Psykel
Pandion
"Urfetma" var ett fantastisk ord som absolut borde finnas med i officiella klockordlistor!Bra exempel på dagens urfetma.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
"Urfetma" var ett fantastisk ord som absolut borde finnas med i officiella klockordlistor!Bra exempel på dagens urfetma.
46,8 x 27,4 mm ska den mäta.Vad mäter den?
Gillar tavlan mer än storleken tyvärr![]()
Hahaha! Näe, privat båtklubb i StockholmKarlslunds marina?
Lätt vänstra. Fadern?Dagens svårt val: fadern eller sonen?
![]()
Den heliga anden..Dagens svåra val: fadern eller sonen?
![]()
Njaaa...Denna är nice, inte min dessvärre, sitter dock helt ok på mina pinnliknande handleder
![]()
Den är grym! Inte min heller tyvärrDenna är nice, inte min dessvärre, sitter dock helt ok på mina pinnliknande handleder
![]()
Njaaa...
Har lite svårt för typen när de blir så stora, men 37 borde funka. Är ju i vilket fall ingen klassiskt dressur men har lite svårt för att bestämma mig vad jag tycker. Kräver rätt tjocka band iaf.Detta är den nya, lutar lite åt den äldre, typ mitten 90-tal, den mäter 37 och är tunnare
jag kör 20 mm på min duo gillar inte när det glappar, men kanske för brett.Fick hem den här lilla godbiten idag. Kom med ett trött strutsband så det åkte av direkt. Men när jag sedan skulle sätta på ett 18 mm svart crocko så blev det trångt. Ska tydligen vara 17 mm.
![]()
Glappa ska det inte göra. Strutsen som satt på var 18 mm men mitt crocko band var så styvt att jag inte fick på det.jag kör 20 mm på min duo gillar inte när det glappar, men kanske för brett.
Nix, har min lilla rackare på ca 33mm när jag ska köra riktig dressare så det är bra iaf... Denna funkar fint som mellalternativHar lite svårt för typen när de blir så stora, men 37 borde funka. Är ju i vilket fall ingen klassiskt dressur men har lite svårt för att bestämma mig vad jag tycker. Kräver rätt tjocka band iaf.
Cool! Fler bilder/info?Fick hem den här lilla godbiten idag. Kom med ett trött strutsband så det åkte av direkt. Men när jag sedan skulle sätta på ett 18 mm svart crocko så blev det trångt. Ska tydligen vara 17 mm.
![]()
La upp lite info tidigare i tråden.Cool! Fler bilder/info?
Lägger upp lite fler bilder när jag fått på ett band.Funderat länge på att skaffa en Reverso. På något sätt känns det som jag måste ha en i samlingen. Var inne på någon av varianterna silvertavla och arabiska siffror men klickade inte fullt ut med den tavlan. Jag är lite minimalistiskt lagd och det var helt enkelt för många siffror. Till slut bestämde jag mig för en ref 250.3.86 från år 2000. Svart tavla och 18k vittguld i klassiska 23x38mm. Blir en lite mer dressad variant än jag först tänkt men jag gillar tavlan skarpt. Har inte fått klockan än så det blir en lånad bild från nätet.
![]()
La upp lite info tidigare i tråden.
Lägger upp lite fler bilder när jag fått på ett band.
Härligt slitet skickNytt band på, ett fint Gucci läder. Vilken skillnad det blev!
![]()
Slitet skick? Det här är ju min nya fina unga Reverso. Denna är i härligt slitet skick!Härligt slitet skick![]()
Den var snäppet värre...Slitet skick? Det här är ju min nya fina unga Reverso. Denna är i härligt slitet skick!
https://klocksnack.se/threads/nytt-projekt-inte-en-jlc-reverso-men.65119/
![]()
![]()