• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Hade vart skandal om en klocka som listar $$ hade en sådan detalj för endast dekoration.

Men för att svara på frågan, så är det den lilla visaren som indikerar vart i fasen vi befinner oss (så månen rör sig inte)


Det kunde ju varit en riktigt bit av månen som de använt och då hade man väl godkänt att det bara var dekoration :)

Jag visste att den hade funktion, var bara nyfiken på hur. Har nog aldrig sett den sortens indikation men det är kanske vanligt?

Tycker den mörka månfasen blir så jäkla coolt mot den vita tavlan i övrigt.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Det kunde ju varit en riktigt bit av månen som de använt och då hade man väl godkänt att det bara var dekoration :)

Jag visste att den hade funktion, var bara nyfiken på hur. Har nog aldrig sett den sortens indikation men det är kanske vanligt?

Tycker den mörka månfasen blir så jäkla coolt mot den vita tavlan i övrigt.

Hade vart coolt ha liten bit riktig måne på tavlan :)

Gillar med kontrasterna, var tavlans utformning som gjorde jag köpte denna
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Mitt intresse för Jlc har gått från Reverso till True second, Perpetual calender, Reverso igen och nu är det Master Control date som fångat intresset.
Någon som haft eller provat?
4251AC37-FEA5-41F2-B1F6-A36D721B2D4C.jpeg

Känns som en bra allroundklocka med 39 mm i omkrets, 20 mm mellan luggarna och 8,5 mm på höjden. Tänk om det varit lugholes? :hungry:
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Mitt intresse för Jlc har gått från Reverso till True second, Perpetual calender, Reverso igen och nu är det Master Control date som fångat intresset.
Någon som haft eller provat?
4251AC37-FEA5-41F2-B1F6-A36D721B2D4C.jpeg

Känns som en bra allroundklocka med 39 mm i omkrets, 20 mm mellan luggarna och 8,5 mm på höjden. Tänk om det varit lugholes? :hungry:
@pnt har haft en.
 

Floffen

Panerai
Mitt intresse för Jlc har gått från Reverso till True second, Perpetual calender, Reverso igen och nu är det Master Control date som fångat intresset.
Någon som haft eller provat?
4251AC37-FEA5-41F2-B1F6-A36D721B2D4C.jpeg

Känns som en bra allroundklocka med 39 mm i omkrets, 20 mm mellan luggarna och 8,5 mm på höjden. Tänk om det varit lugholes? :hungry:

Själv sneglat lite på den där (och även kronografen i samma serie). Tycker de är riktigt fina.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Mitt intresse för Jlc har gått från Reverso till True second, Perpetual calender, Reverso igen och nu är det Master Control date som fångat intresset.
Någon som haft eller provat?
4251AC37-FEA5-41F2-B1F6-A36D721B2D4C.jpeg

Känns som en bra allroundklocka med 39 mm i omkrets, 20 mm mellan luggarna och 8,5 mm på höjden. Tänk om det varit lugholes? :hungry:
I 36 mm och med rätt sorts visare, dessa saknar lysmassa, hade den varit riktigt bra. Rätt lik Patek.
 

DrDre

Patek
Mitt intresse för Jlc har gått från Reverso till True second, Perpetual calender, Reverso igen och nu är det Master Control date som fångat intresset.
Någon som haft eller provat?
4251AC37-FEA5-41F2-B1F6-A36D721B2D4C.jpeg

Känns som en bra allroundklocka med 39 mm i omkrets, 20 mm mellan luggarna och 8,5 mm på höjden. Tänk om det varit lugholes? :hungry:

Jag har fingrat på den i butik. Gillar den. Lite mer liv (i brist på bättre ord) än den vanliga och dessutom lite billigare. Kronografen i samma serie är nog allra vassast, men också dyrare.

