Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
en sådan drömmer jag omNi har sett min ultratunna duo, Reverso och Nautilus. Nu visar jag min röda duo... Också ganska tunn
![]()
![]()
![]()
Cartier Santos + JLC Grande Reverso Rouge
https://klocksnack.se/threads/jaege...rap-ostrich-cinturino-struzzo-mm-17x16.74794/Någon som har en pin buckle från jlc i 16 mm till övers, hojta!
Hänger inte med? Söker pin buckle och inte ett strap
Aha, ok. Kolla eBay för mig att jag har sett där nyligenHänger inte med? Söker pin buckle och inte ett strap![]()
Ser helt ok ut av bilderna att döma.
Frågan är väl när den fick service senast.
Gissar att den är för ”lång och trogen tjänst” så be om en bild på baksidan för att kolla om den är graverad.
Var ett bra pris på en fin modell.Den blev såld, den rackarn. Det stämmer! Hittade detta utdrag ur en gammal tråd här på KS;
https://www.worthpoint.com/worthopedia/jaeger-lecoultre-watch-company-1957-169272341
Snyggt. Vad är det för storlek på den?Har inte tjatat om min vintage-guldis i den här tråden på ett tag nu, så håll till godo:
![]()
Tack! Ca 33,5 mm. Gammal förtjänstklocka i solitt 14k guld från 1963. Har även originalbox och garantibevis.Snyggt. Vad är det för storlek på den?
Första posten i detta forumblrjar med att presentera min Jaeger
![]()
![]()
Någon som har nått tips gällande service på jlc i göteborgsområdet? Kollade med Nymans och dom var tydligen tvugna att skicka den till Richemonts!
Jarl sandin likaså å bergströms tog inte ens emot den!
Det kanske är värt att kolla med ställen i Europa som kan göra det inhouse? Vet tyvärr inga namn.Ne chansa gör jag inte! Vill ju inte förstöra något och den förtjänar en vettig service nu!
Helnöjd med den!! Har metalarmbandet också men den gör sig riktigt bra pådet svarta krokodil med röda sömmar jag har påKul att du gillar den!
Blir nog billigare om du skickar till JLC själv, @yonsson gjorde väl det?Ja får nog kolla vidare, eller så blir de, skicka till nymans som sen sammarbetar med richmonts!
Klockan va ju inte direkt gratis så vore jättedumt att göra nått annat! Speciellt ifall man vill låta den gå vidare nån dag!![]()
Jag ringde JLC, de skickade bud som hämtade och lämnade klockan. Det var ett garantiärende men jag hade garanterat inte gått vis AD vid service, ser ingen fördel med det.Blir nog billigare om du skickar till JLC själv, @yonsson gjorde väl det?