• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Nej, trevlig men perfektion tycker jag inte man kan kalla det? Är den så bra?
Kanske inte perfektion objektifierad, men vad jag verkligen gillar är storleken, tunnheten (den är bara 7mm!), enkelheten etc. Fint med den blå minuträlsen.
Det som skulle kunna vara bättre är kanske lite mer bearbetad tavla, kortare mer klassisk krona. Jag vet inte om jag föredragit romerska index, men siffrorna hade gärna kunnat vara av Breguet typ?
Den är vattentät!
Det är en ref 250.840.862b
IMG_3856.JPG
IMG_3852.JPG
IMG_3854.JPG
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kanske inte perfektion objektifierad, men vad jag verkligen gillar är storleken, tunnheten (den är bara 7mm!), enkelheten etc.
Det som skulle kunna vara bättre är kanske lite mer bearbetad tavla, kortare mer klassisk krona. Jag vet inte om jag föredragit romerska index, men siffrorna hade gärna kunnat vara av Breguet typ?
Det är en ref 250.840.862b
IMG_3856.JPG
IMG_3852.JPG
IMG_3854.JPG
Jo, har suttit och lekt med den men lämnade mig rätt kall. Är väl den obotliga vintagenörden i mig. Upplevde den inte som direkt tunn utan mer normal. Vet du hur tjocka våra andra är?
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Kanske inte perfektion objektifierad, men vad jag verkligen gillar är storleken, tunnheten (den är bara 7mm!), enkelheten etc.
Det som skulle kunna vara bättre är kanske lite mer bearbetad tavla, kortare mer klassisk krona. Jag vet inte om jag föredragit romerska index, men siffrorna hade gärna kunnat vara av Breguet typ?
Den är vattentät!
Det är en ref 250.840.862b
IMG_3856.JPG
IMG_3852.JPG
IMG_3854.JPG
Onekligen en av de bästa Reverso:arna. Jag vet inte om det är en synvilla, men jag har alltid tyckt att 12an och 6an inte ligger i linje med 11an och 1an respektive 5an och 7an. Stavindex är strået vassare.

Bra storlek för övrigt. Grattis.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jo, har suttit och lekt med den men lämnade mig rätt kall. Är väl den obotliga vintagenörden i mig. Upplevde den inte som direkt tunn utan mer normal. Vet du hur tjocka våra andra är?
Det är en del tycks det. Här från en fransman som hittat ett kul exemplar av samma ref som min samt en gammel -Reverso som du och jag har, se bild nedan.
http://www.watchprosite.com/page-wf.forumpost/fi-2/ti-1035103/pi-7387068/

Det är väl urverket tillsammans med avsaknad av sekundvisare som gör det. Cal 846
c468dfe6422950216c024f8021ae5122.jpg
IMG_3857.JPG
home_image_4583223.jpg
 
Senast ändrad:

Dt250

Rolex
Paneristi
Det är en del tycks det. Här från en fransman som hittat ett kul exemplar av samma ref som min samt en gammel -Reverso som du och jag har, se bild nedan.
http://www.watchprosite.com/page-wf.forumpost/fi-2/ti-1035103/pi-7387068/

Det är väl urverket tillsammans med avsaknad av sekundvisare som gör det. Cal 846
c468dfe6422950216c024f8021ae5122.jpg
home_image_4583223.jpg
Varit en jobbig vecka, först blir jag besviken på min 16700 där visarna inte fått samma patina som index och nu tycker jag min Reverso Duo är för tjock.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Tog en lunch idag med en bekant som jobbar på en välkänd klockbutik så jag följde med honom tillbaka till jobbet efteråt och testa lite klockor. Jag har alltid gillat JLC formspråk på Reverso men spontant tyckt de vart för små. Kan erkänna att den enda jag har testat på handleden är @Ernesto röda.

Men kan inte annat än att erkänna att de Reverso som jag provade satt riktigt bra trots att kanske är aningen små. Jag har efter det spenderat delar av kvällen på att titta och läsa på om Reverso på nätet och slutar det riktigt illa så kan det bli dyrt med ett till inköp (men får se till att ha självdisce att vänta lite ;))
Hur som, Reverso växte (billigt talat) idag för mig. Kan mycket väl tänka mig en i framtiden även om min favorit idag kan vara en anning dyr för tillfället.

Och lite bilder såklart på förstahandsvalet :)
IMG_9543.JPG

IMG_9547.JPG
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tog en lunch idag med en bekant som jobbar på en välkänd klockbutik så jag följde med honom tillbaka till jobbet efteråt och testa lite klockor. Jag har alltid gillat JLC formspråk på Reverso men spontant tyckt de vart för små. Kan erkänna att den enda jag har testat på handleden är @Ernesto röda.

Men kan inte annat än att erkänna att de Reverso som jag provade satt riktigt bra trots att kanske är aningen små. Jag har efter det spenderat delar av kvällen på att titta och läsa på om Reverso på nätet och slutar det riktigt illa så kan det bli dyrt med ett till inköp (men får se till att ha självdisce att vänta lite ;))
Hur som, Reverso växte (billigt talat) idag för mig. Kan mycket väl tänka mig en i framtiden även om min favorit idag kan vara en anning dyr för tillfället.

Och lite bilder såklart på förstahandsvalet :)
IMG_9543.JPG

IMG_9547.JPG
Tyckte du den var liten?
 
Kanske inte perfektion objektifierad, men vad jag verkligen gillar är storleken, tunnheten (den är bara 7mm!), enkelheten etc. Fint med den blå minuträlsen.
Det som skulle kunna vara bättre är kanske lite mer bearbetad tavla, kortare mer klassisk krona. Jag vet inte om jag föredragit romerska index, men siffrorna hade gärna kunnat vara av Breguet typ?
Den är vattentät!
Det är en ref 250.840.862b
IMG_3856.JPG
IMG_3852.JPG
IMG_3854.JPG
För mig är en Reverso den ultimata klockan!
 
Funderat länge på att skaffa en Reverso. På något sätt känns det som jag måste ha en i samlingen. Var inne på någon av varianterna silvertavla och arabiska siffror men klickade inte fullt ut med den tavlan. Jag är lite minimalistiskt lagd och det var helt enkelt för många siffror. Till slut bestämde jag mig för en ref 250.3.86 från år 2000. Svart tavla och 18k vittguld i klassiska 23x38mm. Blir en lite mer dressad variant än jag först tänkt men jag gillar tavlan skarpt. Har inte fått klockan än så det blir en lånad bild från nätet.
IMG_2473.JPG
 
Senast ändrad:
Topp