• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jakt, får livet värt att leva.

Lite lördagsjakt :cigar:
image.png

Klarade det utan marginal. 60/70 rätt. Satte dock alla skjutprov på första försöket så nånting kan man. Nu skall det botaniseras i vapen och utrustning. Funderar initialt på en Beretta Silver Pigeon och en Tikka T3x inkl sikte och dämpare. Är öppen för förslag på kulvapen men Berettan är mer eller mindre spikad.

Klarade det utan marginal. 60/70 rätt. Satte dock alla skjutprov på första försöket så nånting kan man. Nu skall det botaniseras i vapen och utrustning. Funderar initialt på en Beretta Silver Pigeon och en Tikka T3x inkl sikte och dämpare. Är öppen för förslag på kulvapen men Berettan är mer eller mindre spikad.

Vad ligger t3x på i standard utförande? Kan tänka mig att den är dyrare än t3 i specielurförande. Köp i såfall den äldre, nyare är inte värd för de små uppdateringarna :) beretta är ett bra val.

Beträffande dämpare skulle jag satsa på en stalon whisper, otroligt fina svensk tillverkade ljuddämpare. Budget på sikte? Jag kör en Leupold vx-r 3-9x50 vilket jag kan rekommendera. Ett annat alternativ är typ ett drevsikte, 1-3, 1-4 och ett högre förstorings sikte vid ex toppfågel :)

Min fina betta ;)
image.jpeg

image.jpeg

Senast ändrad:
Köpte själv en beggad Beretta beretta 686 silver pigeon och en beggad Sako 75 SS. Är typ som att köpa en rolle, bra skit som är lite dyrare att köpa men som kan säljas för samma peng om man skulle ledsna (hade även lite flyt med priset när jag köpte de). Sen köpte jag belyst Zeiss diavari på kampanj. Allt är över min förmåga och behov men lätta saker att sälja och håller värdet bra. So far efter några år har jag aldrig haft en tanke på att byta. :)

Efter sedvanlig prövotid hos farbror polisen har följande paket landat:
- Browning X-Bolt .308 med stalon Whisper dämpare och Vortex 3X10-56
- Harris BiPod S-25C
- Vanguard 231C
Nu jäklar ska jag nöta in prylarna!
714038af468af6a41e3a0c8dcd0dc88c.image.750x422.jpg
Harris s-25.JPG

Vanguard hugger 231c.JPG

Tjusigt!
Ni som tikka och browning, hur kommer det sig att ni valde just de bössorna?
Jag valde Browning framförallt för att den går att plundra i säkert läge och för att jag verkligen gillade stock och avtryck.
Har skjutit en del med Winchester, Sako och Tikka och jag gillar de, men X-bolten var den som föll mig på läppen.
I slutändan var det som att köpa en klocka: Man provar, klämmer och känner och väljer den produkt som passar ens kriterier och målbild. :)

Tjusigt!
Ni som tikka och browning, hur kommer det sig att ni valde just de bössorna?
Tikka är väldigt bra price/performance. Men jag skulle nog köpt en Sako om jag köpt idag. Tikkan (en T3a stainless) har iofs varit klanderfri i 15 år men magasinet är i plast. Men ibland går jag och drömmer om en Blaser...

Amerikanska bössor ger jag inte mycket för. Har iofs en ruger 10/22 varmint för plinkande :)

Tikka är väldigt bra price/performance. Men jag skulle nog köpt en Sako om jag köpt idag. Tikkan (en T3a stainless) har iofs varit klanderfri i 15 år men magasinet är i plast. Men ibland går jag och drömmer om en Blaser...

Amerikanska bössor ger jag inte mycket för. Har iofs en ruger 10/22 varmint för plinkande :)

och få slutstycket på näsan? :hungover:Blaser är vapnets Apple :hilarious:;)

Tillbaka
Topp