Laplander
Guld
Visst är det någon form av screw-down på tryckena?Dagens dinka. -fredagsfeeling
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Visst är det någon form av screw-down på tryckena?Dagens dinka. -fredagsfeeling
Ja, en viss form.. det är en spak som går ett halvt varv som man bör öppna innan man hanterar kronorna. De trycker ihop packningen så att de håller tätt bättre. Kronan i sig är inte gängad. Så en liten specialare. När den är öppen är det röd pil på spaken. Stängd, vit som på bilden.Visst är det någon form av screw-down på tryckena?
Riktigt snygg!Premiär i denna tråd - känns riktigt bra! Trevlig helg
Bröder och syster!Lite nya band finns nu också
Struts är superstiligt men jag har alltid uppskattat alligator på reverson.Undrar om dat är dags att byta från struts till något av de andra....?
Det är ju en variant. I stället för att ha tre band att byta mellan så kan man ha tre Reverso att skifta på handledenStruts är superstiligt men jag har alltid uppskattat alligator på reverson.
Finns det andra alternativ menar du?!?!Det är ju en variant. I stället för att ha tre band att byta mellan så kan man ha tre Reverso att skifta på handleden
Nja, jag får hålla mig till det traditionella och byta band. Så nu åker det på ett blått originalband, ej alligatorFinns det andra alternativ menar du?!?!
Nej, inte direkt. Men finns dominante Chrono24? Annars är det väl bara att vänta tills det dyker upp någonNågon som har eller vet var man kan få tag på en sådan? Ref: E159?
Övervägde skarpt en Geophysic True Second för något år sedan, den låg länge i min kom-ihåg-lista på C24.Glad fredag klock-kollegor!
Den är väldigt trevlig. Du får spana in någon annan på c24Övervägde skarpt en Geophysic True Second för något år sedan, den låg länge i min kom-ihåg-lista på C24.
Men så en vacker dag blev den såld, och jag blev så besviken på mej själv att jag inte slog till medan chansen fanns...
Den jag hade spanat in på C24 hade både länken och bandet... Förvisso fanns den i Polen men det var från en handlare som verkade ok, jag gjorde en liten bakgrundscheck. Finns inte jättemånga i stål just nu på C24, mest guldisar...Den är väldigt trevlig. Du får spana in någon annan på c24
Personligen tycker jag inte länken är så värst snygg. Den var dock väldigt dyr att köpa (ca 16-tusen) så om man kan få den på köpet är det ju en stor fördel.Den jag hade spanat in på C24 hade både länken och bandet... Förvisso fanns den i Polen men det var från en handlare som verkade ok, jag gjorde en liten bakgrundscheck. Finns inte jättemånga i stål just nu på C24, mest guldisar...
Väntar med spänning på bilderna, ser lovande utFotografering av Reverson igår, magiskt bra bilder.
Det kommer att bli trevlig läsning och då inte bara det jag slafsade ihop. Även övriga berättelser har mycket att erbjuda. Klart köpvärd. Även om jag denna gång är en aning partisktVäntar med spänning på bilderna, ser lovande ut
Synd att dom är förstora för mig, annars hade jag tagit domHar lite crocco-band över från JLC på 21mm bredd vid bandhornen, som någon här kanske vill förvärva?
knappt använda
Bruna är 12 + 7.5 cmSynd att dom är förstora för mig, annars hade jag tagit dom
Hmm, lite småintresserad av det bruna - är det ”böjt” eller rakt vid klockinfästningen (och jag antar att det är 12+7,5... eller)?Bruna är 12 + 7 cm
Svarta är 10 + 6.5 cm
PMHmm, lite småintresserad av det bruna - är det ”böjt” eller rakt vid klockinfästningen (och jag antar att det är 12+7,5... eller)?
18mm vid låset?
Tänkte snare på 21/18. Det är 20/18 till min reversoBruna är 12 + 7.5 cm
Svarta är 10 + 6.5 cm