• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Dt250

Rolex
Paneristi
Här var forumet för mig. Ny på Klocksnack, men a
IMG_2836.JPG
IMG_2839.JPG
IMG_2837.JPG
IMG_2838.JPG
IMG_28341.JPG
IMG_28351.JPG
IMG_28401.JPG
lltid gillat JLC:s klassiska och rena design. Kombom blankt stål och läder tilltalar mig.

Jaeger-LeCoultre Memovox, Automatic, 60-tal
Jaeger-LeCoultre Master Réserve de Marche, Automatic, 00-tal

och favoriten

Ur: Jaeger-LeCoultre Deep Sea Master Mariner, stål, automatiskt urverk, roterbar innerring, Ref. E558, c:a 1969.
Band: Hirsch James, kalvläder på gummi, alldeles nytt. Rekommenderas för dykarur på land.
välkommen fina klockor har du !
 

Lund

Cartier
Här var forumet för mig. Ny på Klocksnack, men alltid gillat JLC:s klassiska och rena design. Kombon blankt stål och läder tilltalar mig.
  • Jaeger-LeCoultre Memovox, Automatic, 60-tal
  • Jaeger-LeCoultre Master Réserve de Marche, Automatic, 00-tal
och favoriten
  • Ur: Jaeger-LeCoultre Deep Sea Master Mariner, stål, automatiskt urverk, roterbar innerring, Ref. E558, c:a 1969.
  • Band: Hirsch James, kalvläder på gummi, alldeles nytt. Rekommenderas för dykarur på land.
:jlc::):):)

IMG_2836.JPG
IMG_2839.JPG
IMG_2837.JPG
IMG_2838.JPG
IMG_28341.JPG
IMG_28351.JPG
IMG_28401.JPG

Hjärtligt välkommen in i värmen :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Här var forumet för mig. Ny på Klocksnack, men alltid gillat JLC:s klassiska och rena design. Kombon blankt stål och läder tilltalar mig.
  • Jaeger-LeCoultre Memovox, Automatic, 60-tal
  • Jaeger-LeCoultre Master Réserve de Marche, Automatic, 00-tal
och favoriten
  • Ur: Jaeger-LeCoultre Deep Sea Master Mariner, stål, automatiskt urverk, roterbar innerring, Ref. E558, c:a 1969.
  • Band: Hirsch James, kalvläder på gummi, alldeles nytt. Rekommenderas för dykarur på land.
:jlc::):):)

IMG_2836.JPG
IMG_2839.JPG
IMG_2837.JPG
IMG_2838.JPG
IMG_28341.JPG
IMG_28351.JPG
IMG_28401.JPG
Deep Sea - mums.
 

Yokke

Breitling
Jag var i Seoul nyss och besökte en JLC-butik där jag efter att testat lite olika klockor fick frågan om jag ville testa ett stycke konst. Jag visste inte vad han menade för klockan men sa självklart ja. Han gick längs in i butiken till ett glasskåp infällt i väggen och hämtade en klocka. Killen sätter på mig klockan och jag inser att det är en
Duomètre à Sphérotourbillon!!! 2,4 mille på armen kändes ovant måste jag säga Jag är nu förstörd för all framtid...

IMG_5270.JPG
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag var i Seoul nyss och besökte en JLC-butik där jag efter att testat lite olika klockor fick frågan om jag ville testa ett stycke konst. Jag visste inte vad han menade för klockan men sa självklart ja. Han gick längs in i butiken till ett glasskåp infällt i väggen och hämtade en klocka. Killen sätter på mig klockan och jag inser att det är en
Duomètre à Sphérotourbillon!!! 2,4 mille på armen kändes ovant måste jag säga Jag är nu förstörd för all framtid...

IMG_5270.JPG
Frågade du efter 12 mån räntefritt?
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Här var forumet för mig. Ny på Klocksnack, men alltid gillat JLC:s klassiska och rena design. Kombon blankt stål och läder tilltalar mig.
  • Jaeger-LeCoultre Memovox, Automatic, 60-tal
  • Jaeger-LeCoultre Master Réserve de Marche, Automatic, 00-tal
och favoriten
  • Ur: Jaeger-LeCoultre Deep Sea Master Mariner, stål, automatiskt urverk, roterbar innerring, Ref. E558, c:a 1969.
  • Band: Hirsch James, kalvläder på gummi, alldeles nytt. Rekommenderas för dykarur på land.
:jlc::):):)

