Hänger på!Vart i landet är det? Är det runt Stockholm/Enköping kan jag hälpa dig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hänger på!Vart i landet är det? Är det runt Stockholm/Enköping kan jag hälpa dig.
Vart i landet är det? Är det runt Stockholm/Enköping kan jag hälpa dig.
llesurk vad är det för kalibrar?”Finns det bly i luften finns det hopp”
Jisses!
Där har du ett ”montage” Ett bogmontage på en galt jag fick hem i somras
Hallå!llesurk vad är det för kalibrar?
Här blir det en .30-06 som plockas fram ur skåpet. Växlar mellan den och en .308.Hallå!
Den övre är en 45-70
Den undre är 358 NM
Riktigt fina kalibrar. Smäller en del. Kommer att ta med bägge till älgjakten, hade tänkt köra med 358 NM men, basens till mitt QR fäste på bössan var slitet så jag har efter samtal med vapensmeden kommit fram till att det måste bytas. Men det blev restnoterat. Sitter och väntar på att paketet ska komma.
Men jag går med hund så 45-70 fungerar bra det med.
Vad jagar du själv med?
Härligt!Här blir det en .30-06 som plockas fram ur skåpet. Växlar mellan den och en .308.
Bra tryck, är den undre 358? Tänkte använda min 358 nu på måndag och se om älgarna visar sig”Finns det bly i luften finns det hopp”
Stämmer bra det kul att det finns en 358 NM broder härBra tryck, är den undre 358? Tänkte använda min 358 nu på måndag och se om älgarna visar sig
Härligt!
Sålde min 30-06 förra veckan, bra kaliber men jag vill ha någon annat.
Har börjat kolla i rakrepiterings träsket nu... funderar på R8 eller helix. I 308 eller 8x57.
Stämmer bra det kul att det finns en 358 NM broder här
Har haft min ca 10 år. Väldigt nöjd! Är bara längden på pipan som är lite besvärlig ibland. Kört en del med oryx 16.2 kulorna men tycker få ut mer av bössan med 20,1 grams kulorna. Upplever nästan att bössan blir lite lugnare att skjuta med då kulan blir lite långsamt men tyngre. Samt bättre effekt i djuren.
Väntat hela dan, förgäves. Nya tag imorgon.Någon mer som väntar på älg?
Engelsons harish vad du söker. Mjuka och sköna. Bra krage.Jag jagar inte men söker en typisk jaktskjorta att mysa runt i på landstället. Vart kan man hitta en relativt billig sådan? 300 riksdaler är väl rimligt. Har tittat XXL men de erbjuder bara bomull-polyesterblandningar eller relativt dyra skjortor. Jag vill ha 100% bomull eller bomull-ullblandning!
Jag jagar inte men söker en typisk jaktskjorta att mysa runt i på landstället. Vart kan man hitta en relativt billig sådan? 300 riksdaler är väl rimligt. Har tittat XXL men de erbjuder bara bomull-polyesterblandningar eller relativt dyra skjortor. Jag vill ha 100% bomull eller bomull-ullblandning!
Kärlek!!
Riktigt bra måndag! Hade en skoveltjur som vandrade förbi, inte läge men vi får se vad som händer idagHunden hittade ialla något kul i skogen trots att jag inte sköt.
Min far fick även skjuta en kalv. Jag fegade ur på en kviga som hunden sedan hade gpngstånd på i 2.5 mil ångrade att jag inte avslutade det, men det var lite väl trångt...
Min kompis fick även skjuta sin första älg. Rätt bra måndag
Då får vi se vad dagen för med sigVäntat hela dan, förgäves. Nya tag imorgon.