• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Ja vad säger du, är den lika bra som en Rolex Daytona 116500 för den pengen?

Skämt åsido, grymma bilder på en fantastisk klocka. Stort grattis!
Måste säga att det är en bättre kronograf än Daytonan men också väldigt annorlunda (om jag jämför med 116520'n i alla fall). Duometren har den absolut bästa känslan när man drar upp den som jag har provat i alla fall, helt otroligt faktiskt. Mono-pushern har nog också snäppet bättre känsla Daytonans tryck.

Här kommer flera bilder på favoriten ur samlingen, Duometre a Chronographe, 42 mm, roséguld, 2012:
thumbnail_IMG_1797.jpg
Viklås i guld, med beröm godkänt!!! :cool:

Måste säga att det är en bättre kronograf än Daytonan men också väldigt annorlunda (om jag jämför med 116520'n i alla fall). Duometren har den absolut bästa känslan när man drar upp den som jag har provat i alla fall, helt otroligt faktiskt. Mono-pushern har nog också snäppet bättre känsla Daytonans tryck.
Kvalitetsklocka såklart. Har endast känt på modellen som hastigast men hann få en riktig wow-känsla ändå under den korta stunden. Var egentligen inte riktigt seriöst ställd fråga från mitt håll, utan snarare en komplimang till din fantastiska pjäs och samtidigt en liten diss mot Rolex nyproducerade sportstål och vad (läs hur lite i jämförelse) man får för samma peng. (Givet väldigt annorlunda klockor, precis som du nämner).

Kvalitetsklocka såklart. Har endast känt på modellen som hastigast men hann få en riktig wow-känsla ändå under den korta stunden. Var egentligen inte riktigt seriöst ställd fråga från mitt håll, utan snarare en komplimang till din fantastiska pjäs och samtidigt en liten diss mot Rolex nyproducerade sportstål och vad (läs hur lite i jämförelse) man får för samma peng. (Givet väldigt annorlunda klockor, precis som du nämner).
Exakt som du skriver! Utifrån kvalitetskänslan eller hantverket är det otroligt att denna ligger ca 100k under Daytonan i marknadsvärdet. Men ser man mot listpriserna ger det en mer rättvis indikation (Daytonan ~150k vs Duometre ~450k). Men samtidigt är det ju bara att tacka och ta emot :)

Hej,

Tacksam för eran vägledning och hjälp i denna fråga,
Jag vill investera i en Reverso, men har lite frågor,

Är 38x23 det klassiska måtten för denna klocka ?
Har hittat denna klocka på Chrono och hade uppskattat eran input på skick, pris etc.
Pris: 30.000:- (ex låda, handlingar, manuell uppvridning)

Tack på förhand,

Mvh,

Bilagor

• Reverso 1.JPG
    Reverso 1.JPG
    52 KB · Visningar: 19
  • Reverso 2.JPG
    Reverso 2.JPG
    42.6 KB · Visningar: 19
  • Reverso.JPG
    Reverso.JPG
    65.6 KB · Visningar: 19
Hej,

Tacksam för eran vägledning och hjälp i denna fråga,
Jag vill investera i en Reverso, men har lite frågor,

Är 38x23 det klassiska måtten för denna klocka ?
Har hittat denna klocka på Chrono och hade uppskattat eran input på skick, pris etc.
Pris: 30.000:- (ex låda, handlingar, manuell uppvridning)

Tack på förhand,

Mvh,

Lite input, ref. 250.8.08 är med kvartsverk?

Nytt in, Classique :) Vad ska den ha för gångreserv ungefär?

Tips på band på 17mm? Tänkt köra Molequin men kanske finns annat kul också?

4FB1D961-A133-41D2-8705-1AABEF2F81D8.jpeg

Vad är det för referens på den där? Och finns det olika storlekar på Classique? Den ser ut att bäras aningen större än 23X38 mm, sen har den en större krona än många Classique som jag har sett.

Vad är det för referens på den där? Och finns det olika storlekar på Classique? Den ser ut att bäras aningen större än 23X38 mm, sen har den en större krona än många Classique som jag har sett.
Ref 252.8.86. Vet inte om det finns olika? Det här är den första Classique för mig så har inget att jämföra med. Men alltid svårt med bilder, ser mindre ut om jag fotar längre ifrån.

Efter att ha hängt en hel del i köpdelen av forumet gav jag upp och köpte en "ny". Såhär ännu nyfrälst kan jag absolut förstå varför jag sett förhållandevis få till salu. Gällande storleken måste jag säga att det är en kameleont, den skiftar från att se ut som en miniklocka till att nästan se lite kraftig ut.
Bjuder på en härligt hårig bild som ett hej.
IMG_20210829_134544.jpg

Efter att ha hängt en hel del i köpdelen av forumet gav jag upp och köpte en "ny". Såhär ännu nyfrälst kan jag absolut förstå varför jag sett förhållandevis få till salu. Gällande storleken måste jag säga att det är en kameleont, den skiftar från att se ut som en miniklocka till att nästan se lite kraftig ut.
Bjuder på en härligt hårig bild som ett hej.
IMG_20210829_134544.jpg

Grattis till en fin klocka!! Jag ger också snart upp o köper en ny, är det en medium eller large?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp