• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

pnt

Rolex
2-Faktor
Large vs medium? Large bars inte så stort som jag förväntade mig.

A63A6EF4-EE50-48A4-9528-FCE7B0486B5E.jpeg


BDD59E54-924F-4EED-B9E0-A68F0EA9D4AB.jpeg
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Man får vrida runt på handleden och titta på boetten i profil. Tycker helt klart designen gör sig bäst i den mindre storleken.

Lädret var väldigt stelt så det var svårt att bilda sig en uppfattning om hur bekvämt de egentligen skulle kunna sitta. Men du har rätt i att den större kändes klumpigare överlag.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Large vs medium? Large bars inte så stort som jag förväntade mig.

A63A6EF4-EE50-48A4-9528-FCE7B0486B5E.jpeg


BDD59E54-924F-4EED-B9E0-A68F0EA9D4AB.jpeg
Det ser ut som att båda funkar. Resten är nog känslan. Prova gärna en ultra thin-modell också. De upplevs aldrig klumpiga eller så tar du den mindre av dessa alternativ så får du balans i både det estetiska och det upplevda.
 
  • Like
Reactions: pnt

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Hejsan Fellow Jägare!!
Har börjat snegla ordentligt åt Reverso squadra hometime i guld 36x50, Hur mycket tycker ni är rimligt att betala för en i bra skick inte för gammal men om man inte köper den ny?? Tacksam för hjälp :)
 
Senast ändrad:

Alarik

Audemars
2-Faktor
Hejsan Fellow Jägare!!
Har börjat snegla ordentligt åt Reverso squadra hometime i guld 36x50, Hur mycket tycker ni är rimligt att betala för en i bra skick inte för gammal men om man inte köper den ny?? Tacksam för hjälp :)

Den är väl inte supervanlig på begagnatmarknaden men du får nog räkna med en hundring (gissning).
Sedan lär den vara ganska svårflippad.
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Den är väl inte supervanlig på begagnatmarknaden men du får nog räkna med en hundring (gissning).
Sedan lär den vara ganska svårflippad.
Tack! Ja det är nog sant! Med den är så himla vacker! Å hade man köpt en klocka för att den ska va lättflippad så hade man köpt en submariner! Men tror också det är runt hundringen som gäller men ville kolla här också så man inte är helt ute å cyklar å kanske gör en riktigt dålig affär!
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Tack! Ja det är nog sant! Med den är så himla vacker! Å hade man köpt en klocka för att den ska va lättflippad så hade man köpt en submariner

Absolut. Om du inte har för avsikt att sälja eller iaf kan vänta in rätt köpare är det ju bara att köra.
Personligen hade jag valt en klassisk reverso i helguld. Den upplever jag som lite mer tidlös. Squadran upplever jag som ett skumt mellanting av sport och dress. Jag gillar den men av ovan anledning vet jag inte riktigt när jag skulle bära den.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tack! Ja det är nog sant! Med den är så himla vacker! Å hade man köpt en klocka för att den ska va lättflippad så hade man köpt en submariner! Men tror också det är runt hundringen som gäller men ville kolla här också så man inte är helt ute å cyklar å kanske gör en riktigt dålig affär!
Skönt attityd! Köper man det man gillar vill man oftast behålla det också.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Yes! Men samtidigt dom jag kollat på ligger hundringen å uppåt! Man vill ju inte slänga pengar sjön heller, därav frågan här:)
Jag har provat en Squadra på NK för några år sedan. Har du provat den? Jag upplevde den som stor, på gränsen till klumpig. Sen köpte jag en ultra thin Reverso som inte är mindre men upplevelsen av att den tar mindre plats än Squadran är påtaglig. Jag vet inte hur du upplevde den när/om du provade den? Här är ett gäng från 40000 kr och uppåt. https://www.chrono24.se/search/inde...oSearchIndex=true&resultview=list&sortorder=1
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Jag har provat en Squadra på NK för några år sedan. Har du provat den? Jag upplevde den som stor, på gränsen till klumpig. Den köpte jag en ultra thin Reverso som inte är mindre men upplevelsen av att den tar mindre plats än Squadran är påtaglig. Jag vet inte hur du upplevde den när/om du provade den? Här är ett gäng från 40000 kr och uppåt. https://www.chrono24.se/search/inde...oSearchIndex=true&resultview=list&sortorder=1
Storleken är inget problem! Dom två klockor jag äger idag är 46mm och ingen av dom känns spec stora, men jag har grova underarmar också! På gott och ont, allt under 40-42 försvinner ☺️

