• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jakt, får livet värt att leva.

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Yes,
Sauern och Browningen känns liknande och funkar bägge när jag lägger an. Sauerns slutstyckesgång känns dock vassare.

Har inte hittat någon butik i Stockholm som har Mausern inne :/
Håller med om Sauers slutstyckesgång. Den är underbar.
Jag är på G att köpa en beg 202. Beställer nog på måndag.
 
  • Like
Reactions: Wi

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Yes,
Sauern och Browningen känns liknande och funkar bägge när jag lägger an. Sauerns slutstyckesgång känns dock vassare.

Har inte hittat någon butik i Stockholm som har Mausern inne :/
Vill också klämma på Mausern. Verkar stabil. Säg till om du hittar nån butik som har den.
 
  • Like
Reactions: Wi

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Nu när man har hus i Cape Coral så får vi ju kolla på lite andra typer av jakt http://www.alligatorhuntinginflorida.com/
I Florida är de en smula mer liberala i synen på vapen och där finns en kompakt ”eftersöksbössa” https://www.cheaperthandirt.com/pro...d&refType=&from=fn&ecList=7&ecCategory=120244
Minns fortfarande när min gamla amerikanske kollega med glädje berättade hur han och hans polare i Georgia brukade skjuta coyotes från pickup trucks med M16.
 

kungmikael

KS Explorers Club
2-Faktor
Var brukar ni kika vapen och vettiga tillbehör på nätet? Är inte så jätteimponerad av jakt.se t.ex.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Blev en ny studsare i alla fall. Kul. En 202 m 404-tshirt.
6ED9F44E-B59D-4F5E-9FF5-1E3C4E519604.jpeg
FB343075-4B87-4429-AC6B-B12DAD9E1E82.jpeg
 
  • Like
Reactions: Wi

Wi

NLA
2-Faktor
Fick bägge bössorna i veckan, så hela helgen spenderades på skjutbanan.

Avbokade mausern som jag bokat då jag tyckte Sauer 100 kändes bättre. De är näst intill identiska, men Sauern känns snäppet vassare. Rätt nöjd med träffbilden på 100m, hål i hål i hål ;)

55B020E7-96D9-42A2-8B57-E477B9650771.jpeg
D5F7699A-3214-48B7-B4FB-F72B4F0F9DC3.jpeg


Berettan skötte sig den med. Inget oväntad där.
D111DCA7-A5E4-4ECE-967B-D9627AC490F7.jpeg

A205BF35-5BF4-49A8-B091-6305EDAD5151.jpeg
 

Häggvik

Omega
Det får plats lite skytte i tråden också va?
Sköt min första tävling i nordisk trap i lördags, tänk att banor kan kännas så olika när måtten är samma. Gick inget vidare dom tre första serierna: 17, 18, 18, men fjärde serien överraskade jag mig själv med 25!
Någon mer som krossar duvor?
 
Topp