• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

MJ24

Patek
2-Faktor
Jag hoppas att jag lägger denna, min första skapade klocksnack-tråd på rätt ställe nu!

Min JLC Atmos cal 560 har stannat 😢.

Då det är ett mycket känsligt bordsur, som jag helst inte vill skicka någon stans (original-schatull saknas), har jag förhoppningar om att kunna serva den hos någon urmakare inom köravstånd från Norrköpingstrakten.

Försökte gräva i gamla trådar och hittade att ev. Tofts urmakeri kunde serva Atmos, men Falun är ju en bit i väg... Vet någon om det finns en uris som åtar sig denna typ av ur i mitt område?

Som alternativ har jag ju att fysisk åka med klockan till Nymans, som jag antar i sin tur skickar den till Schweiz. Men går det lösa inom landets gränser är det ju förmodligen både billigare och smidigare.

Bjussar på en bild på skönheten:

IMG_20230821_210940.jpg
Har du kollat med JLC direkt via deras hemsida?
De har även transportservice du kan köpa till (inkluderar även förpackningsmtrl. / försäkrad frakt) där budfirma hämtar upp och lämnar igen hos dig.
Jag vet att det fungerar mycket bra för armbandsur eftersom jag använt tjänsten själv, men jag har inte kunskap om det fungerar / finns att tillgå för Atmos.
 

K-A

Omega
2-Faktor
Har du kollat med JLC direkt via deras hemsida?
De har även transportservice du kan köpa till (inkluderar även förpackningsmtrl. / försäkrad frakt) där budfirma hämtar upp och lämnar igen hos dig.
Jag vet att det fungerar mycket bra för armbandsur eftersom jag använt tjänsten själv, men jag har inte kunskap om det fungerar / finns att tillgå för Atmos.
Låter intressant med en budlösning! Hemsidan hänvisar till AD så jag har mailat Nymans nu, får se vad de svarar...
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Låter intressant med en budlösning! Hemsidan hänvisar till AD så jag har mailat Nymans nu, får se vad de svarar...
Jag tog direktkontakt med JLC service och löste det den vägen. Nymans lär skicka klockan till JLC center i alla fall och det blir nog dyrare, och tar längre tid, att gå via Nymans.
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Jag hoppas att jag lägger denna, min första skapade klocksnack-tråd på rätt ställe nu!

Min JLC Atmos cal 560 har stannat 😢.

Då det är ett mycket känsligt bordsur, som jag helst inte vill skicka någon stans (original-schatull saknas), har jag förhoppningar om att kunna serva den hos någon urmakare inom köravstånd från Norrköpingstrakten.

Försökte gräva i gamla trådar och hittade att ev. Tofts urmakeri kunde serva Atmos, men Falun är ju en bit i väg... Vet någon om det finns en uris som åtar sig denna typ av ur i mitt område?

Som alternativ har jag ju att fysisk åka med klockan till Nymans, som jag antar i sin tur skickar den till Schweiz. Men går det lösa inom landets gränser är det ju förmodligen både billigare och smidigare.

Bjussar på en bild på skönheten:

IMG_20230821_210940.jpg
Skriv gärna sen hur det löste sig. Frän klocka.
 

K-A

Omega
2-Faktor
Jag tog direktkontakt med JLC service och löste det den vägen. Nymans lär skicka klockan till JLC center i alla fall och det blir nog dyrare, och tar längre tid, att gå via Nymans.
Du har helt rätt. Fick till svar av Nymans att klockan skickas till JLC och att den fysiskt måste lämnas in i Sthlm. Ska kolla spåret med Jocke på time to talk innan jag kollar med JLC direkt.
 

DrDre

Patek
Senast ändrad:

JeJej

Omega
2-Faktor
Här kommer bilder på den nya Polaris. 15 5000 Euro och gjord i titan.

Själv är jag, utifrån bilderna, lite tveksam till färgsättningen men resten är snyggt.


BB0EA4EC-FFB0-447C-B0BB-A11EA0281B5C.jpeg


47FB409E-6666-48D7-91DD-105343DA54BA.jpeg

Titan? På hemsidan står det stål
 

David71

Rolex
2-Faktor
Här kommer bilder på den nya Polaris. 15 5000 Euro.

Själv är jag, utifrån bilderna, lite tveksam till färgsättningen men resten är snyggt.


BB0EA4EC-FFB0-447C-B0BB-A11EA0281B5C.jpeg


47FB409E-6666-48D7-91DD-105343DA54BA.jpeg
Skillnaden mellan cal 751 och 761 är att man på 761 får sekundvisare kl 9. På den förra Polarisen med cal 751 så var det timvisare kl 9.

Tycker den nya lösningen är bättre.

Här är den gamla Polarisen:
Jaeger-LeCoultre-Polaris-Chronograph-Blue-dial-9028480-Review-2 (1).jpg
 
Senast ändrad:

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Vad jag kan se så har de äntligen ändrat så att vänstra subtavlan visar normalsekunder och högra kronografminuter.
Tidigare hade man ingen normalsekundindikering utan vänstra tavlan visade kronograftimmar.
(Om jag inte missminner mig😉)

Ok, tvåa på den!!

Detta var något jag efterlyst och det blir definitivt bättre!
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Här kommer bilder på den nya Polaris. 15 5000 Euro.

Själv är jag, utifrån bilderna, lite tveksam till färgsättningen men resten är snyggt.


BB0EA4EC-FFB0-447C-B0BB-A11EA0281B5C.jpeg


47FB409E-6666-48D7-91DD-105343DA54BA.jpeg

Jag gillar färgerna och fume-viben. Blir bra djup i tavlan.
 
Topp