Har inte Krons Ur på Hamngatan i Stockholm några hemma?
Tyvärr inte. Varken i guld eller stål.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har inte Krons Ur på Hamngatan i Stockholm några hemma?
Tyvärr inte. Varken i guld eller stål.
Får väl lära mig stava som det skall vara...GeographicBorde man inte kunna be dem ta hem utan köptvång.....för hur som helst så vill man väl känna och klämma på klockan innan köp, eller?!
De nyare modellerna har jag inte heller känt på, troligtvis är inte geograficen så populär vilket gör att de inte tar in den utan order...... men jag tycker det borde vara lättare att sälja en om man har en......
Nytt på armen!
Initialt tapp när man lämnar butiken på kanske 30% (beror på modell), därefter står de sig rätt bra.Hur står sig jlc i pris på beganat marknaden ?
Känner att det är dags att testa en reverso snart!
Om någon får för sig att flytta runt i klocklådan så får ni gärna höra av er!
Sett den! Tack!Kan vara sålt men det låg en på säljes i förra veckan
Om man ska gå på en begagnad jlc för runt 60.000 kr Vilken modell tycker ni man borde välja?
Grande Reverso Ultra-Thin 1931 Special Edition London. Gjord i 26 exemplar. Bild av Westminster och Big Ben. Finns att köpa i London-butiken.
Vill ha den! Pris?Grande Reverso Ultra-Thin 1931 Special Edition London. Gjord i 26 exemplar. Bild av Westminster och Big Ben. Finns att köpa i London-butiken.
Såg en live på Nymans en gång.Här har ni min röda fara
"OEM"? Vet inte. Vanligt JLC-läder till min MHT listade på typ 2,4k eller något sådant. Dyrt...Någon som har koll på vad ett struts strap till reverson kan gå på? Ish
Inkl spänne? Vanligt eller vik i så fall?"OEM"? Vet inte. Vanligt JLC-läder till min MHT listade på typ 2,4k eller något sådant. Dyrt...
Ta information med en nypa salt eftersom det var ett tag sedan och minnet svajar... Men när jag köpte min så fick jag med ett svart band, medan jag satt hos AD så halades tillbehörskatalogen fram och jag sneglade på priserna. Vill minnas att det låg en bit över 2k. Jag fick inte med något spänne, men skulle det ingå så lär det ju inte vara något vikspänne...Inkl spänne? Vanligt eller vik i så fall?
Självklart. Ett bra alligatorstrap kostar dock cirka 2000kr, så 2400kr för ett riktigt schysst originalläder (om det nu är riktigt schysst) är inte svindyrt, specielltninte om det ingår originalspänne.Är såklart en slant
Men visst kan man bara ta delarna från det jag har och ett annat strap med rätt mått?
Alligator är ju klassiskt och klockan kräver inte så tjockt band vilket gör att man kan hitta alligatorband till OK priser. Kolla watchobsession.co.uk om det är vad du vill ha. Struts är ett bra alternativ tycker jag. De brukar vara lite billigare också.Jo det är sant
Några andra material du tror kan vara snygg ?
Jag kan ju inte svära på om det var kundpris eller rek pris utan moms som jag såg...Om jag inte minns helt fel tror jag tyvärr att JLC original alligator ligger på ca 3 500 kr och då ingår inget spänne. Det är dock riktigt snygga och tjocka. Sedan om man vill ha tunt eller tjockt beror ju även på vilken klocka man har, ex har Grande Taille tjock och nästan lite fyrkantig padding. Sedan lär struts vara något billigare.