IMG_2836.JPG
IMG_2839.JPG
IMG_2837.JPG
IMG_2838.JPG
IMG_28341.JPG
IMG_28351.JPG
IMG_28401.JPG
Välkommen hem! Och grattis till en utmärkt samling!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Här var forumet för mig. Ny på Klocksnack, men alltid gillat JLC:s klassiska och rena design. Kombon blankt stål och läder tilltalar mig.
  • Jaeger-LeCoultre Memovox, Automatic, 60-tal
  • Jaeger-LeCoultre Master Réserve de Marche, Automatic, 00-tal
och favoriten
  • Ur: Jaeger-LeCoultre Deep Sea Master Mariner, stål, automatiskt urverk, roterbar innerring, Ref. E558, c:a 1969.
  • Band: Hirsch James, kalvläder på gummi, alldeles nytt. Rekommenderas för dykarur på land.
:jlc::):):)

IMG_2836.JPG
IMG_2839.JPG
IMG_2837.JPG
IMG_2838.JPG
IMG_28341.JPG
IMG_28351.JPG
IMG_28401.JPG
Välkommen! Den sista är mysig, jag körde ett race då jag letade efter en sådan men jag hittade tyvärr bara fulrenoverade exemplar så jag gav upp.
 

JesperO

Rolex
Här var forumet för mig. Ny på Klocksnack, men alltid gillat JLC:s klassiska och rena design. Kombon blankt stål och läder tilltalar mig.
  • Jaeger-LeCoultre Memovox, Automatic, 60-tal
  • Jaeger-LeCoultre Master Réserve de Marche, Automatic, 00-tal
och favoriten
  • Ur: Jaeger-LeCoultre Deep Sea Master Mariner, stål, automatiskt urverk, roterbar innerring, Ref. E558, c:a 1969.
  • Band: Hirsch James, kalvläder på gummi, alldeles nytt. Rekommenderas för dykarur på land.
:jlc::):):)

IMG_2836.JPG
IMG_2839.JPG
IMG_2837.JPG
IMG_2838.JPG
IMG_28341.JPG
IMG_28351.JPG
IMG_28401.JPG

grymt - fina klockor - memovoxen - wow! och master mariner är ju lite av en dröm för mig... får nog börja leta mer
är svag för reserve de marchen... särskilt den tidigare versionen på 37 mm - härligt uttryck - dagens på 39 funkar inte alls för mig - proportionerna blir fel.
 

Roger Wilco

Breitling
grymt - fina klockor - memovoxen - wow! och master mariner är ju lite av en dröm för mig... får nog börja leta mer
är svag för reserve de marchen... särskilt den tidigare versionen på 37 mm - härligt uttryck - dagens på 39 funkar inte alls för mig - proportionerna blir fel.

Tack. Ja det har bara blivit så. Memovoxen var i bra skick när jag bytte till mig den, men kronan lossnade så den är servad hos JLC. RDM:en är "sommarklockan" härligt tunn och elegant. Master Marinern köptes lite av "grisen i säcken" men den är helt original utan renovering, men servad och har en otrolig gångnoggrannhet. Den går bara några sekunder för fort/dag, men gör inget med "busstid"! Blev ett lyft med Hirsch James-band; dykargummi (ribbor) på baksidan och kalvläder på ovansidan; dressat men kommer (troligen) inte att spricka pga veck tack vare ribbat gummi som formar sig bra.
 

Roger Wilco

Breitling
Välkommen! Den sista är mysig, jag körde ett race då jag letade efter en sådan men jag hittade tyvärr bara fulrenoverade exemplar så jag gav upp.

Verkar som fransmän "cornered the market" betr Master Mariner; sett flera "mint" eller är de renoverade? Sannolikeheten för oanvända, 40 år gamla klockor...? Tillverkades väl bara typ 1500 ex. om jag kommer ihåg rätt.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
nå vad säger ni om racingband ? själv tycker jag det blev riktigt bra.

IMG_0122reverso.jpg
Jag gillar att växla remmar, som man gör i panerailand. Jag gillar rallyband. Jag gillar reverso, men inte tillsammans. Ibland kanske om man gillar och byta. Reverso och rally är som vatten och olja. Förlåt, men det är min ärliga känsla.
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Jag gillar att växla remmar, som man gör i panerailand. Jag gillar rallyband. Jag gillar reverso, men inte tillsammans. Ibland kanske om man gillar och byta. Reverso och rally är som vatten och olja. Förlåt, men det är min ärliga känsla.
Tycker det är kul att vi är ärliga här på KS, det tål jag. Men vatten och olja, det är ju ändå ett sportur. Sen är det väl min lite märkliga smak med opassande band på fina klockor.
 

Psykel

Patek
Snabba ryck! I eftermiddag kan jag posta i den här tråden som JLC-ägare! Mot Kaplans efter jobbet för att hämta ut ett nyförvärv! :D
Det är som att vänta på jultomten!
 

Psykel

Patek
Tackar! Det är guld, men inget lika fancy som en Reverso som är på ingång! Men den är iallafall en "riktig" JLC och inte "bara" en LeCoultre, den har applicerad "JL" logga och hårkors, vilket är nåt jag verkligen gillar! Hoppas den går någorlunda bra, så jag faktiskt kan bära den bara! :D
 
Topp