• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jakt, får livet värt att leva.

Ettåttatvåtre

Cartier
2-Faktor
1DF9DE8A-B366-46B7-A309-C417229F737C.png


Är sugen på en K95 black edition. Kan du matcha eller ge bättre pris än jakt.se är jag intresserad.
Det säljs en K95 black edition på Robsoft för 45’
 

Norrman

Cartier
Om någon jägare i Stockholm med omnejd går i tankarna att köpa ett vapen hagel/kula/rimfire paket med optik eller utan så hör av er så kan jag fixa en offert till KS:are! Främst Blaser, Mauser, Beretta, Zeiss, Leica, Tikka, Sako, Weatherby, Vortex.
Är sugen på en hagel, svårt att bestämma mig dock. Har skjutit beretta 686 och tycker den är bra. Så om det går att fixa ett bra pris på en beretta 686 sporter adjustable.
Eller om du det finns några andra i beretta familjen vore det också intressant
 

JohnDoe

Rolex
Äntligen fått ordning på min nya rem 700, 308. Med Magpuls Hunter stock sprider den inte som en hagelbössa längre. Träffbilden är i nivå med tikkan. Kör på luftgevärstavlor så man har en fin orange prick att sikta på, syns bra på 100m. Låg lite snett men bra träffbild.
68034176-CB62-414E-A4E8-E5C7B0FE03BA.jpeg


Skruvat lite på siktet, var nöjd med två plugg. Nu skjuter den bra.
4E1C79F9-A7FB-40E4-8380-AEC25C84FCA0.jpeg


Funkade bra på älgbanan också.
74E2D41E-AF6D-447A-A5F5-FF4A45E6A810.jpeg
 
Senast ändrad:

kungmikael

KS Explorers Club
2-Faktor
Äntligen fått ordning på min nya rem 700, 308. Med Magpuls Hunter stock sprider den inte som en hagelbössa längre. Träffbilden är i nivå med tikkan. Kör på luftgevärstavlor så man har en fin orange prick att sikta på, syns bra på 100m. Låg lite snett men bra träffbild.
68034176-CB62-414E-A4E8-E5C7B0FE03BA.jpeg


Skruvat lite på siktet, var nöjd med två plugg. Nu skjuter den bra.
4E1C79F9-A7FB-40E4-8380-AEC25C84FCA0.jpeg


Funkade bra på älgbanan också.
74E2D41E-AF6D-447A-A5F5-FF4A45E6A810.jpeg

Bra skjutet :) Har inte kommit iväg en enda gång i år ännu, senaste kulan som lämnade tikkan hamnade i en älg i höstas.
 

jakebarnes

Cartier
Bra skjutet :) Har inte kommit iväg en enda gång i år ännu, senaste kulan som lämnade tikkan hamnade i en älg i höstas.
Jag har åkt till skjutbanan där jag bor tre gånger de senaste veckorna, samtliga gånger har det varit runt 1,5 timmes kö till älgbanan, så jag har vänt hem. Men nästa vecka har jag iallafall en bokad tid för älgbana, då ska Blasern testas på rörligt mål för första gången.
 

JohnDoe

Rolex
Jag har åkt till skjutbanan där jag bor tre gånger de senaste veckorna, samtliga gånger har det varit runt 1,5 timmes kö till älgbanan, så jag har vänt hem. Men nästa vecka har jag iallafall en bokad tid för älgbana, då ska Blasern testas på rörligt mål för första gången.
Väntetiderna är hopplösa. Man hinner en runda på en kväll, om man har tur. Ska nog ge mig på en runda på Varpsunds bio med remmen. Ska se om jag får till min argo 9.3. Den matar dåligt trots omfattande rengöring. Vore skoj att köra bio med halvis.
 

kungmikael

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag är medlem i en klubb dryga timmen med bil från Stockholm, den timmen i bilen tar bort flera timmars köande när man väl är på banan, man kan i princip skjuta sig trött och hinna hem innan man fått iväg andra serien i Haninge. Det får bli dagens tips :)
 

JohnDoe

Rolex
Jag är medlem i en klubb dryga timmen med bil från Stockholm, den timmen i bilen tar bort flera timmars köande när man väl är på banan, man kan i princip skjuta sig trött och hinna hem innan man fått iväg andra serien i Haninge. Det får bli dagens tips :)
Helt rätt, är med i Nykvarn, brukar vara lugnt där. Är bara lite lat och åker till Haninge för det är nära. Rätt billigt att hyra Nykvarn om man vill köra i lugn och ro. Man behöver bara en funktionärskompis som får köra banan.
 

Exekys

Cartier
Är det någon som känner till vilken polisregion som handlägger licensansökan - den där jag är skriven eller den där handlaren håller till? Jag antar att det styr på den som ska ha licensen, men det är bara ett antagande... @Tinypope har du koll?
 
Senast ändrad:

JohnDoe

Rolex
Är det någon som känner till vilken polisregion som handlägger licensansökan - den där jag är skriven eller den där handlaren håller till? Jag antar att det styr på den som ska ha licensen, men det är bara ett antagande... @Tinypope har du koll?
Du kan nog få din licens på dagen om du bor i Uppsala. Gå in på stationen o lämna in ansökan och betala i kassan. Finns de på robsoft som fått licens på 10 min. Värre för oss i 08 som har 12-20 veckor
 

Exekys

Cartier
Du kan nog få din licens på dagen om du bor i Uppsala. Gå in på stationen o lämna in ansökan och betala i kassan. Finns de på robsoft som fått licens på 10 min. Värre för oss i 08 som har 12-20 veckor
Fyra veckor säger de på sajten. Tur Sthlm är på armlängds avstånd o_O Får prova på-platsversionen nästa gång.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jag är medlem i en klubb dryga timmen med bil från Stockholm, den timmen i bilen tar bort flera timmars köande när man väl är på banan, man kan i princip skjuta sig trött och hinna hem innan man fått iväg andra serien i Haninge. Det får bli dagens tips :)
Var har vi denna lilla rackarn då
 
  • Like
Reactions: Wi

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Åkte till Haninge i morse för att skjuta in en bössa. Kom dit vid 10 (när de öppnar banorna). Det var väl kanske 40 bilar på parkeringen. Gick och köpte ett par tavlor i bunkern: ”oj, ska ni till 100m-banan, de kör björnprov där i dag”. Ridå. Stod inte ett ord om det i deras kalender. Förbannat tröttsamt måste jag säga. Även om jag hade räknat med lite väntetid hade det ju varit trevligt att veta om banan skulle vara upptagen halva dagen.
 
Topp