• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Ett bra tag sedan denna fick handledstid. Dags att ändra på det!

IMG_2111.JPG

JLC Grande Reverso Rouge

Jag funderar skarpt på att köra min JLC hela nästa vecka! Fast det hänger på om jag får hem mitt band (mörkbrunt Hirsch Lizard i 17mm) i morgon. Fick precis mail om att det är på väg! Tänkte att jag inte ska bära den igen innan den får ett värdigt band, men det är svårt att hålla sig!

Tycker att det finns för många JLC kostymklockor här i tråden :cool:
Även om Reverso har sina rötter i polo räknas den inte som ett riktigt sportsur.
Jag kör lite en tuffare Memevox idag.

_9210640 copy.JPG
Det där är den första JLC jag fastnade för. Har för mig att det var under min måstehamekanisktalarm-period. Räknas den verkligen till Memevox-familjen?

Senast ändrad:
Min DSA heter Master Compressor Memovox Tribute to Deep Sea. Sedan fanns det en Master Compressor Memovox modell också. De hade inget med Master Controll linjen att göra utan tillhörde samma familjen pga urverket.

Navy Seals Alarm har inte ”Memovox” i namnet. Däremot har den sista generation av Memovox urverk.

Jag försökte svara på den fråga @stelah hade ställt. Mellan raderna läste jag att han räknade bara Master Memovox som tillhörande familjen.

Håller med dig, @yonsson att Master har mer med ”1000 hours test” att göra, dock är det lite vilseledande nu eftersom alla klockor från JLC går genom testet men inte alla heter Master.

Så det jag egentligen menade är att Memovox är samma som alarm för JLC.

Senast ändrad:
IMG_8339.JPG
IMG_8435.JPG
IMG_8526.JPG

Får väl passa på att spamma in lite bilder på min sålda Deep Sea Chronograph, även den ligger under Master Extreme-linjen. Älskade den men satan vad den strulade. Det sabbade min positiva syn på JLC.
Den är riktigt cool!
En dum fråga kanske.. men varför dykarbezel om det finns kronograf, de fyller väl nästan samma funktion. Bezeln kanske är mer lättläst under vatten?

Snubblade över denna batteridrivna pärla häromda´n. Låda, certifikat, hangtag samt original läderband (ödla) och spänne.
Förvisso inte unikt men superfränt att allt har hängt med sen 1986.
Bernie Madoff lär ha haft just denna modell.
JLC.JPG
JLC2.JPG
Jättefin och kul med full set. Extra roligt med proviensen även om han hamnade på kant med rättvisan. Kopplingen finanspamp och JLC känns rätt naturlig. Var hittade du den? Fick du ge mer pga proviensn? (är proviensen förankrad?).

Kommer själv hämta upp ännu en JLC idag som jag får återkomma med i tråden. Spännande!

Jättefin och kul med full set. Extra roligt med proviensen även om han hamnade på kant med rättvisan. Kopplingen finanspamp och JLC känns rätt naturlig. Var hittade du den? Fick du ge mer pga proviensn? (är proviensen förankrad?).

Kommer själv hämta upp ännu en JLC idag som jag får återkomma med i tråden. Spännande!
betyder inte proviensn att det ska var knutet till just det objektet, dvs om maddhof hade haft just den klockan, inte att han hade en likadan ? Jag vet alltså inte utan undrar.

Jag snubblade över den under en av mina nattliga "klockräder" via en pantbank. Det stod inte så mycket i beskrivningen, endast märke och kaliber.
Låda och övriga nämnda attiraljer kom som en glad överraskning. Priset var grymt överkomligt:smug:
För att förtydliga: Brenie Madoff har INTE ägt detta ur, jag tyckte det var roligt att nämna att han har haft just denna modell när hans samling i övrigt får en att tappa byxorna. Lustigt att han hade en relativt billig batteriklocka när resten av samlingen bestod av avancerade Patek, ovanliga Rolex kronografer + annat spännande.

Tillbaka
Topp