Mmm, verkligen. Urverket hade ingen hemma. Försöker hitta en relativt nyservad för att skjuta upp servicen ett tag. JLC vet ju att ta betaltLetat bilder jag tog men hittar fan inte... Men riktigt grym!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mmm, verkligen. Urverket hade ingen hemma. Försöker hitta en relativt nyservad för att skjuta upp servicen ett tag. JLC vet ju att ta betaltLetat bilder jag tog men hittar fan inte... Men riktigt grym!
Har börjat spana efter nästa klocka och kommit fram till att det (förmodligen) blir en Master Compressor. Nu till mitt dilemma: jag tycker att tavlan på 148.8.60 är klart snyggast men funderar på om 37 mm inte är för litet. Jag har förvisso ganska klena handlederna men ändå. Om det inte blir den lockar antingen 146.8.25 eller en 146.8.97. Som ni hör har jag ett jobb att göra och ni får gärna guida mig och kasta input åt mitt håll. Tacksam för alla åsikter! (Bilderna är skamlöst stulna)
![]()
![]()
![]()
Jo tack min pärla ska ju på service inom kort å då måste den ner te holland+ startkostnad på fullservice ligger på 770€ Och antagligen ännu mer då det är en del komplikationer på extreme world! Annars älskar jag master compressor! Min extreme world är 46mm i stl och den känns inte alls stor på armen!Mmm, verkligen. Urverket hade ingen hemma. Försöker hitta en relativt nyservad för att skjuta upp servicen ett tag. JLC vet ju att ta betalt![]()
Cool - då kanske man ska satsa på en Master Compressor då =) Du får gärna dra ett PM när du får ett estimat på servicen, så att jag får en känsla för hur mycket det landar på.Jo tack min pärla ska ju på service inom kort å då måste den ner te holland+ startkostnad på fullservice ligger på 770€ Och antagligen ännu mer då det är en del komplikationer på extreme world! Annars älskar jag master compressor! Min extreme world är 46mm i stl och den känns inte alls stor på armen!
Tycker jag absolut! Fantastisk klocka! Absolut det kan jag göra!Cool - då kanske man ska satsa på en Master Compressor då =) Du får gärna dra ett PM när du får ett estimat på servicen, så att jag får en känsla för hur mycket det landar på.
Svincoolt!Precis öppnat paket och i det låg denna lilla donnan! Reverso Squadra Hometime rosegold limited edition! År 2011 men inte ett märke, helt felfri! Nu ska jag och denna madame mysa resten av kvällen!![]()
![]()
Grymt!Precis öppnat paket och i det låg denna lilla donnan! Reverso Squadra Hometime rosegold limited edition 1 av 500 är nu min! År 2011 men inte ett märke, helt felfri! Nu ska jag och denna madame mysa resten av kvällen! Nu kan jag skicka iväg min Master Compressor på service med gott samvete!![]()
![]()
Tack! Perfekt storlek! Och jag gillar Squadran bättre än den klassiska formen! Detta är nog faktiskt den snyggaste klocka jag sätt live hittils å det är en grym känsla att den nu är min
Bara för att jag var nyfiken så hörde jag av mig till jaeger för att kolla om det fanns ett armband i helguld som passar till denna ifall jag skulle tröttna på gummi och läder! Fick tillbaka ett grattis för klockan och att det finns ett i roseguld till just denna, ich att dom i så fall behöver beställa det hos fabriken bara! Priset för det armbandet...18500 euro
Problemet är väl, att man får gå runt med ena armen i bankfacket,Bara för att jag var nyfiken så hörde jag av mig till jaeger för att kolla om det fanns ett armband i helguld som passar till denna ifall jag skulle tröttna på gummi och läder! Fick tillbaka ett grattis för klockan och att det finns ett i roseguld till just denna, ich att dom i så fall behöver beställa det hos fabriken bara! Priset för det armbandet...18500 euro
Tackar! Idag slog jag till på en relativt nyservad MC och peppen är totalTycker jag absolut! Fantastisk klocka! Absolut det kan jag göra!
