• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

krelleg

Omega
2-Faktor
Tycker den verkar göra sig väldigt bra på mesh, men det kanske är att vara lite väl wild & crazy. :)

Bilder från uhrforum.de:
273A82CA-0E17-4C06-A970-7ED544731337.png
480A8838-DF4A-4880-8DB0-1AFEB459BE8E.png
 

Marshall

Omega
2-Faktor
Tack!
Det är ju grymt snyggt, men jag tycker nog att 2 hade varit rimligt i paritet till vad man får för pengarna (i vart fall vad jag hade kunnat tänka mej betala.)

lite OT så tycker jag JLC sajt är lite märklig, trycker man in referensnumret i strap-finderfunktionen, så får man ju en bild på ett Alligatorband.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Tack!
Det är ju grymt snyggt, men jag tycker nog att 2 hade varit rimligt i paritet till vad man får för pengarna (i vart fall vad jag hade kunnat tänka mej betala.)

lite OT så tycker jag JLC sajt är lite märklig, trycker man in referensnumret i strap-finderfunktionen, så får man ju en bild på ett Alligatorband.
Yes helt enig, tror bandet skulle kosta 240 euro om man skulle kunnat beställa direkt ifrån JLC. Slog in refen till MEMOVOX TRIBUTE TO POLARIS 1965 är väl 22 mm (?) men samma band. https://www.jaeger-lecoultre.com/eu/en/watches/strap-selector.html?channel=my&reference=JLQ2002550
 
Tack :) Nope har inte testats något annat band på dessvärre. Men lite komiskt att du frågar för idag gick jag inom och skulle bara frågade vad priset var på ett OEM band. Det är nämligen skit dålig kvalitet egentligen , men jag beställde ett likaväl korkad som jag är. Angående storleken hade jag väl önskat att den var 40mm. Men Storleken på boetten är inte mitt största problem utan det är dom långa bandhornen som tar mycket yta på mina ganska taniga handleder (16.5 cm). Men den är nästan perfekt och jag bryr mig inte om detta då det blir en petitess i sammanhanget. Tavlan är helt makalöst bra!

Vad mäter den lugg till lugg? Har också 16,5cm handleder vilket jag tycker försvårar urvalet när det kommer till kronografer
 
Jag tror den är 50 mm och Det är väl lika mycket som en stål Sub. Jag tycker som sagt inte detta är ett stort problem.
C5D67E89-DE7B-4C4F-BE1F-898082D88B02.jpeg
5E1B19B3-5D0A-4680-A347-71EA5923FED1.jpeg
Nej den där hör hemma på din handled. Jag är sugen på en speedmaster eller polaris kronograf. 47 respektive 48mm mellan luggarna. Gillar generellt polarisen mer men föredrar pushers som på speedyn.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Nej den där hör hemma på din handled. Jag är sugen på en speedmaster eller polaris kronograf. 47 respektive 48mm mellan luggarna. Gillar generellt polarisen mer men föredrar pushers som på speedyn.
Skulle jag köpa ytterligare en kronograf hade jag nog gått för en zenith el primero 38mm. Har lite ambivalent förhållande till speedmaster men hade nog gått för FOIS isf.
 

Dhx

Omega
Har på senare tid fått upp intresset för JLC, finns där någon själ på forumet som sitter på en JLC REVERSO i ultra thin format (alla modeller av intresse) som kan tänka sig att visa en bild? Tack!
 

Björn.W

Omega
2-Faktor
Om man kikar på en tank och önskar en mindre och nättare modell(tänk 36mm DJ). Vad bör man titta på då? Börjat tycka de ser väldigt trevligt ut med dressade tankar.
 
Topp