Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar!Fasiken va avis jag blir!! Aldrig lyckats överlista en skogsfågel.
Grattis
Vad har du beställt då?Om någon av er är sugna så ligger dessa skönheter ute, slå till innan jag ändrar mig ;-)
https://www.blocket.se/Uppsala/Krieghoff_dubbelstudsare_samt_drilling_76125539.htm
Vad har du beställt då?
En dubbelstudsardrilling så klart, måste värna om de få platser man har i skåpet
Den på blocket för 128' ?
Fällan uppsatt idag av person som har alla tillstånd klara för skyddsjakt samt övrig korrekt utrustning för omhändertagande efter fångst nu är det bara att ”vittja” morgon o kväll och ringa och när det dags.Det där löser du med en grävlingsfälla och 22lr, andra lösningar kan tas via PM
Ska vi ordna en GTG med grävlingsbiff kanske
Hej på er! Premiär för mig i denna tråd, sitter och pluggar till jägarexamen just nu.
Tänkte kolla om någon av er kan upplysa mig hur vapenlicenser funkar i praktiken. Jag har förstått att man måste ha godkänt prov och en licens för varje vapen du äger samt vapenskåp och övrig formalia på plats. Men hur funkar det i praktiken? Om jag går in i en jaktaffär och vill köpa ett vapen, ansöker jag om licensen på plats och får hämta ut vapnet först när polisen godkänt min licens? Eller ansöker jag om licens för ett vapen i en viss klass och sedan kompletterar med serienummer osv. när Polisen godkänt ansökan och jag hittat det vapen jag vill köpa?
Ursäkta om min undran på något sätt är otydlig.
OK Så då är steg ett i sitt första vapenköp att ordna med vapenskåp alltså. Tackar för infonOch innan allt det som är skrivet kan ske så ska du ha ett godkänt skåp, vid första ansökan skall även kvitto bifogas beroende på handläggare.
När du sedan är klar med den första licensen så räcker det att skriva skåpet beteckning på ansökan för vapen nr 2 till 6.
OK, låter ju smidigt. Hur sjutton gör de som säljer begagnade vapen privat via blocket då? Blir det långdragna affärer då eller hur funkar det?Du fyller i ansökan när du köper (lägger handpenning på) ett specifikt vapen, sedan hämtar du ut det när du fått licensen. Vapenhandlaren hjälper dig fylla i ansökan, så du behöver inte veta mer än vad du vill köpa
Inga problem alls. Man fyller i en blankett, skickar in den till polisen, säljaren skickar in din original licens, du pröjsar en avgift och väntar.OK Så då är steg ett i sitt första vapenköp att ordna med vapenskåp alltså. Tackar för infon
OK, låter ju smidigt. Hur sjutton gör de som säljer begagnade vapen privat via blocket då? Blir det långdragna affärer då eller hur funkar det?
O väntar o väntar o väntar, typ 10v just nu i SthlmInga problem alls. Man fyller i en blankett, skickar in den till polisen, säljaren skickar in din original licens, du pröjsar en avgift och väntar.
Usch minns hur det var, 1a bössan tog13v innan jag fick hämta ut. Senaste tog 2,5v då var jag glad.O väntar o väntar o väntar, typ 10v just nu i Sthlm
Ett tag hade vi >20v här i Växjö. Då såg jag till att alltid ha minst en licensansökan inne. Så nu sitter man med en jävla hög vapenO väntar o väntar o väntar, typ 10v just nu i Sthlm