Ah, grymt, tack!Camille Fournet tillverkar band som passar Reverso med quick release (om du menar infästningen band-klocka).
Gå att välja när man anpassar sitt band vid beställning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ah, grymt, tack!Camille Fournet tillverkar band som passar Reverso med quick release (om du menar infästningen band-klocka).
Gå att välja när man anpassar sitt band vid beställning.
Förmodligen ommålad men har ingen referens för dessa. Kostar?Ber ödmjukast om input på denna. Är det någonting som ser mysko ut? https://chrono24.app/jaegerlecoultre/reverso-blue-dial--id4753184.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK
Inväntar prisuppgifter och bättre bilder från handlaren. Var osäker på tavlan då klockan ändå ska vara så pass gammal. Sannolikt att dessa kom med blå tavla överhuvudtaget? Tveksamt va?Förmodligen ommålad men har ingen referens för dessa. Kostar?
Fanns ju färgade, men tror det var emalj. Lite osäker dock. Har gjort en förfrågan om att emaljera min hos oberoende konstnär, får se hur det går.Inväntar prisuppgifter och bättre bilder från handlaren. Var osäker på tavlan då klockan ändå ska vara så pass gammal. Sannolikt att dessa kom med blå tavla överhuvudtaget? Tveksamt va?
Finns inte mycket info där ute på den punkten tycker jag. Får försöka läsa vidare samt se vad handlaren svarar.Fanns ju färgade, men tror det var emalj. Lite osäker dock. Har gjort en förfrågan om att emaljera min hos oberoende konstnär, får se hur det går.
Får först se om de vill göra det. Men tycker grönt är koolt. Det har ju redan hänt något med tavlan, minst tvättad så känner inte att det är en hädelse.Finns inte mycket info där ute på den punkten tycker jag. Får försöka läsa vidare samt se vad handlaren svarar.
Kul! Vad har du tänkt dig?
Glöm inte att posta bilder om det blir av.Får först se om de vill göra det. Men tycker grönt är koolt. Det har ju redan hänt något med tavlan, minst tvättad så känner inte att det är en hädelse.
Kört denna sedan i onsdags. Hade nästan glömt hur bra den är!!
38k Euro… Ska vara i helt originalskick, därav priset. Nåja, jakten fortsätter efter en tidig Reverso.Förmodligen ommålad men har ingen referens för dessa. Kostar?
Inte helt övertygad om det, men kanske inte så viktigt i detta fall.38k Euro… Ska vara i helt originalskick, därav priset. Nåja, jakten fortsätter efter en tidig Reverso.
Inte varit så förtjust i subsekunden när jag kollat hemsidan men ser ju mycket trevlig ut på era bilder. Kanske får gå och klämma på en - tror samtidigt att 2548440 skulle vara lite liten på mig. Nymans verkar dessutom bara ha 2548140 och länk är ju inte aktuellt så möjligen svårt att få rätt känsla med den.Inte kört denna på länge, framförallt inte på struts.
Men den är sjukt bra!!
Inte varit så förtjust i subsekunden när jag kollat hemsidan men ser ju mycket trevlig ut på era bilder. Kanske får gå och klämma på en - tror samtidigt att 2548440 skulle vara lite liten på mig. Nymans verkar dessutom bara ha 2548140 och länk är ju inte aktuellt så möjligen svårt att få rätt känsla med den.
Förstår hur du tänker men: jag har inte stört mig på det alls faktiskt. Jag ser och kan läsa textenFrågor till er med nya/nyare reverso.! Hur upplever ni loggan som är tryckt direkt på guilloche?
Jag förmodar att dom flesta här tittar på allt annat än tiden och då blir ju detaljerna viktiga. För mig ser den kladdig och otydlig ut men jag har bara sett på bild och som hastigast i skyltfönster. Är det korrekt uppfattat eller upplevs den annorlunda efter en tid på armen i olika ljus och vinklar?
Bilder är bra, snodda från nätet.
Nya:
Jämfört med de äldre där loggan är sitter på relief:
Köpa nytt har ju sina fördelar men känner att detta har blivit en dealbreaker. Tar tacksamt emot erfarenhet från er som bär dessa, kanske inte är en biggie IRL?
Väl mött Reverso lovers
Frågor till er med nya/nyare reverso.! Hur upplever ni loggan som är tryckt direkt på guilloche?
Jag förmodar att dom flesta här tittar på allt annat än tiden och då blir ju detaljer viktiga. För mig ser den kladdig och otydlig ut men jag har bara sett på bild och som hastigast i skyltfönster. Är det korrekt uppfattat eller upplevs den annorlunda efter en tid på armen i olika ljus och vinklar?
Bilder är bra, snodda från nätet.
Nya:
Jämfört med de äldre där loggan är sitter på relief:
Köpa nytt har ju sina fördelar men känner att detta har blivit en dealbreaker. Tar tacksamt emot erfarenhet från er som bär dessa, kanske inte är en biggie IRL?
Väl mött Reverso lovers
Har ingen erfarenhet av dom men den finns på listan över intressant modeller, tyvärr är det så att man inte köper JLC för andrahandsvärdet. Men dom står sig väl ok men räkna inte med att dom går upp nämnvärtHej! Roligt och läsa era inlägg och dela info ni postar.
Är det någon som äger eller har erfarenhet av en Master Compressor geo? Eller duo GMT?
Jag har haft ögonen på en ett tag nu. Den ligger på mellan ca. 100-130 i fullset. Jag bifogar 2 bilder. Om det blir någon så blir det med boett i guld.
Skulle vara kul och höra om någon har ägt eller äger någon? Posta gärna bilder.
Hur är det med andrahands värde?
Tack för svar.Har ingen erfarenhet av dom men den finns på listan över intressant modeller, tyvärr är det så att man inte köper JLC för andrahandsvärdet. Men dom står sig väl ok men räkna inte med att dom går upp nämnvärt
Trodde jag sett en på pre-owned på nymans men den var tydligen redan såld. Men LW hade en https://luxurywatches.se/produkt/master-compressor-8/ om du vill testa modell/storlekenTack för svar.
Nej andrahandsvärder är inte fokus. Tänkte om taket hemma skulle rasa in och jag blir tvungen och sälja den...
Gillar verkligen klockan. Lutar åt en dualmatic GMT. Försöker hitta någon säljare i Sverige som har eller kan skaffa en.
Okej schysst, tack för det!Trodde jag sett en på pre-owned på nymans men den var tydligen redan såld. Men LW hade en https://luxurywatches.se/produkt/master-compressor-8/ om du vill testa modell/storleken
Ja vad säger du, är den lika bra som en Rolex Daytona 116500 för den pengen?Här kommer flera bilder på favoriten ur samlingen, Duometre a Chronographe, 42 mm, roséguld, 2012: