• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Psykel

Patek
Vi slår till med en sånhär också! Perfekt tavla under repigt glas.
Snapseed.jpg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Förresten ryktas det om att en strap-stylist kommer att lägga ett extra engagemang i den här tråden. Kanske får vi se vildare lösningar än ödla framöver? Det kanske heter personal strap-dresser?
 

Psykel

Patek
Riktigt trevlig. Hur stor är den och hur är skicket?
GRYM! Grattis och välkommen :)
Tackar! 33,5mm. Skicket är grymt! Tavlan är felfri och den har tappat 1-2 sek på 6 timmar. Kronan är tyvärr utbytt och glaset är repigt och har nån liten spricka, men annars så! Nytt glas och originalkrona + nytt band (vilket förmodligen inhandlas i morgon) så är den riktigt grym sen! Helt sjukt nöjd!
 

Lund

Cartier
Tackar! 33,5mm. Skicket är grymt! Tavlan är felfri och den har tappat 1-2 sek på 6 timmar. Kronan är tyvärr utbytt och glaset är repigt och har nån liten spricka, men annars så! Nytt glas och originalkrona + nytt band (vilket förmodligen inhandlas i morgon) så är den riktigt grym sen! Helt sjukt nöjd!
Nice bra storlek för en sån elegant klocka! Tråkigt med kronan och glaset men kul att du är nöjd :)
 

Psykel

Patek
Allt förutom högblankt är lagom angående band. Det är trots allt ett finur i ädelmetall du köpt. Har min på brun ödla.
Ska åka förbi Klockmaster Fältöversten efter jobbet i morgon. Säljer inte dom flest Hirsch-band i Europa? Dom lär ju ha nåt bra i 17mm! Brun ödla är som sagt mitt förstahandsval, men kanske snubblar över nåt annat kul! @Rozzy får gärna inflika om han vill.
Nice bra storlek för en sån elegant klocka! Tråkigt med kronan och glaset men kul att du är nöjd :)
Med tanke på att jag fick den till hälften av vad liknande ligger ute på ebay och chrono24 för, så är det definitivt värt att byta glas och jaga ifatt en originalkrona!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ska åka förbi Klockmaster Fältöversten efter jobbet i morgon. Säljer inte dom flest Hirsch-band i Europa? Dom lär ju ha nåt bra i 17mm! Brun ödla är som sagt mitt förstahandsval, men kanske snubblar över nåt annat kul! @Rozzy får gärna inflika om han vill.

Med tanke på att jag fick den till hälften av vad liknande ligger ute på ebay och chrono24 för, så är det definitivt värt att byta glas och jaga ifatt en originalkrona!
Ostoppat och tunt är ledorden. Angående krona tror jag de var omärkta? Så jag hade helt klart nöjt mig med en lite smäckrare i rätt stil.
 

Psykel

Patek
Fortfarande sjukt nöjd! Den har fortat sig kanske 10-15 sek sen femtiden i går dessutom, så verkar ju hålla sig inom 30 sek per dygn so far!
Vad kallas det på svenska när indexen inte är applicerade eller målade, utan nedsänkta? Tror dom brukar kallas carved indices på engelska. Karvade? Aja, den har det och det är grymt snyggt! Får ju den applicerade loggan att poppa lite extra! Edit: Graverade index, kanske? Det låter bra!
snapseed-jpg.623659

Blir förresten en försiktig polering av glaset i kväll. Hoppas på att få bort ärret som går rakt över mitten. Man ser den över visarna och loggan, svagt. Den är nog rätt ytlig, så borde nog gå bra!
 
Senast ändrad:

Psykel

Patek
Äsch, lite spam betyder ju bara att man är så där orimligt glad som man kan bli av rätt klocka!
Sa aldrig att det var nåt negativt! ;)
Och ja, sjukt nöjd är jag! Favoritklockan just nu!
17mm mörkbrunt Hirsch Lizard beställt, för övrigt. Det blir nog toppen till att börja med! Får se om jag jagar fatt på nåt mer spännande NOS eller nåt senare. Ett signerat spänne likt detta vore ju inte så dumt heller! Enda jag har hittat kostade dock som halva klockan, så inte helt värt!
35.jpg
 

JLC

Panerai
2-Faktor
För mig är märket tidlösa dressare som aldrig tummat på kvalitet eller fallit för extrema trender eller materialval.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Finns det någon "rundat" reverso likt Tank Cintree/Americaine? Antar att det inte går iom själva reverse funktionen.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Finns det någon "rundat" reverso likt Tank Cintree/Americaine? Antar att det inte går iom själva reverse funktionen.
Jag har letat men jag hittar ingen. Du svarar nog på frågan själv, att själva funktionen att kunna vända på boetten, förutsätter att det är plant. Svagt rundade finns det några märken som har. Cartier som du nämner (fina klockor) och även Frank Muller Long Island.
Jag ska inte spamma den här tråden med för mycket annat, men de nedre är FM. De är dock inte vändbara, men snygga ändå. De övre är de cartier cintree och americaine som du nämner.
IMG_4119.JPG
IMG_4121.JPG
IMG_4124.JPG
IMG_4125.JPG
IMG_4126.JPG
IMG_4127.JPG
 
Blivit lite sugen på en Memovox. Fallit för ref 144.8.94 eftersom den saknar datum och har en bra storlek på 36 mm. Svårt att hitta info men den verkar ha tillverkats från slutet på 90-talet till i början av 00-talet. De tidiga har JLC kl 12 men på de senare har det ersatts av siffran 12 och JLC flyttats ner till den inre cirkeln. Den fanns även med svart tavla och glasbaksida (144.8.94S) men den är svårare att få tag på. Någon som vet mer om referensen? T ex om det var mer än utseendet som förändrades under tillverkningsåren?
IMG_2445.JPG

IMG_2446.JPG
 

Fritz

Omega
Vissa mornar behöver man lite Jaeger till kaffet för att komma igång!
Känns som jag spamar rätt bra i den här tråden! :D
Snapseed.jpg
Fortfarande sjukt nöjd! Den har fortat sig kanske 10-15 sek sen femtiden i går dessutom, så verkar ju hålla sig inom 30 sek per dygn so far!
Vad kallas det på svenska när indexen inte är applicerade eller målade, utan nedsänkta? Tror dom brukar kallas carved indices på engelska. Karvade? Aja, den har det och det är grymt snyggt! Får ju den applicerade loggan att poppa lite extra! Edit: Graverade index, kanske? Det låter bra!
snapseed-jpg.623659

Blir förresten en försiktig polering av glaset i kväll. Hoppas på att få bort ärret som går rakt över mitten. Man ser den över visarna och loggan, svagt. Den är nog rätt ytlig, så borde nog gå bra!
Vilken fin klocka. Å vilken ur tavla. Hela klockan är ju skit snygg. Jag är avundsjuk;) Grattis.
 
Topp