Grymt! Mycket bra val! Memovox är oerhört tidlös! Fick också hem en till jaeger idag som du ser ovan Nu vet jag inte hur det är med din ref, men en fantastisk överraskning på min extreme world va tryckknapparna på undersidan, med dom tar det en sekund att byta band! Har ju alligator stål och gummi till min och byter hejvilltTackar! Idag slog jag till på en relativt nyservad MC och peppen är totalTack för hjälpen! (inte bild på mitt ex men samma ref)
![]()
Tackar! Idag slog jag till på en relativt nyservad MC och peppen är totalTack för hjälpen! (inte bild på mitt ex men samma ref)
![]()
Tackar! Idag slog jag till på en relativt nyservad MC och peppen är totalTack för hjälpen! (inte bild på mitt ex men samma ref)
![]()
Till stallet...
![]()
Visst är den braFasiken vet om inte en Classique är världens mest smakfulla ur.
Den finns med diamanter ocksåHar börjat spana efter nästa klocka och kommit fram till att det (förmodligen) blir en Master Compressor. Nu till mitt dilemma: jag tycker att tavlan på 148.8.60 är klart snyggast men funderar på om 37 mm inte är för litet. Jag har förvisso ganska klena handlederna men ändå. Om det inte blir den lockar antingen 146.8.25 eller en 146.8.97. Som ni hör har jag ett jobb att göra och ni får gärna guida mig och kasta input åt mitt håll. Tacksam för alla åsikter! (Bilderna är skamlöst stulna)
![]()
![]()
![]()
Tack för input! Det är spännande att se hur olika man tänker - jag gillar exempelvis inte länken allsDen finns med diamanter också. Nu har du redan bestämt dig, men ändå. Jag tyckte bäst om den översta. Är det den som är 37 mm eller är det samma alla tre? Om 37 mm är för litet eller inte har som bekant med så mycket annat också, inte bara diametern som mått. Hur du kommer att uppleva storleken kan du bara veta när den suttit på armen. Jag kan tänka mig att de grova kronorna förstärker känslan av att vara stor/grov. Sen gillar jag länken också.
![]()
![]()
En kanske dum fråga; om jag vill ha ett äkthetsintyg till min Jaeger - vem kan lösa det då? Helst ser jag att någon i Malmö-området (ev Kphmn) kan lösa det om det går.
Tack!Ta kontakt med JLC Concierge via deras hemsida.
Fick svar direkt: "Jaeger-LeCoultre does not offer an authentication program. However, if you send your timepiece to our manufacturer for repair and they agree to work on it, that is your piece of mind that the piece is authentic."Ta kontakt med JLC Concierge via deras hemsida.
Fin story. "Tyvärr" finns inte Memovox som mindre, men den ska ju vara chunky =)Min farfar startade Blomquist Annonsbyrå som såvitt jag förstår det är Sveriges äldsta reklambyrå som fortfarande är igång (med ett uppehåll under 1900-talet, förvisso). Min pappa mindes att farfar hade två klockor (han gick bort 1965 efter att ha druckit en kvarting Johnnie Walker och rökt tre paket ofiltrerade Prince dagligen i ett par decennier), en Chronographe Suisse i rödguld (som jag har restaurerat och bär emellanåt) och en Memovox som tyvärr har försvunnit någonstans under tidens lopp. Han brukade enligt historien sitta på sitt kontor vid Hötorget och ställa in alarmet så att han kunde sova femton minuter åt gången under längre arbetsdagar.
Någon gång ska jag spara ihop till en modern Memovox, även om jag tycker att Reverso är roligare, som en liten hyllning. De moderna varianterna finns inte i mindre än 40mm, eller hur?
Visst finns det mindre moderna Memovox. Här har du tex en som påstås vara 36 mm:Min farfar startade Blomquist Annonsbyrå som såvitt jag förstår det är Sveriges äldsta reklambyrå som fortfarande är igång (med ett uppehåll under 1900-talet, förvisso). Min pappa mindes att farfar hade två klockor (han gick bort 1965 efter att ha druckit en kvarting Johnnie Walker och rökt tre paket ofiltrerade Prince dagligen i ett par decennier), en Chronographe Suisse i rödguld (som jag har restaurerat och bär emellanåt) och en Memovox som tyvärr har försvunnit någonstans under tidens lopp. Han brukade enligt historien sitta på sitt kontor vid Hötorget och ställa in alarmet så att han kunde sova femton minuter åt gången under längre arbetsdagar.
Någon gång ska jag spara ihop till en modern Memovox, även om jag tycker att Reverso är roligare, som en liten hyllning. De moderna varianterna finns inte i mindre än 40mm, eller hur?