Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stort grattis! Extra kul med ett äkta maskinskrivet cert. Inga plastkort där inte.Dåså! Nu får jag posta här utan att bli utkastad!
![]()
Tack! Grymt nöjd, alltså! Den behöver bara ett roligare band. 17mm mellan luggarna tyvärr, men Hirsch Lizard ska finnas i 17. Brun ödla blir nog riktigt bra på den här! På sikt blir det att byta glas och krona också.Stort grattis! Extra kul med ett äkta maskinskrivet cert. Inga plastkort där inte.
Svart ödla passar nog också bra. Ödla är snyggt, tycker jag.Tack! Grymt nöjd, alltså! Den behöver bara ett roligare band. 17mm mellan luggarna tyvärr, men Hirsch Lizard ska finnas i 17. Brun ödla blir nog riktigt bra på den här! På sikt blir det att byta glas och krona också.
Svart ödla på guldklocka med ljus tavla känns lite för dressat och förtjänstklocka (även fast den är en sådan) för mig. Jag är en jeanskille, och brunt mot blått blir ju alltid snyggt!Svart ödla passar nog också bra. Ödla är snyggt, tycker jag.
![]()
Vintagesvart skinn kanske?Svart ödla på guldklocka med ljus tavla känns lite för dressat och förtjänstklocka (även fast den är en sådan) för mig. Jag är en jeanskille, och brunt mot blått blir ju alltid snyggt!
Mjaaaa... Vi får se vad det blir! Svart kan funka, men nåt annat än ödla då. Ser ju helt okej ut, det som sitter på.Vintagesvart skinn kanske?
Riktigt trevlig. Hur stor är den och hur är skicket?Dåså! Nu får jag posta här utan att bli utkastad!
![]()
GRYM! Grattis och välkommenDåså! Nu får jag posta här utan att bli utkastad!
![]()
Riktigt trevlig. Hur stor är den och hur är skicket?
Tackar! 33,5mm. Skicket är grymt! Tavlan är felfri och den har tappat 1-2 sek på 6 timmar. Kronan är tyvärr utbytt och glaset är repigt och har nån liten spricka, men annars så! Nytt glas och originalkrona + nytt band (vilket förmodligen inhandlas i morgon) så är den riktigt grym sen! Helt sjukt nöjd!GRYM! Grattis och välkommen![]()
Allt förutom högblankt är lagom angående band. Det är trots allt ett finur i ädelmetall du köpt. Har min på brun ödla.Mjaaaa... Vi får se vad det blir! Svart kan funka, men nåt annat än ödla då. Ser ju helt okej ut, det som sitter på.
Nice bra storlek för en sån elegant klocka! Tråkigt med kronan och glaset men kul att du är nöjdTackar! 33,5mm. Skicket är grymt! Tavlan är felfri och den har tappat 1-2 sek på 6 timmar. Kronan är tyvärr utbytt och glaset är repigt och har nån liten spricka, men annars så! Nytt glas och originalkrona + nytt band (vilket förmodligen inhandlas i morgon) så är den riktigt grym sen! Helt sjukt nöjd!
Ska åka förbi Klockmaster Fältöversten efter jobbet i morgon. Säljer inte dom flest Hirsch-band i Europa? Dom lär ju ha nåt bra i 17mm! Brun ödla är som sagt mitt förstahandsval, men kanske snubblar över nåt annat kul! @Rozzy får gärna inflika om han vill.Allt förutom högblankt är lagom angående band. Det är trots allt ett finur i ädelmetall du köpt. Har min på brun ödla.
Med tanke på att jag fick den till hälften av vad liknande ligger ute på ebay och chrono24 för, så är det definitivt värt att byta glas och jaga ifatt en originalkrona!Nice bra storlek för en sån elegant klocka! Tråkigt med kronan och glaset men kul att du är nöjd![]()
Ostoppat och tunt är ledorden. Angående krona tror jag de var omärkta? Så jag hade helt klart nöjt mig med en lite smäckrare i rätt stil.Ska åka förbi Klockmaster Fältöversten efter jobbet i morgon. Säljer inte dom flest Hirsch-band i Europa? Dom lär ju ha nåt bra i 17mm! Brun ödla är som sagt mitt förstahandsval, men kanske snubblar över nåt annat kul! @Rozzy får gärna inflika om han vill.
Med tanke på att jag fick den till hälften av vad liknande ligger ute på ebay och chrono24 för, så är det definitivt värt att byta glas och jaga ifatt en originalkrona!
Får forska i det! Tycker det funkar helt okej med den som sitter, även om den är lite sliten. Bättre än ingen krona!Ostoppat och tunt är ledorden. Angående krona tror jag de var omärkta? Så jag hade helt klart nöjt mig med en lite smäckrare i rätt stil.
?Förresten ryktas det om att en strap-stylist kommer att lägga ett extra engagemang i den här tråden. Kanske får vi se vildare lösningar än ödla framöver? Det kanske heter personal strap-dresser?
Syftade på ett inlägg längre upp som skrevs i varm humor. Jag fortsatte på det spåret.
Äsch, lite spam betyder ju bara att man är så där orimligt glad som man kan bli av rätt klocka!Vissa mornar behöver man lite Jaeger till kaffet för att komma igång!
Känns som jag spamar rätt bra i den här tråden!
![]()
Sa aldrig att det var nåt negativt!Äsch, lite spam betyder ju bara att man är så där orimligt glad som man kan bli av rätt klocka!
Jag har letat men jag hittar ingen. Du svarar nog på frågan själv, att själva funktionen att kunna vända på boetten, förutsätter att det är plant. Svagt rundade finns det några märken som har. Cartier som du nämner (fina klockor) och även Frank Muller Long Island.Finns det någon "rundat" reverso likt Tank Cintree/Americaine? Antar att det inte går iom själva reverse funktionen.
Vissa mornar behöver man lite Jaeger till kaffet för att komma igång!
Känns som jag spamar rätt bra i den här tråden!
![]()
Vilken fin klocka. Å vilken ur tavla. Hela klockan är ju skit snygg. Jag är avundsjukFortfarande sjukt nöjd! Den har fortat sig kanske 10-15 sek sen femtiden i går dessutom, så verkar ju hålla sig inom 30 sek per dygn so far!
Vad kallas det på svenska när indexen inte är applicerade eller målade, utan nedsänkta? Tror dom brukar kallas carved indices på engelska. Karvade? Aja, den har det och det är grymt snyggt! Får ju den applicerade loggan att poppa lite extra! Edit: Graverade index, kanske? Det låter bra!
![]()
Blir förresten en försiktig polering av glaset i kväll. Hoppas på att få bort ärret som går rakt över mitten. Man ser den över visarna och loggan, svagt. Den är nog rätt ytlig, så borde nog gå bra!
Tack! Jag är som sagt sjukt nöjd!Vilken fin klocka. Å vilken ur tavla. Hela klockan är ju skit snygg. Jag är avundsjukGrattis.