Men nu sporrade du mig att sätta på ett nytt svart i IWC stuk.

3D84929C-B558-4B47-B02C-57962ED1DE8D.jpeg
EAA943EA-AD67-40E9-934B-95D104C5C6A6.jpeg

4AAF04D4-0068-44B5-BCD2-88585D7AB6D0.jpeg


Edit: var tvungen att ta nya bilder som var lite skarpare på svarta bandet.
 
Senast ändrad:

Marshall

Omega
2-Faktor
Tack :) Nope har inte testats något annat band på dessvärre. Men lite komiskt att du frågar för idag gick jag inom och skulle bara frågade vad priset var på ett OEM band. Det är nämligen skit dålig kvalitet egentligen , men jag beställde ett likaväl korkad som jag är. Angående storleken hade jag väl önskat att den var 40mm. Men Storleken på boetten är inte mitt största problem utan det är dom långa bandhornen som tar mycket yta på mina ganska taniga handleder (16.5 cm). Men den är nästan perfekt och jag bryr mig inte om detta då det blir en petitess i sammanhanget. Tavlan är helt makalöst bra!

Får man fråga hur mycket ett nytt OEM kostar? Har funderat på om jag skulle beställa ett nytt.
 
Topp