• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Rödingen har fått tuff konkurrens av en annan klocka. Kul med en ultra-thin-duo!

IMG_1823.JPG

Patek Philippe Nautilus 3800
JLC Grande Reverso Rouge
Fin duo! Vilken av dom får mest handledstid?

Funderar på att köra Reverso GT på smokingbröllop, men har bara brunt crocco idag. Nån som har tips på något svart man kan slänga på som inte kostar skjortan?

Funderar på JLC igen och har en Master Control Date i åtanke. 39 mm-versionen. Någon som har ägt eller provat denna? Bär den för stort för att vara "dressig"?
jaeger-lecoultre-master-control-men_s-watch-q1548420.jpg

Hej alla

Jag funderar på att köpa denna Jaeger Lecoultre master grand reveil 18k rose.
Ref är Q163247 och klockan är inköpt på Nymans för ca 9år sedan.

Jag har kikat priser på chrono och dom ligger på 20.000$ och upp vad jag kan se. Någon som har mer koll på denna än mig? Den är ju inte helt enkel att hitta i Sverige enligt min erfarenhet. Står den sig bra i värde? Slitet skick och osäker servicehistorik är två stora minus. Jag har även fått till mig att den är svårsåld.

Har ni några tankar/åsikter så tar jag gärna dessa till mig.

Mvh Pontus

Bilagor

• 20170829_135454.jpg
    20170829_135454.jpg
    91.1 KB · Visningar: 102
  • 20170829_135356.jpg
    20170829_135356.jpg
    104.6 KB · Visningar: 96
  • received_1811990715492846.jpeg
    received_1811990715492846.jpeg
    142.7 KB · Visningar: 97
  • received_1811991065492811.jpeg
    received_1811991065492811.jpeg
    164 KB · Visningar: 92
  • received_1811991178826133.jpeg
    received_1811991178826133.jpeg
    177.4 KB · Visningar: 94
  • received_1810887182269866.jpeg
    received_1810887182269866.jpeg
    126 KB · Visningar: 94
Hej alla

Jag har kikat priser på chrono och dom ligger på 20.000$ och upp vad jag kan se. Någon som har mer koll på denna än mig? Den är ju inte helt enkel att hitta i Sverige enligt min erfarenhet. Står den sig bra i värde? Slitet skick och osäker servicehistorik är två stora minus. Jag har även fått till mig att den är svårsåld.

Mvh Pontus
En riktigt fin modell. Säkert svårsåld om man nu köper en klocka för den sakens skull. Säkert också i behov av service. Be Nymans om kostnadsförslag för en helservice och polering.

En riktigt fin modell. Säkert svårsåld om man nu köper en klocka för den sakens skull. Säkert också i behov av service. Be Nymans om kostnadsförslag för en helservice och polering.

Tack för ditt svar stelah.

Njae det var kanske klumpigt formulerat av mig, jag menade inte att jag ska sälja den vidare utan det var mer att det var info jag hade fått till mig kring denna modell. Finns det personer med mer kunskap än mig ang denna modell så är jag sugen på att lyssna till det. Negativa ting, positiva, prisbild, åsikter av alla slag vill jag gärna ha.

Absolut jag ska kika med Nymans om jag närmar mig ett köp.

Mvh Pontus

Tack för ditt svar stelah.

Njae det var kanske klumpigt formulerat av mig, jag menade inte att jag ska sälja den vidare utan det var mer att det var info jag hade fått till mig kring denna modell. Finns det personer med mer kunskap än mig ang denna modell så är jag sugen på att lyssna till det. Negativa ting, positiva, prisbild, åsikter av alla slag vill jag gärna ha.

Absolut jag ska kika med Nymans om jag närmar mig ett köp.

Mvh Pontus
Det är nog inte vara klumpigt formulerat, mer sannolikt min tolkning som drar åt flera håll. Det finns de som kan mer om just den här modellen och kan ge mer kunskapsbaserad fakta, men jag kan ge min bild. Modellen är svår då den säkert är dyr p.g.a. alla komplikationer och ädelmetallen. Det gör den svårsåld till ett värdigt pris. Servicen kostar säkert väldigt mycket av samma anledningar. Jag skulle inte vara förvånad om en riktigt bra fullservice och professionell polering kostar upp mot 20000 kr. Blir det billigare så grattis. Finns det andra här som kan inflika mer så varsågod.

Det är nog inte vara klumpigt formulerat, mer sannolikt min tolkning som drar åt flera håll. Det finns de som kan mer om just den här modellen och kan ge mer kunskapsbaserad fakta, men jag kan ge min bild. Modellen är svår då den säkert är dyr p.g.a. alla komplikationer och ädelmetallen. Det gör den svårsåld till ett värdigt pris. Servicen kostar säkert väldigt mycket av samma anledningar. Jag skulle inte vara förvånad om en riktigt bra fullservice och professionell polering kostar upp mot 20000 kr. Blir det billigare så grattis. Finns det andra här som kan inflika mer så varsågod.

Jag förstår, ja servicen lär bli riktigt smaskig ekonomiskt men det hör premium till.

Tack för gott bemötande och dina tankar, det uppskattas.

Mvh Pontus

Funderar på att köra Reverso GT på smokingbröllop, men har bara brunt crocco idag. Nån som har tips på något svart man kan slänga på som inte kostar skjortan?
Vet inte var du bor, men ABC på hornsgatan har en del prisvärda, jag har även köpt bra svarta på urtid.se. Kör svart på min reverso nu lite för stift tycker jag men till smoking är det ju perfekt. Jag hade racingarmband på den förrut, lite sugen på det igen.

reverso.jpg

Hej alla

Mvh Pontus

Det kan nog vara ide att kolla servicekostnaden innan du slår till. Jag var lite småsugen för ett tag på en liknande, en IWC Davinci med kalenderfunktion. Efter att jag kollat servicekostnaden etc avstod jag.

Därmed inte sagt att jag råder dig att avstå, det är en fin klocka, men det kan vara bra att gå in i det med öppna ögon. Lycka till!

Det kan nog vara ide att kolla servicekostnaden innan du slår till. Jag var lite småsugen för ett tag på en liknande, en IWC Davinci med kalenderfunktion. Efter att jag kollat servicekostnaden etc avstod jag.

Därmed inte sagt att jag råder dig att avstå, det är en fin klocka, men det kan vara bra att gå in i det med öppna ögon. Lycka till!

Stort tack för ditt svar, jag tar till mig det du och stelah säger och utgår ifrån servicekostnaden först innan jag genomför det ev köpet.

Mvh Pontus

Vad kostar det att serva en Reverso då? Dyrt är ju ett relativt begrepp :)

Kul för övrigt, gick in hit för att läsa lite om Reverso och fick istället en sjukt underhållande och lärorik diskussion om vattentäthet, did not expect that :D

Tillbaka
Topp