• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Nu har jag fixat ett schysst svart alligatorband till min nya reverso. Väldigt nöjd med tavlan och helheten. Blev visserligen en mer dressad variant än jag först hade tänkt. Definitivt inge OWG klocka för min del, men det är fördelen med att ha flera klockor, då kan man ta ut svängarna lite mer rejält. Klarar t o m Federicos stränga krav på en dressare i podden: liten, tunn, ädelmetall och ingen sekundvisare. :)
5.jpg

976. En grande Reverso. Så om du som jag har en stadog kroppshydda så uppfattas nog denna som betydligt större jämfört med den ”vanliga” storleken på caset.

Gt:n
AC95FAA5-56BE-4B88-A81E-6B59FA9E3EC5.jpeg

Day-daten
9724A33E-E3F8-43C5-922B-9D432EE7E47A.jpeg

976:an
89F8E9C6-1812-4674-AFA2-5ACF14F3EC2C.jpeg

Ah ok. Tack för utförligt svar. Ja nån gång ska jag nog skaffa en Reverso. Har dock aldrig ens provat en. Men kul att veta vad det finns för alternativ :)

Nu har jag fixat ett schysst svart alligatorband till min nya reverso. Väldigt nöjd med tavlan och helheten. Blev visserligen en mer dressad variant än jag först hade tänkt. Definitivt inge OWG klocka för min del, men det är fördelen med att ha flera klockor, då kan man ta ut svängarna lite mer rejält. Klarar t o m Federicos stränga krav på en dressare i podden: liten, tunn, ädelmetall och ingen sekundvisare. :)
5.jpg
Är den vitguld ?

Inte mer än att jag suktat efter en sedan länge då jag tycker den ser rå och cool ut. Är det inte en till salu i säljtråden nu?
Nej inte vad jag hittade efter en sökning, den som finns är en Q183T770, mycket tråkig modell enligt mig. Q178T471 däremot är verkligen en drömklocka. Fanns en kille som hade lagt upp en sån på blocket för ett tag sen. Tog kontakt med honom och frågade om skicket, var prima såklart så jag bad om lite bilder, alla bilderna var suddiga, så jag bad om fler skarpa bilder. Då var det massor med repor och hack/dings osv.. När jag påpekade detta blev killen arg och ville inte sälja längre. Därefter såg jag samma klocka ute på chrono24.

Tillbaka
Topp