• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Chattras

Cartier
Gott... den är jäkligt bra... ser inte riktigt hur man tröttnar på den... coolare chrono får man leta efter.... ja, finns kanske någon patek eller lange...
Nu hoppas vi att den stannar i Sverige - den har ju onekligen en "historia" bakom sig...
Grattis!
Tackar :). Det finns som helst planer på att skicka denna vidare. Även om jag har en annan kronograf påväg med svart tavla som förhoppningsvis landar i morgon :).
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Dags att lägga in en nyservad Reverso som varit hos JLC:s verkstad i Holland. Vet inte om jag skall sälja den nu, då mycket vatten runnit sedan jag skickade dit den i början av Januari tror jag det var......Oavsett vilket så är den i alla fall jäkligt fin och nyservad!:) Så jag är mycket nöjd!:D
IMG_3794.JPG
IMG_3793.JPG
IMG_3792.JPG
IMG_3789.JPG
IMG_3788.JPG
IMG_3787.JPG

Den där är ju riktigt cool!

Vad finns att berätta om den? :)
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Den är manuell med 40 timmars reserv, 18 K vitt guld, ren och fin - inget datum, ingen sekundvisare eller något annat babbel.....;)

Kan bäras av han, hon o hen....;) Den är med andra ord lagom stor för att vara en riktig kostymklocka, som smiter in bra under skjortan.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Chic.

Ser riktigt bra ut IRL till en mörkblå kashmirtröja eller långärmad stickad tenniströja tillsammans med finare linnebyxor med tillhörande pressveck. Eller varför inte en vit skjorta med uppkavlade ärmar? Avslappnad elegans. De som känner mig vet att denna är väldigt mycket "jag".

image.jpeg


Riktigt nöjd med klockan. Väntar fortfarande på att fotografen ska göra klart bilden för gravyren...
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Vet du vad det är för referensnummer?

Kan inte refen i huvudet, men det är denna modell:

klocksnack.se/threads/jaeger-lecoultre-grande-reverso-ultra-thin-tribute-to-1931-nytt-pris-23-1-nu-billigast-world-wide.45373/

Ska inte blandas ihop med den amerikanska varianten som är limiterad. Den på NK är en vanlig variant bara. Ska kosta någon tusenlapp över 60k.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Är det någon som är OWG med sin reverso? Är reverso en allround klocka eller är de mer dress klocka?
Jag är i dagsläget OWG med min Omega AT men har börjat känna suget efter att sälja denna och kanske istället köpa en reverso ref 3808420.
http://www.jaeger-lecoultre.com/eu/en/watches/reverso/grande-reverso-night---day/3808420.html
upload_2016-6-26_10-50-36.png

Ska inte säga att jag är OWG, men min Reverso är klockan som jag använder mest. Den passar mig och min stil bättre än tex Rolex sportmodeller, som jag haft x antal av. Du badar inte med klockan men det tror jag inte att du tänker göra... Jag festar, jobbar och lever ett vanligt 22-årigt liv med Reverson.

image.jpeg


Den du visar upp har en bra storlek för att vara vardagsklocka - inte för stor och inte för liten. Jag fotade en när jag var nere i Schweiz, för storlekens skull är det bra att se på håll. Tänker du att du ska vara OWG hade jag hållt mig borta från Classique och Grande Taille, för jag tror att de kommer att vara för fjuttiga nu när du är van vid AT.

image.jpeg


Numera finns det flera automatiska, som den du visar upp, i bland annat tre storlekar och där kan du prova Large: http://www.nymansur.com/sortiment/j...aeger-lecoultre-reverso-classic-large-3828420
 

Folke08

Omega
Ska inte säga att jag är OWG, men min Reverso är klockan som jag använder mest. Den passar mig och min stil bättre än tex Rolex sportmodeller, som jag haft x antal av. Du badar inte med klockan men det tror jag inte att du tänker göra... Jag festar, jobbar och lever ett vanligt 22-årigt liv med Reverson.

image.jpeg


Den du visar upp har en bra storlek för att vara vardagsklocka - inte för stor och inte för liten. Jag fotade en när jag var nere i Schweiz, för storlekens skull är det bra att se på håll. Tänker du att du ska vara OWG hade jag hållt mig borta från Classique och Grande Taille, för jag tror att de kommer att vara för fjuttiga nu när du är van vid AT.

image.jpeg


Numera finns det flera automatiska, som den du visar upp, i bland annat tre storlekar och där kan du prova Large: http://www.nymansur.com/sortiment/j...aeger-lecoultre-reverso-classic-large-3828420

Tack för alla info. :)
Ska ta och kika på ref 3828420 också. Får ta mig till Nymans någon dag för att jämföra storlekarna lite då jag aldrig ens klämt på en reverso.
 

Perpetual

Cartier
2-Faktor
Grattis!!! Förbaskat fin!
Skönt att någon äntligen knep den dom låg på K&S (förmodar tufft att det var du) till ett grymt pris - fick smått tarmvred var gång jag såg den annonsen bumpas.
Haha ja håller med, tyckte den var för fin för att inte slå till på. Riktigt mycket bang for the buck! Sitter skönt som fan på handleden och är klassiskt snygg med en klinisk tavla!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ska inte säga att jag är OWG, men min Reverso är klockan som jag använder mest. Den passar mig och min stil bättre än tex Rolex sportmodeller, som jag haft x antal av. Du badar inte med klockan men det tror jag inte att du tänker göra... Jag festar, jobbar och lever ett vanligt 22-årigt liv med Reverson.

image.jpeg


Den du visar upp har en bra storlek för att vara vardagsklocka - inte för stor och inte för liten. Jag fotade en när jag var nere i Schweiz, för storlekens skull är det bra att se på håll. Tänker du att du ska vara OWG hade jag hållt mig borta från Classique och Grande Taille, för jag tror att de kommer att vara för fjuttiga nu när du är van vid AT.

image.jpeg


Numera finns det flera automatiska, som den du visar upp, i bland annat tre storlekar och där kan du prova Large: http://www.nymansur.com/sortiment/j...aeger-lecoultre-reverso-classic-large-3828420
Samtidigt vill man inte göra misstaget du gjorde med en för stor Reverso. De sitter verkligen inte bra nu med sin platta baksida när folk väljer en för stor boett.
 
Topp