• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jakt, får livet värt att leva.

Paketöppning :)
Inte lika bra optik som mina Zeiss/Swarowski men bättre anpassat för kikarfält.
D82EE283-FE31-48D7-8BB4-9CD991858493.jpeg
C6B70A1E-05AF-40A6-AEA7-1EC69C0EC5D5.jpeg
15272008-CCA3-43D2-BFC9-C4CFFE5E5203.jpeg
791F33CD-7AF5-44ED-AD35-9B563A564BB0.jpeg
Skoj! Vilken bössa hamnar detta på?

Ingen upphetsande bössa än, bara tikkan som jag ska växla mellan zeiss/vortex tänkte jag. Funderar på att ”bygga om” garderoben. Tröttsamt med max 6 pang och 20v handläggningstid. Vill egentligen bara ha en till bössa, en 308 Rem 700 med lämplig pipa som funkar till fältskytte och jakt. Tikkan funkar men jobbigt att byta kikare. Nu måste jag ”rotera i garderoben” för att få till det.
Körde några skott idag på 100m. Fick en riktigt bra träff på en tavla och hyfsat på en annan. Hade satt upp lite luftgevärstavlor.

FE06160F-9919-4FFA-BA31-8A2E5A982843.jpeg

17E05C24-9CFB-41A7-9575-D90D57DA7E9C.jpeg

Senast ändrad:
Kan rekommendera från Härkila både modellen Trapper master gtx 9” samt Big game gtx 10”, så slipper ni köpa vandringskängor á Meindl. Känns som att gå i skogen med sneakers och väldigt funktionella.

Kan rekommendera från Härkila både modellen Trapper master gtx 9” samt Big game gtx 10”, så slipper ni köpa vandringskängor á Meindl. Känns som att gå i skogen med sneakers och väldigt funktionella.
Värt att pröva, har en viss dragnings kraft till Härkilas sortiment. Dock så är jag väldigt nöjd med mina Meindel kängor. Har lagt många mil med dem under minst 5 år och de lär stå pall för några till.

Kul, har du tips om klädsel, ska själv dit om några veckor.
Regn- och vindtätt.... :)
Körde själv med en underställströja och sen jaktstället - lite kallt i början men sedan började promenaden upp- och nedför kullarna. Höga kängor alt. gaiters för det var ganska hög vegetation där jag gick och rejält blött där. Min största miss i klädväg var att jag inte hade helt vattentäta handskar.

Regn- och vindtätt.... :)
Körde själv med en underställströja och sen jaktstället - lite kallt i början men sedan började promenaden upp- och nedför kullarna. Höga kängor alt. gaiters för det var ganska hög vegetation där jag gick och rejält blött där. Min största miss i klädväg var att jag inte hade helt vattentäta handskar.
Ok det är ingen myt med vädret då...
Vattentäta handskar var ett nytt tips, tackar för det.

Tipsar om serien Meateater som det finns en säsong av på Netflix. Verkar vara en vettig produktion.
Nu börjar man bygga upp ordentligt sug efter älgjakten på hemmamarken. Kan det bli måndag nu tack!

Tillbaka
Topp