Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är så grymt bra! Trist att det inte finns mycket variation i dagens Reverso-tavlor.Ett bra tag sedan denna fick handledstid. Dags att ändra på det!
![]()
JLC Grande Reverso Rouge
Den är så grymt bra! Trist att det inte finns mycket variation i dagens Reverso-tavlor.
Hoppsan, där ser man! Har bara kikat på standardutbudet.Tack!
Finns ju massor av variationer
http://www.jaeger-lecoultre.com/ww/en/chronicles/atelier-reverso.html
Satan så giftig den är !Ett bra tag sedan denna fick handledstid. Dags att ändra på det!
![]()
JLC Grande Reverso Rouge
Grattis! Riktigt fin och extra kul med länken.Hej
Den här jag länge fikar efter men inte hittat ett bra ex av, men nu så. Tack Urverket för en smidig och trevlig affär med personlig upphämtning.![]()
![]()
Med vänlig hälsning
Ola G
Det där är den första JLC jag fastnade för. Har för mig att det var under min måstehamekanisktalarm-period. Räknas den verkligen till Memevox-familjen?Tycker att det finns för många JLC kostymklockor här i tråden
Även om Reverso har sina rötter i polo räknas den inte som ett riktigt sportsur.
Jag kör lite en tuffare Memevox idag.
![]()
Tycker att det finns för många JLC kostymklockor här i tråden
Även om Reverso har sina rötter i polo räknas den inte som ett riktigt sportsur.
Jag kör en lite tuffare Memevox idag.
![]()
Den tillhör Master Extreme - linjen (har jag för mig).Det där är den första JLC jag fastnade för. Har för mig att det var under min måstehamekanisktalarm-period. Räknas den verkligen till Memovox-familjen?
Den tillhör Master Etreme - linjen (har jag för mig).
Ja.Full namn blir
Master Etreme Memevox
![]()
Det var ju det jag skrev.Min DSA heter Master Compressor Memovox Tribute to Deep Sea. Sedan fanns det en Master Compressor Memovox modell också. De hade inget med Master Controll linjen att göra utan tillhörde samma familjen pga urverket.
Den är riktigt cool!![]()
![]()
![]()
Får väl passa på att spamma in lite bilder på min sålda Deep Sea Chronograph, även den ligger under Master Extreme-linjen. Älskade den men satan vad den strulade. Det sabbade min positiva syn på JLC.
För att man kan?Den är riktigt cool!
En dum fråga kanske.. men varför dykarbezel om det finns kronograf, de fyller väl nästan samma funktion. Bezeln kanske är mer lättläst under vatten?
Trevlig modell.Snubblade över denna batteridrivna pärla häromda´n. Låda, certifikat, hangtag samt original läderband (ödla) och spänne.
Förvisso inte unikt men superfränt att allt har hängt med sen 1986.
Bernie Madoff lär ha haft just denna modell.
![]()
![]()
Jättefin och kul med full set. Extra roligt med proviensen även om han hamnade på kant med rättvisan. Kopplingen finanspamp och JLC känns rätt naturlig. Var hittade du den? Fick du ge mer pga proviensn? (är proviensen förankrad?).Snubblade över denna batteridrivna pärla häromda´n. Låda, certifikat, hangtag samt original läderband (ödla) och spänne.
Förvisso inte unikt men superfränt att allt har hängt med sen 1986.
Bernie Madoff lär ha haft just denna modell.
![]()
![]()
betyder inte proviensn att det ska var knutet till just det objektet, dvs om maddhof hade haft just den klockan, inte att han hade en likadan ? Jag vet alltså inte utan undrar.Jättefin och kul med full set. Extra roligt med proviensen även om han hamnade på kant med rättvisan. Kopplingen finanspamp och JLC känns rätt naturlig. Var hittade du den? Fick du ge mer pga proviensn? (är proviensen förankrad?).
Kommer själv hämta upp ännu en JLC idag som jag får återkomma med i tråden. Spännande!
My bad. Jag läste slarvigt och uppfattade det som om han ägt just denna klocka.betyder inte proviensn att det ska var knutet till just det objektet, dvs om maddhof hade haft just den klockan, inte att han hade en likadan ? Jag vet alltså inte utan undrar.
Nej, trevlig men perfektion tycker jag inte man kan kalla det? Är den så bra?Nytt in! Classique. Perfection
![]()
![]()