Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tänkte ta jaktlicens, Stockholm, rekommendationer?
Någon som avhjälpt vilt på senaste?
Just så heter det, blandade säkert ihop begreppet med vapenlicens. Hur som haver: jag vill helst ta det på kvällstid just för att lära mig mest men är rädd för att helgkursen är det som är mer görbart i detta skede av mitt liv jag tar dock tacksamt emot tips/förslag/rekommendationer på båda alternativen.det heter jägarexamen, och vill du ha det på kvällstid typ studiecirkel ( där lär du dig mest ) eller en snabbkurs över en helg ( du betalar mer men är nästan garanterad din examen ) ?"!?
Vad ska jag köpa för hagelgevär?
Skjuta grannen. Jaga, såklart? Tänkte om någon har ett tips på vad jag som nybörjare med hyfsat färsk examen bör sikta in mig på för hagelbrakare. Klass 1 är införskaffad redanVad ska du göra?
Tack En Blaser F3 är något utanför budget. Tänkte lägga max 10k (måste ju ha råd med klockor också)beror på om du vill köra klass, modernt eller status.
Klass : en sbs, förhöjt nöje om det är kaliber 20
Modernt : en bock alt halvauto kal 12
Status: En drilling alt en Blaser f3 el något Italienskt.
Tack för tipset!Viktigast är att bössan passar dig, sen är det skitsamma om det är en svs, bock, drilling el halvis.
Men testa grundligt, gärna med olika klädesplagg innan köp.
Tack för tipset!
Vad ska jag köpa för hagelgevär?
Min ultimata drömuppställning!
En 6,5 eller .308 med bra kikare för den mesta kuljakten. Älg, rådjur, bäver, toppfågel osv.
En 45-70 med rödpunkt till allt "tyngre".
Vildsvin, björn, älg.
Min avkapade hagelbössa till de gånger jag går i skogen och skjuter om det dyker upp något kul.
En halvauto hagel för fågeljakten.
Gås och övrig sjöfågel.
En ruger 10/22 för så kallad övning.
Dvs billig lek.
Jag måste satsa på mina vapen igen!
Fan du borde du komma ner till mig då du precis raddade upp min garderob, typ.
Blasr r8 308/9,3 ink 2 dämp stalon, 3 kikare och en dfa 75, zeiss v8 x56, trijicon 1-4 och x56:an.
Marlin GG JM stämplad i 45-70 ink aimpoint och en trijicon.
Merkel 96k klass 1 ink en micro 2:a, nämnde du dock ej ;-)
Beretta Black Editon 686 Pro
En costum 700p i acis chassi ink trijicon 5-20 men en pmII är besälld.
Remington 11-87 för allt kladd i lera vid kusten .
Du kommer inte bli besviken på PMII
Jo det blev ett par med åren.Jaha, hade inte en aning om att FM körde Schmidt O bender.
Ja då har du ju ett par minuter bakom tuben