• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jakt, får livet värt att leva.

Riktigt fin kväll! Jag såg tyvärr inte en enda gris, men grannen fällde en fin galt.
95174608-FC6B-411D-B247-1C97A94CCC2E.jpeg

095448AB-4664-4190-8E35-AC40100C7433.jpeg

Kan ingen bara ändra titeln på tråden en gång för alla! Vadå "Jakt, FÅR livet värt att leva"?! :clown:

Jakt GÖR livet värt att leva ska det väl ändå stå.....:mad:

Blir Alpjakt nästa år. Då är det long range som gäller - jag och kompisen övar för fullt för att lösa den uppgiften.
Att skjuta skott på skott, finlir efter BC, lära känna hur mycket vinden påverkar osv. ...det är asroligt.

Blir Alpjakt nästa år. Då är det long range som gäller - jag och kompisen övar för fullt för att lösa den uppgiften.
Att skjuta skott på skott, finlir efter BC, lära känna hur mycket vinden påverkar osv. ...det är asroligt.

Skoj, longrange är riktigt roligt. Du får slå till på en 338 lapua magnum så når du riktigt långt och har bra anslagsenergi kvar.

Jag har lovat en unboxing och här kommer den. Lite sporadisk kanske då det inte är så gott om ytterboxar, rispapper etc...

Benelli står det alltså på lådan. Vad kan då detta vara?
20190717_112720.jpg

Med färsk examen och utan vare sig jaktlag eller mark tänkte jag börja med hagel. Det finns säker någon i lokala klubben som känner någon som känner någon etc.
Aha, tänker du, en halvautomat - det är ju Benellis signum.
Näe, jag är vänsterhänt och fastnade för deras bock, som finns i vänsterutförande. Alltså blev det en 828U. Jag testade den i högerutförande på en utställning ordnad av Åkersberga jaktskytteklubb och sköt som en gris. Skit samma tänkte jag, jag får väl lära mig borsta med egen kvast.
Någon veckas väntan senare kom licensen och familjen fick en ny medlem:
20190717_112746.jpg

Bygga, bygga...
20190717_112833.jpg

20190717_112907.jpg

Vackert med vänstermekanism.
20190717_112926.jpg

Och en väska med på köpet från Jaktia Åkersberga.
20190717_113825.jpg

Nu ska bara lokala skjutbanan öppna...

Det fram emot att testa systemet med utbytbara brickor, det finns ett 60-tal möjliga kombinationer för drop och cast. Synd bara att 99 % av verkningsgraden sitter i den som håller i bössan ;)

Jag har lovat en unboxing och här kommer den. Lite sporadisk kanske då det inte är så gott om ytterboxar, rispapper etc...

Benelli står det alltså på lådan. Vad kan då detta vara?
20190717_112720.jpg

Med färsk examen och utan vare sig jaktlag eller mark tänkte jag börja med hagel. Det finns säker någon i lokala klubben som känner någon som känner någon etc.
Aha, tänker du, en halvautomat - det är ju Benellis signum.
Näe, jag är vänsterhänt och fastnade för deras bock, som finns i vänsterutförande. Alltså blev det en 828U. Jag testade den i högerutförande på en utställning ordnad av Åkersberga jaktskytteklubb och sköt som en gris. Skit samma tänkte jag, jag får väl lära mig borsta med egen kvast.
Någon veckas väntan senare kom licensen och familjen fick en ny medlem:
20190717_112746.jpg

Bygga, bygga...
20190717_112833.jpg

20190717_112907.jpg

Vackert med vänstermekanism.
20190717_112926.jpg

Och en väska med på köpet från Jaktia Åkersberga.
20190717_113825.jpg

Nu ska bara lokala skjutbanan öppna...

Det fram emot att testa systemet med utbytbara brickor, det finns ett 60-tal möjliga kombinationer för drop och cast. Synd bara att 99 % av verkningsgraden sitter i den som håller i bössan ;)
Grattis till en fantastisk bössa.

Tillbaka
Topp