• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Ni har sett min ultratunna duo, Reverso och Nautilus. Nu visar jag min röda duo... Också ganska tunn :D

CAB61F70-364E-436D-A178-15E3938C0337.jpg
23C28037-BF8B-4344-B73D-173D3AD8E19D.jpg
IMG_2873.JPG

Cartier Santos + JLC Grande Reverso Rouge

Hej Alla
Jag har gått och kärat ner mig i JLC Reverso. Men då jag bor i Göteborg så finns det ingen som handhåller dessa i butik så jag har inte haft möjlighet att testa storleken/känslan för Klockan. Jag är osäker på storleken och skulle vilja se den "live". Någon här som har något tips på hur jag kan gå till väga?
Kan tänka mig en "klocklunch" på stan om någon har en Reverso GT i Gbg.

Ser helt ok ut av bilderna att döma.
Frågan är väl när den fick service senast.
Gissar att den är för ”lång och trogen tjänst” så be om en bild på baksidan för att kolla om den är graverad.

Snyggt. Vad är det för storlek på den?
Tack! Ca 33,5 mm. Gammal förtjänstklocka i solitt 14k guld från 1963. Har även originalbox och garantibevis.
Edit: Fick den förhållandevis billigt på Kaplans. Tickar på fint, men skulle behöva en orignalkrona och nytt glas. JL-loggan och graverade index är lite extra ovanligt på sånna här klockor, verkar det som. Brukar oftast endast vara Jaeger-LeCoultre (eller bara LeCoultre ifall det är en USA-klocka) och applicerade index på liknande som jag har sett. Även luggarna är lite roligare än dom smala raka man brukar se.

Någon som har nått tips gällande service på jlc i göteborgsområdet? Kollade med Nymans och dom var tydligen tvugna att skicka den till Richemonts!
Jarl sandin likaså å bergströms tog inte ens emot den!

Någon som har nått tips gällande service på jlc i göteborgsområdet? Kollade med Nymans och dom var tydligen tvugna att skicka den till Richemonts!
Jarl sandin likaså å bergströms tog inte ens emot den!

En kvalificerad gissning från min sida är att den måste gå till JLC/Richemont själva med tanke på att det är hyggligt många komplikationer på denna. Möjligt att det går att hitta någon oberoende uris som vågar skruva, men frågan är om det är värt att chansa. Cool klocka det där!

Ne chansa gör jag inte! Vill ju inte förstöra något och den förtjänar en vettig service nu!
Helnöjd med den!! Har metalarmbandet också men den gör sig riktigt bra pådet svarta krokodil med röda sömmar jag har på ☺️ Kul att du gillar den!

Senast ändrad:
Ne chansa gör jag inte! Vill ju inte förstöra något och den förtjänar en vettig service nu!
Helnöjd med den!! Har metalarmbandet också men den gör sig riktigt bra pådet svarta krokodil med röda sömmar jag har på ☺️ Kul att du gillar den!
Det kanske är värt att kolla med ställen i Europa som kan göra det inhouse? Vet tyvärr inga namn.

Ja får nog kolla vidare, eller så blir de, skicka till nymans som sen sammarbetar med richmonts!
Klockan va ju inte direkt gratis så vore jättedumt att göra nått annat! Speciellt ifall man vill låta den gå vidare nån dag! :)

Tillbaka
Topp