Men runt 40-50 för en i stål och 100-120 för en i guld, skulle det va rimligt, då gör man väll ändå en bra affär? Såklart beroende på skick årtal osv!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Storleken är inget problem! Dom två klockor jag äger idag är 46mm och ingen av dom känns spec stora, men jag har grova underarmar också! På gott och ont, allt under 40-42 försvinner ☺️

Men runt 40-50 för en i stål och 100-120 för en i guld, skulle det va rimligt, då gör man väll ändå en bra affär? Såklart beroende på skick årtal osv!
Lägg till servicekostnad också om det inte medföljer dokumentation på nyligen gjord service, 6000-14000 kr är ett troligt spann beroende på skick och komplikationer.
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Lägg till servicekostnad också om det inte medföljer dokumentation på nyligen gjord service, 6000-14000 kr är ett troligt spann beroende på skick och komplikationer.
Yes det är med i beräkningen, men då är jag inte helt ute å cyklar prismässigt? Segt om man lägger vantarna påen för 110 och så går dom för 80 tex! Endå lite orolig! Den dagen man vill flippa den så vill man ju iaf ha igen pengarna, eller det mesta av dom iaf!
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Har börjat spana efter nästa klocka och kommit fram till att det (förmodligen) blir en Master Compressor. Nu till mitt dilemma: jag tycker att tavlan på 148.8.60 är klart snyggast men funderar på om 37 mm inte är för litet. Jag har förvisso ganska klena handlederna men ändå. Om det inte blir den lockar antingen 146.8.25 eller en 146.8.97. Som ni hör har jag ett jobb att göra och ni får gärna guida mig och kasta input åt mitt håll. Tacksam för alla åsikter! (Bilderna är skamlöst stulna)
700.jpg
1-6.jpg
146_8_97_1_3.jpg
 

Falken

Panerai
Rätt sugen på en Reverso men vet inte vilken (och noll kunskap om Jaeger). Finns det något ”Original” likt Speedmastern? Fick upp ögonen för Reverso i och med Batman.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Har börjat spana efter nästa klocka och kommit fram till att det (förmodligen) blir en Master Compressor. Nu till mitt dilemma: jag tycker att tavlan på 148.8.60 är klart snyggast men funderar på om 37 mm inte är för litet. Jag har förvisso ganska klena handlederna men ändå. Om det inte blir den lockar antingen 146.8.25 eller en 146.8.97. Som ni hör har jag ett jobb att göra och ni får gärna guida mig och kasta input åt mitt håll. Tacksam för alla åsikter! (Bilderna är skamlöst stulna)
700.jpg
1-6.jpg
146_8_97_1_3.jpg
Ingen? :(
 

Moody

Rolex
Har börjat spana efter nästa klocka och kommit fram till att det (förmodligen) blir en Master Compressor. Nu till mitt dilemma: jag tycker att tavlan på 148.8.60 är klart snyggast men funderar på om 37 mm inte är för litet. Jag har förvisso ganska klena handlederna men ändå. Om det inte blir den lockar antingen 146.8.25 eller en 146.8.97. Som ni hör har jag ett jobb att göra och ni får gärna guida mig och kasta input åt mitt håll. Tacksam för alla åsikter! (Bilderna är skamlöst stulna)
700.jpg
1-6.jpg
146_8_97_1_3.jpg
Tyckte den på bild 2 var klart snyggast.:)

Edit: Bild 3 menar jag!
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Har börjat spana efter nästa klocka och kommit fram till att det (förmodligen) blir en Master Compressor. Nu till mitt dilemma: jag tycker att tavlan på 148.8.60 är klart snyggast men funderar på om 37 mm inte är för litet. Jag har förvisso ganska klena handlederna men ändå. Om det inte blir den lockar antingen 146.8.25 eller en 146.8.97. Som ni hör har jag ett jobb att göra och ni får gärna guida mig och kasta input åt mitt håll. Tacksam för alla åsikter! (Bilderna är skamlöst stulna)
700.jpg
1-6.jpg
146_8_97_1_3.jpg
Är det verkligen ingen som sitter på en Master Compressor här, och kan ge ett litet omdöme?
 
Topp