• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Sorry, men den har ska spammas lite överallt idag:
snapseed-jpg.632254

snapseed-jpg.632255

Nu måste jag bara hitta en ny krona! Det ser för övrigt värre ut på bild än i verkligheten. Guldet i skårorna på kronan glittrar på bättre än det verkar.

Har lite svårt för typen när de blir så stora, men 37 borde funka. Är ju i vilket fall ingen klassiskt dressur men har lite svårt för att bestämma mig vad jag tycker. Kräver rätt tjocka band iaf.
Nix, har min lilla rackare på ca 33mm när jag ska köra riktig dressare så det är bra iaf... Denna funkar fint som mellalternativ

Cool! Fler bilder/info?
La upp lite info tidigare i tråden.
Funderat länge på att skaffa en Reverso. På något sätt känns det som jag måste ha en i samlingen. Var inne på någon av varianterna silvertavla och arabiska siffror men klickade inte fullt ut med den tavlan. Jag är lite minimalistiskt lagd och det var helt enkelt för många siffror. Till slut bestämde jag mig för en ref 250.3.86 från år 2000. Svart tavla och 18k vittguld i klassiska 23x38mm. Blir en lite mer dressad variant än jag först tänkt men jag gillar tavlan skarpt. Har inte fått klockan än så det blir en lånad bild från nätet.
IMG_2473.JPG
Lägger upp lite fler bilder när jag fått på ett band.

Gokväll
Någon som hjälpa mig med " när ( årtal eller nått ) JLC använde logotypen på kronorna ??
m.v.h. Birger

Varför jag frågar, har bl.a. sett Memovoxar både med och utan logo på kronorna

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp