• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

MJ24

Patek
2-Faktor
Blev riktigt nöjd med det nya bandet från Camille Fournet., så det är värt en bild till!:)
92AE8DC1-8A22-4719-ABB7-04B4662C7550.jpeg
 
:DHej. Ska försöka få ner statistiken på Reverso i den här tråden, även om det är en fantastisk modell på alla vis. ;)

Köpte den här godingen på Bukowskis för några veckor sedan:
https://www.bukowskis.com/sv/lots/1156604-jaeger-lecoultre-armbandsur-35-x-32-mm

Beskrevs som trasig. Öppnade upp boetten nu för att se hur den såg ut, trots låg till obefintlig kunskap i området. Som väntat förstod jag ingenting av det jag såg, men när jag skruvade tillbaka boetten så fungerade skrället o_O

Blev givetvis båda glad och förundrad. Ställde mig själv ett par frågor. Får känslan att det inte går att dra upp den för hand, men det går samtidigt att ställa om både datum och tid, kan det verkligen vara så? När pendeln för självupptaget snurrar låter det som en cykel på rull. Hoppas ni förstår liknelsen. Men ska det vara så?

Misstänker att en service kan vara på sin plats.

Men jag har också försökt läsa på lite om modellen. Har väldigt svårt att söka rätt på information däremot. Är det någon här som vet något mer? Behöver köpa nytt band till den rackaren också, om någon sitter på kunskap om vad den har haft för originalband och spänne? Helt enkelt, vad tusan har jag köpt för klocka?! :D

Bjussar på lite bilder också:
393DDB9E-F910-404E-A57C-8D3011DAFC09.jpeg


2FD80271-9627-412A-BED6-5B4A4B33BC46.jpeg


CDB9237A-1F3A-4ACE-958F-F6D2B942F3FA.jpeg


Finns lite bilder i bukowskislänken övan också.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
:DHej. Ska försöka få ner statistiken på Reverso i den här tråden, även om det är en fantastisk modell på alla vis. ;)

Köpte den här godingen på Bukowskis för några veckor sedan:
https://www.bukowskis.com/sv/lots/1156604-jaeger-lecoultre-armbandsur-35-x-32-mm

Beskrevs som trasig. Öppnade upp boetten nu för att se hur den såg ut, trots låg till obefintlig kunskap i området. Som väntat förstod jag ingenting av det jag såg, men när jag skruvade tillbaka boetten så fungerade skrället o_O

Blev givetvis båda glad och förundrad. Ställde mig själv ett par frågor. Får känslan att det inte går att dra upp den för hand, men det går samtidigt att ställa om både datum och tid, kan det verkligen vara så? När pendeln för självupptaget snurrar låter det som en cykel på rull. Hoppas ni förstår liknelsen. Men ska det vara så?

Misstänker att en service kan vara på sin plats.

Men jag har också försökt läsa på lite om modellen. Har väldigt svårt att söka rätt på information däremot. Är det någon här som vet något mer? Behöver köpa nytt band till den rackaren också, om någon sitter på kunskap om vad den har haft för originalband och spänne? Helt enkelt, vad tusan har jag köpt för klocka?! :D

Bjussar på lite bilder också:
393DDB9E-F910-404E-A57C-8D3011DAFC09.jpeg


2FD80271-9627-412A-BED6-5B4A4B33BC46.jpeg


CDB9237A-1F3A-4ACE-958F-F6D2B942F3FA.jpeg


Finns lite bilder i bukowskislänken övan också.
Grattis! Kul med lite klipp också, posta, posta och posta bilder på na nu
 
Topp