• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

evki

Audemars
2-Faktor
Spännande, vad är storleken på denna :)? Får vi en bild på baksidan?
15015165266941655827125.jpg

Den är 29x46.5 samt 12mm i tjocklek.
Bjuder gärna på en bild till :)

_7312462.JPG
 

evki

Audemars
2-Faktor
Underbar, är detta Grande Reserve?

Yes, detta är en Reverso Grande Reserve. En 8-dagars Reverso för Purists. Inga konstigheter på tavlan, bara sekundvisaren sitter off-centre.

Det där är ju en löjligt cool komplikation.

Indikatorn kallas ibland för "porthole" :)
Jag tycker det är synd att JLC inte längre tillverkar den här fina familjen av verk med lång gångreserv. Urverken är mycket pålitliga, har otroligt bra tidshållning för denna slags verk och hade några unika komplikationer.
 

Gnocchi

Omega
2-Faktor
IMG_7228.JPG
Hej och hoppas att jag hittat rätt nu! Jag undrar om någon av er proffs kan identifiera klockan på bilden. Jag har inte och kan inte få några fler bilder så om det är omöjligt av avgöra på befintligt material så räcker det så för nu. Har försökt söka själv men hittat ett gäng ultra thin m.fl. som jag har svårt att skilja på då jag inte är så bra på JLC. Om någon känner sig manad får man gärna höfta ett pris på den (utgå i så fall från att den inte har tillbehör osv.)

Anledningen till att jag inte kan fixa fler bilder osv är för att min brors flickväns pappa, som klockan tillhör, är bortrest och inte har klockan med sig. Så det här är ett skott i mörkret.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
IMG_7228.JPG
Hej och hoppas att jag hittat rätt nu! Jag undrar om någon av er proffs kan identifiera klockan på bilden. Jag har inte och kan inte få några fler bilder så om det är omöjligt av avgöra på befintligt material så räcker det så för nu. Har försökt söka själv men hittat ett gäng ultra thin m.fl. som jag har svårt att skilja på då jag inte är så bra på JLC. Om någon känner sig manad får man gärna höfta ett pris på den (utgå i så fall från att den inte har tillbehör osv.)

Anledningen till att jag inte kan fixa fler bilder osv är för att min brors flickväns pappa, som klockan tillhör, är bortrest och inte har klockan med sig. Så det här är ett skott i mörkret.
Ser ut som det är ett Q på tavlan så bör vara quartz. Ser mycket lik ut ref 140.002, lär vara samma i grunden.
 
Topp