Som Aurum påpekar, visarna är lite annorlunda. Vet inte varifrån de har fått inspirationen till dem. Man tänker dock inte så mkt på dem i verkligheten som man gör på bild.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag har fingrat på den i butik. Gillar den. Lite mer liv (i brist på bättre ord) än den vanliga och dessutom lite billigare. Kronografen i samma serie är nog allra vassast, men också dyrare.

Som Aurum påpekar, visarna är lite annorlunda. Vet inte varifrån de har fått inspirationen till dem. Man tänker dock inte så mkt på dem i verkligheten som man gör på bild.
Kanske skulle visarna ta över för mycket om de var fyllda med lysmassa? Hur som helst så är det en klocka jag definitivt ska testa nästa gång jag är i Sthlm.

F17238F3-74DD-44D7-8D00-599775786B32.jpeg
 
Mitt intresse för Jlc har gått från Reverso till True second, Perpetual calender, Reverso igen och nu är det Master Control date som fångat intresset.
Någon som haft eller provat?
4251AC37-FEA5-41F2-B1F6-A36D721B2D4C.jpeg

Känns som en bra allroundklocka med 39 mm i omkrets, 20 mm mellan luggarna och 8,5 mm på höjden. Tänk om det varit lugholes? :hungry:
Jag har en men en äldre variant. Helt klart en av mina favoritklockor.
E94BC1A9-20E8-400F-9097-F946F28B163E.jpeg
 
Mitt intresse för Jlc har gått från Reverso till True second, Perpetual calender, Reverso igen och nu är det Master Control date som fångat intresset.
Någon som haft eller provat?
4251AC37-FEA5-41F2-B1F6-A36D721B2D4C.jpeg

Känns som en bra allroundklocka med 39 mm i omkrets, 20 mm mellan luggarna och 8,5 mm på höjden. Tänk om det varit lugholes? :hungry:

Ny förvärv? Grattis!
Jag har säkert provat den 10 gånger i butik och tittat på/läst om den minst lika många gånger men inte kommit tillskott ännu.
Riktigt mycket klocka för pengarna.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Ny förvärv? Grattis!
Jag har säkert provat den 10 gånger i butik och tittat på/läst om den minst lika många gånger men inte kommit tillskott ännu.
Riktigt mycket klocka för pengarna.
Nej tyvärr inget nyförvärv.
Fyller jämnt nästa år och tänkte att detta kan vara en fin födelsedagsklocka till en vettig peng.
Men berätta mer! Hur känns den? Berätta allt och posta bilder om du har! :)
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Mitt intresse för Jlc har gått från Reverso till True second, Perpetual calender, Reverso igen och nu är det Master Control date som fångat intresset.
Någon som haft eller provat?
4251AC37-FEA5-41F2-B1F6-A36D721B2D4C.jpeg

Känns som en bra allroundklocka med 39 mm i omkrets, 20 mm mellan luggarna och 8,5 mm på höjden. Tänk om det varit lugholes? :hungry:
personligen är jag svag för kronografen av samma modell.... mumma, kaka och allt det där... jäklar vad bra den är
 
Senast ändrad:

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Jag kollade på en Reverso med törnlås på Chrono24, det dubbla viklåset kostar 600 Euro och det passande armbandet till detta 300 Euro, summa 900 Euro.
Jag siktar nog på en Reverso som redan kommer med viklås...
Det är ett ekonomiskt bra val!
Jag tycker kanske inte att det är all skillnad i världen, men nu har @Margarinkungen det och inte jag så jag lär få höra det tills jag köper ett o_O:bawling:
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Det stämmer, är ett sånt band som sitter på min. Riktigt snyggt även om jag har funderat på att komplettera med struts eller (blå) alligator.
Då jag själv var sugen och valde lite mellan den du har och den jag slutligen köpte så kändes det som ett givet val med det bandet :) blev dock lite osäker på om det var Tribute eller ej som den hette. Men vad bra, då var jag rätt ute tack :)
Jag har tänkt komplettera min med ett grönt band. Inte riktigt valt viket band ännu.
 
Topp